Jump to content

ekstrem pris for kabel


jensemann2

Recommended Posts

Heisann

Aner ikke om 2700 er mye eller lite (hørtes mye ut). Men å sammenligne 2 butikker hvor den ene er nedi gata og du kan hente allverdens hele tiden opp mot DealExtreme som har 2-9 uker levering blir feil.

 

mvh

bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

jojo, men krympestrømpa koster ikke mye hverken det ene eller andre stedet:) Kabelen var en 4 meters liten kveil som lå stripset sammen i en restekasse på lageret, Ca 10mm tykk ytterst og som sagt 4x1,5mm pluss skjerm. Gi meg gjerne link til en kabel som koster 700 kr meteren:)

Link to post
Share on other sites

Forundrer meg ikke om han har lagt inn 4 stk som 4 meter, men egentlig er 4 stk 100 meters ruller

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Her er det bare å legge seg på telefonen,det er rett og slett urimelig å ta nesten 3000,- kroner for 4 meter kabel til en (antageligvis) uvitende og tilfeldig kunde uten å informere om det på forhånd.

 

Vær saklig og legge det frem slik at hadde du visst at du måtte ut med 2700,- for denne kabestumpen så hadde du ikke kjøpt den,og at du synes det er dårlig av de å ikke "advare" om at en slik kabel er svindyr.

 

Har de et lite snev av god kundebehandling og folkeskikk,gir de deg en kraftig rabatt på kabelen.

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

kabelen heter Rheyflex 500-YCY JZ 41G1, og koster i følge faktura 473,04 kr pr meter pluss mva

 

Med vanlig kalkyle på "småhandel", så er det riktig pris for den kabelen som står oppført.

 

jeg har fått JZ-Cu 4x0,75

 

Og den kabelen du har fått, den burde med samme kalkyle ha en pris på rundt 20 kr/m pluss mva.

 

Så dette løser seg garantert på en grei måte med en tlf. Alle gjør feil innimellom, og her har leverandøren din bare blingset litt på elnummer :wink:

"Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil."
Bertrand Russel

Link to post
Share on other sites

Dette løser seg helt sikker, men jeg ble litt nysgjerrig på hva en slik 4x1,5 mm2 skjermet kabel skal brukes til? Ikke det at jeg har noe med det, men likevel?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Men hvorfor skal du da ha 1,5 kvadrat kabel? Da kan du jo bruke vanlig datakabel som omtrent er gratis? Det går jo omtrent ikke noe strøm til dette.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Cat 5 kabel er installasjonskabel som bør gå i rør (K-rør / plastrør) og tåler lite av press, gjentatte bøyninger, gnag (mus) osv, med eller uten skjerm.

Kabelen han har kjøpt later til å være utmerket hvis den skal tåle litt eller slites på noen måte.

Redigert av småbåtentusiasten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...