Bjoan Startet 15.November.2011 Del på Facebook Startet 15.November.2011 Hei. har ett lite spørsmål. hva slags starter passer til Volvo penta aq 131? kan jeg ta starter ifra en B23? har ikke planer om å kjøpe ny starter til flere tusen.. Håper noen har svar på dette. :) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 15.November.2011 Del på Facebook Svart 15.November.2011 Du kan i utgangspunktet bruke starter fra nesten en hver Volvo rødblokk, eller med andre ord det meste av Volvo motorer fra rundt slutten av syttitallet til midt på nittitallet en gang. Bakdelen er selvfølgelig at en slik starter ikke har noe som helst gnistvern, og i motorrommet på en båt hvor bensindamp har en tendens til å legge seg i bunnen så er det mildt sagt risikosport, og jeg hadde heller betalt noen båtlapper for en marinestarter enn å gå bom-bom midtfjords, men up 2 u. Sitér dette innlegget Link to post
trulssyv Svart 22.November.2011 Del på Facebook Svart 22.November.2011 (redigert) LinkHalla.. Jeg hadde en AQ 250 som er en vanlig b25 motor(147hk). Kjøpte starter, dynamo og vannpumpe på biltema og det funka. Har skjønt det sånn at starteren fra biltema funker på ganske mange av disse motorene. http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Elektrisk/Starter/Volvo/200-serien/63631-STARTER-VOLVO/ sjekk om denne funker ;) Redigert 22.November.2011 av trulssyv (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjoan Svart 23.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2011 takk for svar. Har kjøpt starter ifra en volvo 740. (B230) Får se om det funker :) Sitér dette innlegget Link to post
Bjoan Svart 23.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2011 . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.