Jump to content

Hva koster komplett installasjon av baugpropell?


Elmer

Recommended Posts

Det kommer vel litt an på størrelsen på propellene det.. Se en på en SE100 så koster denne rundt 23-25 lapper på Seatronic bare for propellen med nødv. utstyr, pluss kabler eventuelt batteri... så skal dette monteres og eventuelt løft av båt.. Så da ender en nok opp med noe mer.. ser en på den minste propellen så koser den vel 10 lapper så dette blir billigere ferdig monter.

 

Sist jeg hadde løft på Skjerkøya så kostet det meg nesten 2500kroner bare for løftet (opp inspeksjon og ut igjen etter 30 min), men det var 10tonn og 40fot, måtte bruke krana som var dyrere en gaffeltruck, så båttype og lokale prisvariasjoner bør en ta høyde for

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vi monterer denne med en se 40 for 25000.- ink løft og utsett,tilbudet gjelder frem til januar.

Dette er inkl mva,og vi støper også "spoilere" på tunellen(samtidig får du også garanti på jobben:)

Ta kontakt på 90698971

Jakobsen marineservice (i Skien)

Autorisert plastreparasjonsverksted

Link to post
Share on other sites

Det var i alle fall rimelig i mitt hode...

 

 

/Chaos

 

Synes ikke det var sååå rimelig! Sammenliknet med pris fra båtleverandøren/verftet er det billig, men disse prisene er jo sinnsyke i utgangspunktet (når jeg jobbet med en annerkjent merke hadde vi mellom 30 0g 50% fortjeneste på alt ekstrautstyr som ble solgt og montert fra fabrikken. Da sier det seg selv at vinsjer og baugpropeller fort koster skjorta!) Jeg har kun tatt såpass i spesielle tilfeller hvor det har vært mye innredninger som må fjernes for å komme til, eller hvor det er veldig vanskelig/tidkrevende å strekke kabler. Vanligvis pleier disse propellene å endte på rundt 20-22000 inkl. deler, montering og mva, men denne sesongen har jeg stort sett fakturert rundt 18000 for en slik jobb. DA har kundene selv besørget for opptak av båten og gjort det elektriske selv. Det er forøvrig en ny type baugpropeller som er på vei nå som blir rundt 20-30% rimligere enn sleipner sin. Den informasjonen jeg har fått foreløpig virker veldig lovende og kvaliteten virker veldig overbevisende. Det skjer mye spennende på Metz-messa i disse dager så det kan være lurt å vente litt før en bestemmer seg for hva slags type :thumbsup: Hva slags båt er det snakk om da?

Link to post
Share on other sites

Jeg har fått pristilbud på ca 45000 inkl opptak men uten el kabler og tilkopling for å installere en 8hk sleipner i min seilbåt. Utstyrsleveransen utgjør da ca 25.000 så jeg synes dette var en relativt høy pris. Noen som vet om noen som kan konkurrere med dette i området stord-stavanger (bor på Karmøy)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...