Jump to content

150.000 i bot får å fylle annen manns båt med sjøvann

Sydvesten

Recommended Posts

Nå er det vel få, om ingen av oss som var tilstede, eller har inngående kjennskap til saken. Men siden det står i artikkelen at det var skader for 125,000. Tyder på at det var litt meir enn en sprut. Umulig å vite hva som blei skadet, eller hva som utløste handlingen til han som fylte båten.Sansynligvis ikke et hendelig uhell, siden det var domfellelse. Går ut fra at Dette var en privat rettsak, eller drevet av skadelidendes forsikringselskap.

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

Fra Sandefjords Blad.

Av en eller annen grunn tiltet mannen opp drevet på sin fortøyde båt og kjørte motoren på høyt turtall i lengre tid, slik at en vannsøyle fylte naboens båt med saltvann. Dette forårsaket skader for 125.000 kroner.

En nabo hadde imidlertid sett 49-åringen i båten og på brygga, og at han holdt på med motoren i lengre tid. Naboen så en vannsøyle som sto til værs. Hun så imidlertid ikke hvor vannsøylen landet fra vinduet sitt, men skjønte det da den andre naboens båt ble funnet fylt med vann dagen etterpå.

Tviler på at det er sånne mengder vann du bruker når du spyler i din båt. Dette har nok vært mer enn 5 minutter rundvask med hageslangen!

Redigert av Jens_P (see edit history)

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Å spyle er en ting, å fylle opp er noe annet. En hekkplasert innenbords motor kan fort ta skade hvis et fjols fyller båten med hundrevis av liter med vann. Hvis det er motor som er skadet, kunne gjerne rette dratt på og gitt ham medhold i krav om splitter ny motor montert av merkeverksted. Nyovermalte motorer blir aldri det de en gang var som nye og uskrudde.

Bare for å ha det klart: Jeg kjenner ikke til denne saken eller hvem/hvor det er!!! :wflag:

Men; vi har lest i aviser i en årrekke om naboer ved sjøen som kranger om alt fra brygger, eiendomsrett og ned til nedfallfrukt som detter ned hos naboen og sågar flagg som blafrer over nabogrenser...

Ikke vet jeg, men om dette er tilfeldig tviler nå jeg på...

Skal ikke forundre meg om det kommer frem at dette er et par naboer som ikke alltid er enige ... :boxing:

Men for all del, det kan jo være en som ikke så at det kom en liten "skett" når vedkommende la til.. :giggle: eller vent... vedkommende var jo sengs... :crazy:

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Skal ikke forundre meg om det kommer frem at dette er et par naboer som ikke alltid er enige ... :boxing:

Jøss, er du synsk? :lipseal:

Nabokonflikt

I dommen mot 49-åringen skriver retten at det har vært et konfliktfylt forhold mellom de to naboene, at de har stått på hver sin side i konflikten. Retten gikk imidlertid ikke inn på hva konflikten besto i.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Ser en det, det forklarer det meste rundt denne snodige vannøvelsen. :giggle:

Kunne vært litt spennende å hørt hva slags nabokonflikt det er snakk om men regner med at denne dommen blir skjerpende dersom nabokonflikten kommer til retten ? Dette kan sikkert SW mere om enn meg :yesnod:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

I dommen mot 49-åringen skriver retten at det har vært et konfliktfylt forhold mellom de to naboene, at de har stått på hver sin side i konflikten. ...

Må bare henge meg litt opp i journalistikken. Forestiller journalisten seg at det teoretisk kunne vært et konfliktfylt forhold mellom de ti naboene, men at de hadde stått på samme side i konflikten??? crazy.gif

Redigert av Sofaseileren (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...