jensemann2 Startet 8.November.2011 Del på Facebook Startet 8.November.2011 jeg var innom en lokal elektrosjappe for å få tak i noe skjermet kabel. fikk 4 meter enkeltskjermet 4x1,5 mm2 og 4 korte biter med krypmestrømpe. Idag kom fakturaen: 2700 kroner. er det mulig? Sitér dette innlegget Link to post
Jche Svart 8.November.2011 Del på Facebook Svart 8.November.2011 Det høres helt vilt ut! Sjekk at de faktisk har fakturert deg for 4 meter, og ikke hele trommelen(noen ganger skjer det automatisk). Hva slags typebetegnelse var det på denne kabelen? Og krympestrømpe koster ihvertfall ikke stort... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.November.2011 Del på Facebook Svart 8.November.2011 Må helt klart være feil. Når det gjelder krympestrømpe: http://s.dealextreme.com/search/shrink+tubing.html?PageSize=60 Dette er praktisk, 6, 7, 8, 9 og 10mm, 3 meter av hver. Ca kr 36. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 8.November.2011 Del på Facebook Svart 8.November.2011 (redigert) Heisann Aner ikke om 2700 er mye eller lite (hørtes mye ut). Men å sammenligne 2 butikker hvor den ene er nedi gata og du kan hente allverdens hele tiden opp mot DealExtreme som har 2-9 uker levering blir feil. mvh bavaria32sport Redigert 8.November.2011 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
jensemann2 Svart 8.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2011 jojo, men krympestrømpa koster ikke mye hverken det ene eller andre stedet:) Kabelen var en 4 meters liten kveil som lå stripset sammen i en restekasse på lageret, Ca 10mm tykk ytterst og som sagt 4x1,5mm pluss skjerm. Gi meg gjerne link til en kabel som koster 700 kr meteren:) Sitér dette innlegget Link to post
Espen1978 Svart 8.November.2011 Del på Facebook Svart 8.November.2011 Istedet for å beskrive hvordan kabelen ser ut kan du jo komme med art. navn..? Det står gjerne på kabelen eller fakturaen.. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 8.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.November.2011 har ikke fakturaen eller kabelen her, den ligger ombord. skal oppdatere i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.November.2011 Del på Facebook Svart 8.November.2011 å sammenligne 2 butikker hvor den ene er nedi gata og du kan hente allverdens hele tiden opp mot DealExtreme Var heller ikke meningen. Kun et tips om at man kan kjøpe så man har det klart når behovet oppstår. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 8.November.2011 Del på Facebook Svart 8.November.2011 Forundrer meg ikke om han har lagt inn 4 stk som 4 meter, men egentlig er 4 stk 100 meters ruller Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Zach Svart 8.November.2011 Del på Facebook Svart 8.November.2011 https://www1.elfa.se/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=55-824-16&toc=20208 = kr 73,50 pr. meter inkl. MVA Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.November.2011 Del på Facebook Svart 8.November.2011 Testad för minst 5 miljoner böjningar. Bør holde en stund, selv i båt med vibrasjoner.... Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 9.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2011 kabelen heter Rheyflex 500-YCY JZ 41G1, og koster i følge faktura 473,04 kr pr meter pluss mva men det er ifølge Google en 41-leder, jeg har fått en 4-leder. skal sjekke kabelen etterpå Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 9.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2011 jeg har fått JZ-Cu 4x0,75 Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 9.November.2011 Del på Facebook Svart 9.November.2011 Her er det bare å legge seg på telefonen,det er rett og slett urimelig å ta nesten 3000,- kroner for 4 meter kabel til en (antageligvis) uvitende og tilfeldig kunde uten å informere om det på forhånd. Vær saklig og legge det frem slik at hadde du visst at du måtte ut med 2700,- for denne kabestumpen så hadde du ikke kjøpt den,og at du synes det er dårlig av de å ikke "advare" om at en slik kabel er svindyr. Har de et lite snev av god kundebehandling og folkeskikk,gir de deg en kraftig rabatt på kabelen. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
jensemann2 Svart 9.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2011 Sjekket på nettet, og den kabelen jeg har fått koster 2 euro pr meter på en tysk side. Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 9.November.2011 Del på Facebook Svart 9.November.2011 De har vel satt feil varenr på fakturaen da. En telefonsamtale løser nok saken :-) Sitér dette innlegget Link to post
Sunnmøringen Svart 9.November.2011 Del på Facebook Svart 9.November.2011 kabelen heter Rheyflex 500-YCY JZ 41G1, og koster i følge faktura 473,04 kr pr meter pluss mva Med vanlig kalkyle på "småhandel", så er det riktig pris for den kabelen som står oppført. jeg har fått JZ-Cu 4x0,75 Og den kabelen du har fått, den burde med samme kalkyle ha en pris på rundt 20 kr/m pluss mva. Så dette løser seg garantert på en grei måte med en tlf. Alle gjør feil innimellom, og her har leverandøren din bare blingset litt på elnummer Sitér dette innlegget "Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil." Bertrand Russel Link to post
Lars H. Svart 9.November.2011 Del på Facebook Svart 9.November.2011 Dette løser seg helt sikker, men jeg ble litt nysgjerrig på hva en slik 4x1,5 mm2 skjermet kabel skal brukes til? Ikke det at jeg har noe med det, men likevel? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jensemann2 Svart 9.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2011 jeg skal forlenge svingerkabel som ble kappet i dekkshøyde da det gamle styrehuset ble fjernet. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.November.2011 Del på Facebook Svart 9.November.2011 Men hvorfor skal du da ha 1,5 kvadrat kabel? Da kan du jo bruke vanlig datakabel som omtrent er gratis? Det går jo omtrent ikke noe strøm til dette. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
jensemann2 Svart 9.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.November.2011 den gamle kabelen var 1,5mm2. derfor ville jeg ha en av samme tykkelse :) Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 9.November.2011 Del på Facebook Svart 9.November.2011 Brukte cat 5 kabel i snekka når jeg flytta svingeren der,fungeren som bare det Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 9.November.2011 Del på Facebook Svart 9.November.2011 (redigert) Cat 5 kabel er installasjonskabel som bør gå i rør (K-rør / plastrør) og tåler lite av press, gjentatte bøyninger, gnag (mus) osv, med eller uten skjerm. Kabelen han har kjøpt later til å være utmerket hvis den skal tåle litt eller slites på noen måte. Redigert 9.November.2011 av småbåtentusiasten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 9.November.2011 Del på Facebook Svart 9.November.2011 Ja, seff! Men var det jeg hadde for hånden, og funka i fire år nu.. Skulle det bli nødvendig å bytte, bruker jeg den gamle som trekketråd Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 9.November.2011 Del på Facebook Svart 9.November.2011 Kat5 kabel tåler etter min erfaring ganske mye, sier det da jeg har opplevd kabler som har opplevd "dørklem" repitert over lang tid, samt smågnagere og har levd slik lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.