Jump to content

Farge kalasjen


GlennIversen

Recommended Posts

Hei

Går det ann å farge kalasjen igjen, feks hvis den begynner å falme veldig, eller har lyst tilå endre fra feks blå til beig.

 

Vet det finnes tekstilfarger man kan farge klær osv med, men da skal vel dette kjøres i vaksemaskinen.

 

Hvis det går ann å farge en kalasje, hva brukes og hvordan gjør man det.

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Hei Går det ann å farge kalasjen igjen, feks hvis den begynner å falme veldig, eller har lyst tilå endre fra feks blå til beig.

Du kan friske opp den gamle fargen med samme fargetone, men å endre fra blå til beige anser jeg for å være helt umulig.Du må ha et middel som er laget for kalesjer. Vanlige tekstilfarger inneholder ikke impregnering tilsvarende den du har på kalesjen, noe som betyr at du vil måtte impregnere etter fargingen. Er ganske sikker på at impregneringen så ville løse opp fargestoffene igjen. Vask kalesjen og så behandler du den med kalesjeimpregnering med tilnærmet originalfarge etterpå.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

 

Jeg kjøpte meg en flaske av dette middelet, (kun for fargeprøve)

 

Smurte det ut over bakveggen på kalasjen og det kosmetiske/synlige resultatet ble meget bra, bilder kommer senere.

Kan se ut som at jeg må ha minst 2flasker for å dekke hele kalasjen, pluss impregnering, selvfølgelig.

 

Min kalasje var fra tidlig 90 tallet og fargen var grå, men nå hadde de kun fargene mørk blå, brun og sort, så valget ble sort, da jeg ikke synes den blåfargen matchet min lille røde skibsplast.

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Å farge fra blå til beige tror jeg ikke jeg ville prøvd på, verken med tekstilfarge eller sånt til å smøre på. Jeg har brukt Acappella for å friske opp en falmet blå sprayhood, og den ble helt grei i fargen, ikke helt lett å få jevn farge, men den ble tett og definitivt mye bedre enn før.

Mener jeg har sett opptil flere innlegg om Acapella-guffa her på BP. Selv på en ikke veldig stor sprayhood ble det en del penger av det, holdt akkurat med to flasker, og de er ikke gratis.

Tror jeg ville ha prøvd den fra Renovo om jeg skulle ha gjort det igjen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...