-morten- Startet 16.November.2011 Del på Facebook Startet 16.November.2011 (redigert) http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=31544510&UX_EL_c=ad_selection_boat&counterId=6&adId=31544510 En god del og gjøre og masse vedlikehold. men syntes selve fassongen var ganske fin på den. teknisk så det ut som et rot og sammensurrium men en hendt kar kunne sikkert fått til ei bra skute av den med masse jobb og mot Elsker lyden av detroit diesel! selv om dunk dunk passer bedre i en sånn båt hehe Redigert 16.November.2011 av -morten- (see edit history) Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
okeido Svart 16.November.2011 Del på Facebook Svart 16.November.2011 78fot er vel litt mye for en mann??vis man ikke er supermann? hehe Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 16.November.2011 Del på Facebook Svart 16.November.2011 Der har det ikke vært mye vedlikehold av overflater de siste 2-3 årene. Vurdere du å kjøpe ville jeg tatt kontakt med forrige eier og spurt om tilstand på skrog. Det ryktes at treverket ikke var godt :( Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Polarn Svart 16.November.2011 Del på Facebook Svart 16.November.2011 Båten er slippsatt i 2010, den er i følge tidligere eiere god stand under vannlinja, noe råte i rekkestøtter og pullere på dekk, men DETTE ER BÅT MED SJEL. Skrives det i bunn der. Kan få en fet bobåt her tror jeg med "litt" innsats. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Hakkannen Svart 16.November.2011 Del på Facebook Svart 16.November.2011 ...men DETTE ER BÅT MED SJEL. Skrives det i bunn der. Kan få en fet bobåt her tror jeg med "litt" innsats. Er det ikke lignende som skrives om rustne bilvrak som blir lagt ut for salg? Synes jeg har sett uttrykkene "sjarmerende" og "med sjel" en del ganger om ganske håpløse prosjekter. Men enig, ut fra bildene kan skøyta se ut som et godt prosjekt for dem med tiltakslyst! Mye båt for pengene, men bør gjennomgås av fagfolk/folk med peiling før kontrakten underskrives. Jo mer som er innebygget av garnering og spanter jo større fare er det for råteskader dessverre. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 16.November.2011 Del på Facebook Svart 16.November.2011 Gamle trebåter i god stand er vakre båter men her syntes jeg personlig at bostyret skal være godt fornøyd med å ha fått bud på 320K. Med de muligheter for negative overaskelser som kan ligge gjemt i dette skroget er det vel en fare for at beløpet kan måtte dobles og vel så det underveis.... På den annen side er det vel tegn til at den har/har hatt passasjersertifikat og da kan jo mulighetene for litt innkomme pynte på regnskapet om en får den i fart igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 16.November.2011 Del på Facebook Svart 16.November.2011 Ser bare 78 fot med smerte og tungt vedlikehold Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 16.November.2011 Del på Facebook Svart 16.November.2011 Da ser vi omtrent det samme Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Lett match Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Utifra det jeg ser og leser, så tror jeg at jeg skjønner hvorfor tidligere prosjekt endte med tvangssalg. Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 enig...ble sliten bare jeg så på annonsen :) Sitér dette innlegget Link to post
Svaap Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 78 fot med motbakke - men alt går. Kostnaden med å få istand et slikt skip blir nok svært høy. Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
EIRINA Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Jeg må si meg enig med Tom og Jan der dette ser ut for meg som et lass med søvnløse netter Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Ser jo ut til at det er nettopp det det har vært for tidligere eier også.... Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 17.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2011 Jeg er lit betenkt over salgsprisen var 1,1 mill for bare noen år siden! Lit tapsprosjekt for å si det sånn! dem tekniske instalasjonene ser ut som det er gjort med bokserhansker på hehe Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
FM 8-12 Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Er vel ikke bare skrekk å gru... Blir et supert sankthansbål Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Jeg sitter her og lurer på hva bruksområdet for en slik skute skulle være. Med mindre man ønsker å starte en (lett luguber) flytende pub, eller har en stoor vennekrets som man ofte fester sammen med, så er det ikke så lett å finne en praktisk bruk uten store ombygginger? Åpent styrehus innbyr ikke akkurat til turer i allslags vær, og de fasiliteter den har ellers er vel stort sett mange sitteplasser og endel toaletter? Og masse halvråttent treverk? Skjønner ikke helt hvordan noen kan ha bydd 320.000,- for den der... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
altmuligbåt Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Det er vel Kaptein sabeltan eller noe som er ute og handler.. Men trodde de bare tok det de hadde lyst på jeg, de er jo røvere Lurer på hva kona hadde sakt vist jeg kom hjem med den jeg,,, tror ikke det hadde vert greit om jeg fikk den en gang Men håper de / eller han ( håper de er flere) som kjøper den lager en sikkelig prosjekt trå!! Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
littmild Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Ser ut som noen har vært på "partycruise" i syden og fått en genial idé om at dette skal fungere i Norge. Kommer selv ofte på slike idéer, men troen på prosjektet synker ofte rimelig proporsjonalt med promillen. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
puddingen Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 320k..er det mulig ? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Jeg sitter her og lurer på hva bruksområdet for en slik skute skulle være. Ifølge Skipsregisteret er båten eid av et firma her i Kristiansand som driver med turisme. Så den er nok benyttet til sightseeing/charter. Ingen hyggelig lesning, kemneren har krav på 460k og det er pant for 1.65mill. Sitér dette innlegget Link to post
Nonsense Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Jeg så denne skøyta fra utsiden ifb. med Tall Ships Race i Kristiansand. Husker det kun fordi jeg la merke til hvor shabby den så ut. All ære til fotografen som har tatt annonsebildene. Får budgivers del får jeg håpe det kun er kosmetisk, og at det er ei solid skute. Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Svart 18.November.2011 Del på Facebook Svart 18.November.2011 Denne har seilt som charterbåt her i Kristiansand, dvs. partybåt med myyye høy musikk, ganske plagsomt for de som har hus eller hytte i de lune vikene den ankret opp i, ofte for flere timer av gangen.. Håper den forsvinner fra byen Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
Woody Svart 18.November.2011 Del på Facebook Svart 18.November.2011 Det dyreste motoriserte vedlasset jeg har sett. :lol: Sitér dette innlegget "It's difficult to build an ugly wooden boat." Link to post
rago63 Svart 18.November.2011 Del på Facebook Svart 18.November.2011 Den passer nok best i Aden-bukta..... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
quantumduck Svart 18.November.2011 Del på Facebook Svart 18.November.2011 Den passer nok best i Aden-bukta..... Eller kanskje tingretten får et artig bud fra Nigeria de ikke kan si nei til ... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.