Jump to content

Konkurranse


KAT

Recommended Posts

God Jul og Godt Nyttår til alle.

 

Men likevel.

 

Nå i disse tider er det jo blitt så vanlig med at det skal være konkurranse om alt mulig her i

verden. Det skal visst være så sunt, - snakkes det etter sigende om blant de som utøver dette faget. (Bare ikke blant flyvelederne, selvfølgelig).

Også her på dette utmerkede forumet ser vi (de) helst at konkurransen ikke er særlig tilstede – og vi (de) ønsker selv å definere hva vi (de) tillater av innblanding og påvirkninger utenfra.

 

Grønt kort tildeles de stuerene – visstnok. Hva de som ikke opptrer stuerent blir tildelt må jeg melde pass på - da jeg desverre ikke har inngående studert hva jeg risikerer å tildeles hvis jeg skulle finne på å åpne meg littegranne og være frimodig og plutselig ville skrive noe som ikke faller de ansvarlige lett for brystet.

 

Men hvis vi i dette innlegget har ordlagt oss akkurat slik vi tenkte før vi overførte disse tankene til tastaturet og deretter utførte de handlinger som gjør at akkurat du leser det vi har skrevet – da har vi i hvert fall gjort det slik at du har lest så langt. Og herfra avgjør du selv resten.

 

Påstand:

Vi vil fan ikke ha noen positive argumentasjoner for noen konkurrerende fora.

 

Og gammel tenkning var jo at konkurrentene skulle ties i hjel. Eller muligens bli overhøvlet med usakligheter der man ikke kunne møte konkurrenten med like gode produkter eller argumentasjoner.

 

Men så, hvis man stopper opp litt og tenker seg om. Tenk hvis du var alene om å servere båtstoff. Og du for eksempel jobbet i Båtmagasinet – eller kanskje i Båtplassen.no.

 

Hva så. Hva var da drivkraften for å lage det beste produktet. Hvis du var alene om produktet. Og det ikke var noen konkurrenter. Du ville dø hen. Sakte men sikkert.

 

Det er nå jeg vil sitere Kåre Valebrokk, som i den tiden var sjefsredaktør (eller noe sånt) for tidsskriftet Dagens Næringsliv da Trygve Hegnar lanserte Finansavisen. Dagens Næringsliv var enerådende på næringslivsstoff før det. Kåre Valebrokk sa at han ønsket Finansavisen veldig hjertelig velkommen og sa at han mente dette ville gagne Dagens Næringsliv like meget som det ville gagne den nye Finansavisen fordi alle som kjøpte Dagens Næringsliv i dag selvfølgelig måtte kjøpe den nye Finansavisen. Men så måtte jo alle også fortsette å kjøpe Dagens Næringsliv for å være sikre på å ikke gå glipp av næringslivsviktige nyheter. Og der har Kåre Valebrokk fått rett.

 

Og ilikeså må det derfor finnes flere båtfora på internett.

Men kvaliteten vil være avgjørende for den videre skjebne.

 

KAT

Redigert av KAT (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Påstand:

Vi vil fan ikke ha noen positive argumentasjoner for noen konkurrerende fora.

Hei KAT, og god jul.

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få sagt dette uten å kanskje bli mistforstått, men jeg mener at dette med konkurranse når det gjelder båtfora, og at man ikke tillater positive argumentasjoner for andre fora er helt feil.

 

Mulig det er slik andre steder, men ikke her på baatplassen. Jeg opplever ikke det med konkurranse som noe tema i det hele tatt, og sett med mine øyne er det ikke noen konkurranse.

 

Hadde dette dreid seg om inntekter, hadde saken kanskje vært annerledes, men baatplassen.no drives i sin helhet på ikke komersiell basis - og den eksisterer bare fordi noen synes det er morro å drive med. Derfor blir det å trekke inn konkurranse feil. Mulig andre tenker konkurranse når de tenker på baatplassen.no, men jeg definerer det ikke slik.

 

Riktignok måler vi trafikk, og vi sammenligner trafikken hos oss med andre nettsteder. Vi synes det er morro når trafikken her er langt høyere enn på sammenlignbare steder, men som sagt:

 

Noen konkurranse er det ikke, og det er helt stuerent å omtale andre nettsteder positivt.

Håper jeg klarte å få fram meningen min her. :yesnod:

 

:sailing: Lasse

Link to post
Share on other sites

Hei KAT, og god jul.

Noen konkurranse er det ikke, og det er helt stuerent å omtale andre nettsteder positivt.

Håper jeg klarte å få fram meningen min her.  :yesnod:

 

:sailing: Lasse

Ikke noe problem å forstå hva du mener, og jeg er enig med deg. Denne siden "vår" er såpass høyloftet at vi sjelden belemrer oss med hva andre måtte mene om oss. Grunnen til det er selvsagt forumkulturern vår. Vi er temmelig flinke til å holde forkus på intensjonene med siden, samt at vi holder god takt og tone. At vi kan omtale andre fora prositivt, er vel fritt opp til den enkelte og blir ikke ansett for å være negativt såvidt jeg oppfatter det. Nei, vi fortsetter som vi stevner, da får vi det kjekt fremover.

:sailing:

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

KAT's innlegg er å finne på Båtplassens site også. Der er det noen (inkl. undertegnede) som har forsøkt å få Redaksjonen til å komme med sitt offiselle standpunkt til slettinger av innlegg, med fokus på hevisninger til andre siter.

 

Jeg understrekter at jeg ABSOLUTT IKKE ønsker å flytte den diskusjonen over hit. Derimot vil gi uttrykk for at dette forum har en grei takhøyde. Styrken ligger kanskje spesielt på respekten mellom bidragsytere, uenighet i sak løses innen rammen av saklig uenighet.

 

Om andre båtrelaterte siter klarer å oppnå større kvalitet/kvantiet, ser jeg imidlertid ikke som noe problem. Mangfoldet gir oss båtfolk en større kilde til kunnskap.

 

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...