Jump to content

Hvor mange lag trengs egentlig ved støping av baugprop tunnel?

Kjetil1

Recommended Posts

Nå tenkte jeg at jeg var ferdig med støpingen/innfellingen av baugprop tunellen. Men så begynner jeg å lure på om jeg skulle hatt et lag eller to til inni båten. Jeg har altså støp tre lag innvendig og to utvendig med 300 duk og polyester. I mitt hode burde dette være godt. Tunellen står igjennom stivere i skroget på hver side, så den har fått feste og støtte i denne også. Den er ca 10x10 cm...

Hva mener de som har greie på dette?

Det er en 185mm tunell i en 34 fots båt...

Kjetil S

Redigert av Kjetil1 (see edit history)

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Jeg er bare en amatør, men når jeg støpte tunnell på båten min i våres, la jeg på 7 eller 8 lag innvendig, og 3 lag utvendig, så vidt jeg husker. Det som ble lagt på utvendig, ble slipt ned en del igjen for å få sånn omtrent lik tykkelse som det var før. Jeg la på mye innvendig for å være sikker. Det var litt knotete å komme til på undersiden, og det ble en del overlapp, så enkelte steder er det nok mere enn 7 lag også.

Tunnellen har holdt seg på plass denne sesongen ihverfall. Ingen lekkasjer. :giggle:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...