Sydvesten Startet 9.November.2011 Del på Facebook Startet 9.November.2011 Ser denne ligger i nyhetstråden, men det kan være grunn til debatt om emnet... Sprutet saltvann på annen manns båt - fikk 150 000 i bot Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Mulligan Svart 9.November.2011 Del på Facebook Svart 9.November.2011 Sandefjords Blad. Er det ordføreren som erter badegjestene igjen? Sitér dette innlegget Link to post
Vestkystseiler Svart 9.November.2011 Del på Facebook Svart 9.November.2011 Nå var det ikke bot, men erstatning mannen ble dømt til å betale. Erstatningsbeløpet skal jo selvfølgelig tilsvare skadene på naboens båt. En helt grei dom etter min mening, med forbehold om at jeg ikke kjenner mer til saken enn det som sto i de linkede avisartiklene. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 9.November.2011 Del på Facebook Svart 9.November.2011 Helt grei dom! Han har oppført seg som en dust, og det store beløpet skyldes naturligvis de kostbare skadene han påførte den andre båten. Dette er skader som ellers måtte blitt betalt av oss i form av dyrere forsikrinsgpremie. At det har ligget en konflikt bak forsvarewr ikke en slik idiotisk handling. Hvis noen hadde utøvet hærverk på min båt synes jeg ikke det er urimelig at den skyldige blir erstatningspliktig for skadene som blir påført istedet for at forsikringsselskapet skal ta regningen. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 9.November.2011 Del på Facebook Svart 9.November.2011 For å snu på det hele; hvis ikke dette er en riktig dom hva er i såfall riktig? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Åsabu Svart 10.November.2011 Del på Facebook Svart 10.November.2011 For å snu på det hele; hvis ikke dette er en riktig dom hva er i såfall riktig? Man må jo gå ut i fra at dommen er riktig siden han ble dømt. Det er jo forhåpentligvis strenge krav til bevisførsel i norske rettsaler. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 10.November.2011 Del på Facebook Svart 10.November.2011 En annen dommer kunne ha kommet frem til et annet tall så hva som er riktig til enhver tid er noe mere enn matematikk. Mitt spørsmål er fortsatt om det er et annet utfall, eller beløp, som noen her mener er riktig, eller riktigere, enn det denne dommeren kom frem til. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sydvesten Svart 10.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.November.2011 Dette er vel matematikken som er lagt til grunn bak fastsettelsen av dommen, ikke "rocket science" å komme frem til beløpet.. som vel er en rimelig dom for en hodeløs gjerning.. Mannen ble dømt til å betale forsikringsselskapet til han som fikk båten fylt med vann, på til sammen 139.502 kroner. I tillegg skulle den uheldige eieren få 4.000 kroner – trolig en egenandel.På toppen av dette ble mannen dømt til 15.000 i saksomkostninger Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
CSL Svart 10.November.2011 Del på Facebook Svart 10.November.2011 En annen dommer kunne ha kommet frem til et annet tall Nå skal jo erstatningen tilsvare beløpet som utbedringen kostet, + evt. tort og svie, noe annet er ikke sedvane i norsk erstatningsrett, så ser ikke helt hvordan tallet kunne blitt særlig annerledes. Noen som har lest selve dommen? Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
terron Svart 10.November.2011 Del på Facebook Svart 10.November.2011 Alternativt senario - man driver å legger til, så får man en "skump" slik at man ramler mot gass/gear hendelen slik at drevet tilter opp og motoren går i gear og vannspruten står rundt om. Gearhendelen blir bøyd av den fallende personen, og lar seg ikke rikke. Totalt går det fort en del sekunder før man da får summet seg og stoppet motoren med nøkkel/annen løsning. Har man da opptådd grovt uforstandig, eller er det å anse som et uhell??. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 10.November.2011 Del på Facebook Svart 10.November.2011 Da er det et uhell. Man tar da skritt for å begrense skaden, varsle eier osv. Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 10.November.2011 Del på Facebook Svart 10.November.2011 Selvfølgelig enig i det Lazyjack. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 10.November.2011 Del på Facebook Svart 10.November.2011 Muligheten til å anke dommen er vel tilstede uten at jeg helt kan se at erstatningsansvaret blir særlig endret. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
hekta på båt Svart 10.November.2011 Del på Facebook Svart 10.November.2011 Dommen var vel helt riktig men beløpet burde kanskje vært høyere fordi den skadelidende part mister jo mye av sesongen da båten må på land for reprasjon Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 10.November.2011 Del på Facebook Svart 10.November.2011 når båter ikke tåler vann er det noe galt mener nå jeg Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 10.November.2011 Del på Facebook Svart 10.November.2011 Prøv å fyll den gamle Scand`n din med saltvann båt1, så får du se hvormye som virker og hvordan ting lukter etterpå.. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 10.November.2011 Del på Facebook Svart 10.November.2011 Kostnadene kan bli høye, vond lukt, ødelagte tepper, elektrisk anlegg, komponenter, kjøleskap,frys, elektriske dupeditter,puter,klær,gardiner for ikke å snakke om dyre cigarrrer Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
puddingen Svart 10.November.2011 Del på Facebook Svart 10.November.2011 Cigarrene, la oss ikke glemme cigarrene Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 10.November.2011 Del på Facebook Svart 10.November.2011 Skal ikke kimse av cigarrrer og pris om en skal leve litt standsmessig. http://itpro.no/artikkel/12824/advokat-forsikret-sigarer-mot-brann Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
puddingen Svart 10.November.2011 Del på Facebook Svart 10.November.2011 Tiltredes Contraband! Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 10.November.2011 Del på Facebook Svart 10.November.2011 Prøv å fyll den gamle Scand`n din med saltvann båt1, så får du se hvormye som virker og hvordan ting lukter etterpå.. jeg spyler selv scanden med saltvann i ny og ned Puddingen riktignok bare dørken men hvor mye er det egentlig snakk om Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 10.November.2011 Del på Facebook Svart 10.November.2011 Virker som det var en betydelig mengde, uten at jeg hvet hvor mye, men skader for for 150 k.... Spyler du oppi båten din med saltvann Hvorfor det?? Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 10.November.2011 Del på Facebook Svart 10.November.2011 når jeg har begrenset med ferskvann hender det jeg spyler dørken med saltvann først for å så gå over til ferskvann etterpå teakdørken har desuten ikke vondt av saltvann Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 10.November.2011 Del på Facebook Svart 10.November.2011 Oki.... Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 11.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2011 jeg spyler selv scanden med saltvann i ny og ned Puddingen riktignok bare dørken men hvor mye er det egentlig snakk om Regner med du også spyler det elektrisk anlegget, interiøret også med saltvann da.... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.