Norfront Startet 11.November.2011 Del på Facebook Startet 11.November.2011 Jeg har Wallas kokeplate m/elektrisk varmelokk i ny Yamarin 22 fot Cabin, og den duger ikke til mye. Under en test nå i høst med ca +7 grader utetemperatur, klarte Wallasen (på max) kun å øke innetemperaturen med ca 3 grader. Det er dårlig, og ikke egnet til noe som helst. Suser mye på max gjør den også. Nei det må nok en Webasto 4kW sak til, skal det monne noe som føles. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund 830 Svart 11.November.2011 Del på Facebook Svart 11.November.2011 Jeg har også et varmelokk til min Wallas, den kunne sikkert ha fått noen nye lager, for viftene lager litt støy når de går, men varmt blir det. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.November.2011 Del på Facebook Svart 11.November.2011 Har en Wallas 1300 i min Yamarin 5940, når gradestokken kryper ned mot 0 så hadde det ikke gjort noe om det var en 1800 eller 2400.... 1300'en klarer ikke å få opp noe særlig varme Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Arild81 Svart 11.November.2011 Del på Facebook Svart 11.November.2011 Jeg har Wallas kokeplate m/elektrisk varmelokk i ny Yamarin 22 fot Cabin, og den duger ikke til mye. Under en test nå i høst med ca +7 grader utetemperatur, klarte Wallasen (på max) kun å øke innetemperaturen med ca 3 grader. Det er dårlig, og ikke egnet til noe som helst. Suser mye på max gjør den også. Nei det må nok en Webasto 4kW sak til, skal det monne noe som føles. Vel nå er vel disse til bruke på kalde sommer dager, ikke høst og vinter dager. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 11.November.2011 Del på Facebook Svart 11.November.2011 Har en Wallas 1300 i min Yamarin 5940, når gradestokken kryper ned mot 0 så hadde det ikke gjort noe om det var en 1800 eller 2400.... 1300'en klarer ikke å få opp noe særlig varme Wallas 1300, 1800 og 2400 er vel rene varmeapparater basert på en pottebrenner mens det varmelokket det snakkes om er en slags varmeveksler som er et tilleggsutstyr til et kokeapparat som ikke har særlig høy effekt. Selv har jeg i min gamle windy et blakes and taylor paraffin-kokeapparat med emaljert støpejernstopp. Den yter 2x 3500Watt, har de samme brennerne som optimus paraffin men varmefunksjonen med støpejernstoppen er formidabel! Har forøvrig også en eberspãcher og planlegger å montere defroster og varmeapparat på kjølevannet. Skal ikke fryse på tærne mer Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 15.November.2011 Del på Facebook Svart 15.November.2011 (redigert) Effekten av en varmekilde avhenger ikke minst av hvor godt isolert kabinen er. I Saowanee har jeg en Wallas Safeflame koketopp (uten varmelokk). Den gir ca 1 kW og varmer faktisk merkbart når vi koker kaffe. Men så er kabinen fullisolert med 5cm skum og isolerglass. Ser frem til flere fine høstturer fremover. Redigert 15.November.2011 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
index Svart 15.November.2011 Del på Facebook Svart 15.November.2011 Mitt varmelokk gir i alle fall god effekt selv på fisketurer midt på vinteren! Det blir vel ikke akkurat T-skjorte temperaturer, men varmt nok til å gå inn og varme seg i blant når kulda ute blir for påtrengende. Dessuten er det suverent til å tørke våte og kalde hansker på! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
NilsPils Svart 15.November.2011 Del på Facebook Svart 15.November.2011 Så hvis noen har et varmelokk til overs ....... ? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.