Kjetil1 Startet 14.November.2011 Del på Facebook Startet 14.November.2011 (redigert) Nå tenkte jeg at jeg var ferdig med støpingen/innfellingen av baugprop tunellen. Men så begynner jeg å lure på om jeg skulle hatt et lag eller to til inni båten. Jeg har altså støp tre lag innvendig og to utvendig med 300 duk og polyester. I mitt hode burde dette være godt. Tunellen står igjennom stivere i skroget på hver side, så den har fått feste og støtte i denne også. Den er ca 10x10 cm... Hva mener de som har greie på dette? Det er en 185mm tunell i en 34 fots båt... Kjetil S Redigert 14.November.2011 av Kjetil1 (see edit history) Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
skhauge Svart 14.November.2011 Del på Facebook Svart 14.November.2011 Ingen ting er sterkere en det svakeste ledd. I dette tilfellet er vel tykkelse på tunnel det som til slutt er svakeste punkt. Eg trur eg la 4-6 lag innvendig og 2-3 lag ute. På utside kommer i tillegg fiber sparkel med et avsluttende lag med duk og polyester. Brukte 250 duk. Det er ca min oppskrift. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 14.November.2011 Del på Facebook Svart 14.November.2011 støp tre lag innvendig og to utvendig med 300 duk og polyester. Det kommer an på. Hva slags polyester. Hva slags duk. Har du brukt BT varianten har du lagt på 2.4 mm. på innsiden og 1.6 mm på utsiden. Og så kommer det an på hvor nøye du har vært med radier og slikt. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 14.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2011 BT ting bruker jeg kun der det ikke gjør noe når/hvis det svikter. Kjøpte polyester og duk på Maritim sammen med propellen og de... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
GeirFrode Svart 14.November.2011 Del på Facebook Svart 14.November.2011 Jeg er bare en amatør, men når jeg støpte tunnell på båten min i våres, la jeg på 7 eller 8 lag innvendig, og 3 lag utvendig, så vidt jeg husker. Det som ble lagt på utvendig, ble slipt ned en del igjen for å få sånn omtrent lik tykkelse som det var før. Jeg la på mye innvendig for å være sikker. Det var litt knotete å komme til på undersiden, og det ble en del overlapp, så enkelte steder er det nok mere enn 7 lag også. Tunnellen har holdt seg på plass denne sesongen ihverfall. Ingen lekkasjer. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 14.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2011 Ja, får nok bare raspe fort opp i overflaten på det jeg har støpt innvendig og støpe videre til jeg er tom for fiber og gugge... Som man sier på nynorsk; Better safe than sorry... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.