Jump to content

ekstrem pris for kabel

jensemann2

Recommended Posts

Ja, seff! Men var det jeg hadde for hånden, og funka i fire år nu..

Cat 5 er en fleksibel og fin kabel som bør tåle fint vibrasjoner og bevegelser i båt, kraftige bøyer eller klem derimot er ikke noe særlig. Cat6 er ikke stort dyrere, og er skjermet/mye kraftigere, den tåler det meste(selv bruker jeg den bl.a. utendørs og til midlertidige innstallasjoner som blir rigget opp og ned ofte), Cat5 har jeg blandede erfaringer med, fra kabler som har tålt allverdens juling, til kabler som plutselig har brudd etter lagring.

Litt off topic men.

Redigert av littmild (see edit history)

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Høres ut som hvilken som helst TP kabel kan brukes, med skjerm og jo høyere kvadrat dess bedre..

Cat 5 og Cat 6 er jo beregnet for "høy-hastighets" nettverk, så er sikkert mye annet som kan brukes som er kraftigere og billigere.

Ville brukt 5par jordkabel helst, da får du en kabel som er beskyttet med vaselin inni, beregnet på å ligge i jorden..

Kjenner du en telemontør kan han ordne det, ellers kan du nok få noen meter om du treffer på en tilfeldig også.

(eller stikker innom lageret demses, så få meter av den kabelen er bare kapp og kastes som regel..)

Redigert av Espen1978 (see edit history)
. . . med skjerm og jo høyere kvadrat dess bedre..

Hva er bedre med større kvadrat her hvor det omtrent ikke går strøm?

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Det betyr "lageret deres".

Takk skal du ha, det er ikke lett for en gammel mann å forstå den nye rettskrivingen.

....... :thumbsdown:

Jo, det er nødvendig :thumbsup: :thumbsup:

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Ok, nå postet Lars samtidig som jeg ryddet opp (slettet) innlegg.

Man kan kun benytte bokmål/nynorsk på forumet, dialekt og SMS språk er ikke lov, dette fordi alle skal skjønne hva som skrives. Dette er helt vanlig kotyme på internettforum. Se forøvrig Etikette.

Ifølge Wikipedia er 'demses' dialekt, mao er det ikke unaturlig at andre medlemmer har problemer med å forstå.

http://no.wiktionary.org/wiki/deres

http://olafhusby.blogspot.com/2007/01/deres-eller-deres.html

http://www.facebook.com/group.php?gid=6355974465&v=wall

Kommentar fra moderator: Innlegget er satt usynlig grunnet unødvendig sitering.
Alle må sette seg inn i reglene før man poster innlegg.

Det er fordi større kvadrat = tåler mer bøy og tøy..

Også får jeg beklage min språkbruk, selv om jeg har vært moderator selv i over 10 år og fremdeles er..
Finner ikke slike problemer over alt, men for all del, jeg innretter meg jeg ;)

Du er unnskyldt, du er jo nesten nyfødt(1978) :thumbsup:

er ikke lett for en gammel mann å forstå den nye rettskrivingen.

Jo, det er nødvendig :thumbsup: :thumbsup:

Lars H.

Tenker nok du forsto meningen, gikk vel mer på å legge godviljen til ellere ikke.....

Mitt lille poeng var at det vel er en konsensus her for ikke å disse brukere som ikke er 100% feilfrie i ordval/settningsbygging/rettskrivning. Om noen skal gjøre det får det være moderator, ikke vi menige brukere. Det blir så utrivelig om vi får mange rettskrivningsryttere her......

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Jeg gir meg, jeg gir meg. . . . :wflag: Men hvordan har det gått for trådstarter, har han fått orden på hva han skal betale?

Lars H. blind.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...