is_620 Startet 9.November.2011 Link til dette innlegget Startet 9.November.2011 Det jeg tenker på er sikkert verken lønnsomt eller lurt , men jeg har kun 2.5 år igjen til 62, og da har jeg tenkt å kun jobbe 50% eller mindre, og fordrive resten av tiden med noe jeg synes er moro. har masse verktøy, en god del praktisk erfaring -slik at jeg fixer mye, men jeg har aldri støpt glassfiber eller bygd båt. Det kan f.eks være å kjøpe en 80 talls 21-23 fots Draco eller Windy med kaputt motor, og fjerne all innredning - og bygge den opp etter eget hode med lukket asymmetrisk styrehus og 40-50% av lengden som åpent selvlensende akterdekk. Jeg er mer opptatt av det praktiske enn av speilblank finish. Lurer mest på hva jeg skal bruke som byggemateriale og litt vedr vinduer og dører. Skal jeg kjøpe utstyr og lære meg aluminiums sveising , finnes det plater jeg kan bruke med f.eks legge glassfiber eller epoxy uten på osv osv. Motor skal være 150-200hK 4T påhengs Hadde vært moro med kommentarer og innspill Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 9.November.2011 Link til dette innlegget Svart 9.November.2011 Ta en titt på prosjekttråden til "Walter_S", så tenker jeg du finner både inspirasjon og idèer! Ikke helt identisk prosjekt, men sikkert mange av de samme utfordringene! Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Hebbe Svart 9.November.2011 Link til dette innlegget Svart 9.November.2011 Du kan starte med å lese denne trådet til Whalter_s ombygging av snekke til sjark. (Her er linken til baatplassens beste tråd) Når du er ferdig med denne tråden så har du mange gode forslag som utgangspunkt, dette selv om du ønsker å bygge om en daycruiser og ikke en snekke. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
glalaksen Svart 12.November.2011 Link til dette innlegget Svart 12.November.2011 jeg lurer også litt på dette. har en billig 24 fots plastsnekke på hånden. Vil ta bort alt inni. heve rekkene og lage et lite styrhus. Bygge den om kun med tanke på fisking. Det hadde vært gøy, men sikkert en stoor jobb. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 Anbefaler å ta en kikk på Draco 25 skroget. Dette "planer" i lav hastighet har god bredde og er bra i sjøen. En lettere ombygd Patrol med utvendig styring hadde vært en ypperlig båt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.