Jump to content

Tvangssalg på skøyte


-morten-

Recommended Posts

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=31544510&UX_EL_c=ad_selection_boat&counterId=6&adId=31544510

 

En god del og gjøre og masse vedlikehold. men syntes selve fassongen var ganske fin på den. teknisk så det ut som et rot og sammensurrium men en hendt kar kunne sikkert fått til ei bra skute av den med masse jobb og mot

 

Elsker lyden av detroit diesel! selv om dunk dunk passer bedre i en sånn båt hehe

Redigert av -morten- (see edit history)

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Båten er slippsatt i 2010, den er i følge tidligere eiere god stand under vannlinja, noe råte i rekkestøtter og pullere på dekk, men DETTE ER BÅT MED SJEL.

 

Skrives det i bunn der. Kan få en fet bobåt her tror jeg med "litt" innsats.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

...men DETTE ER BÅT MED SJEL. Skrives det i bunn der. Kan få en fet bobåt her tror jeg med "litt" innsats.

Er det ikke lignende som skrives om rustne bilvrak som blir lagt ut for salg? Synes jeg har sett uttrykkene "sjarmerende" og "med sjel" en del ganger om ganske håpløse prosjekter. Men enig, ut fra bildene kan skøyta se ut som et godt prosjekt for dem med tiltakslyst! Mye båt for pengene, men bør gjennomgås av fagfolk/folk med peiling før kontrakten underskrives. Jo mer som er innebygget av garnering og spanter jo større fare er det for råteskader dessverre.

Link to post
Share on other sites

Gamle trebåter i god stand er vakre båter men her syntes jeg personlig at bostyret skal være godt fornøyd med å ha fått bud på 320K. Med de muligheter for negative overaskelser som kan ligge gjemt i dette skroget er det vel en fare for at beløpet kan måtte dobles og vel så det underveis....

 

På den annen side er det vel tegn til at den har/har hatt passasjersertifikat og da kan jo mulighetene for litt innkomme pynte på regnskapet om en får den i fart igjen.

Link to post
Share on other sites

Jeg er lit betenkt over salgsprisen var 1,1 mill for bare noen år siden! Lit tapsprosjekt for å si det sånn! dem tekniske instalasjonene ser ut som det er gjort med bokserhansker på hehe

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Jeg sitter her og lurer på hva bruksområdet for en slik skute skulle være. Med mindre man ønsker å starte en (lett luguber) flytende pub, eller har en stoor vennekrets som man ofte fester sammen med, så er det ikke så lett å finne en praktisk bruk uten store ombygginger? Åpent styrehus innbyr ikke akkurat til turer i allslags vær, og de fasiliteter den har ellers er vel stort sett mange sitteplasser og endel toaletter? Og masse halvråttent treverk? Skjønner ikke helt hvordan noen kan ha bydd 320.000,- for den der...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Det er vel Kaptein sabeltan eller noe som er ute og handler..

 

Men trodde de bare tok det de hadde lyst på jeg, de er jo røvere :cheers:

 

Lurer på hva kona hadde sakt vist jeg kom hjem med den jeg,,, tror ikke det hadde vert greit om jeg fikk den en gang :giggle:

 

 

Men håper de / eller han ( håper de er flere) som kjøper den lager en sikkelig prosjekt trå!!

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Link to post
Share on other sites

Ser ut som noen har vært på "partycruise" i syden og fått en genial idé om at dette skal fungere i Norge. Kommer selv ofte på slike idéer, men troen på prosjektet synker ofte rimelig proporsjonalt med promillen. :giggle:

- Anders Hanche Aasmundsen.
CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010)
Medlem: Leisure Owners Association

Link to post
Share on other sites

Denne har seilt som charterbåt her i Kristiansand, dvs. partybåt med myyye høy musikk, ganske plagsomt for de som har hus eller hytte i de lune vikene den ankret opp i, ofte for flere timer av gangen.. :headbang:

Håper den forsvinner fra byen :thumbsup:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...