Dekken Startet 16.November.2011 Del på Facebook Startet 16.November.2011 Planlegger å seile til Scotland i Juli for å være med på http://www.worldcruising.com/maltscruise/ Noen andre med liknende skumle planer? Kunne jo ta følge over Nordsjøen. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 16.November.2011 Del på Facebook Svart 16.November.2011 (redigert) Jepp - fikk familierådet med å satse på en seiltur til Scotland/Orkney. Tenkte følgende rute: Bergen - Banff - Wick - Kirkwall - Fair Isle - Leirwick - Bergen. Men den Malts Cruise såg jo fint ut også - men kanskje litt langt å reise. Skal du gjennom Caledonian Canal? Vi var i Shetland i fjor og det ga mersmak. Redigert 16.November.2011 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
CSL Svart 16.November.2011 Del på Facebook Svart 16.November.2011 Skulle ønske jeg skulle det! Rop ut om det trengs mannskap Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
littmild Svart 16.November.2011 Del på Facebook Svart 16.November.2011 Ja om noen trenger mannskap så si gjerne ifra Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Dekken Svart 16.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.November.2011 Ja, CaledoniaKanalen er et absolutt must, må jo få sett denne Nessie jeg og, (sånn som resten av de som liker Whiskey der over). Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 16.November.2011 Del på Facebook Svart 16.November.2011 (redigert) Er en tur jeg misunner deg veldig, men håper å selv få gjennomført den om ikke mange år. Skottland er et veldig flott land, på mange forskjellige måter, gjennom Caledoniakanalen og seiling i Hebridene må sies å kunne være noe av det bedre Skottland kan by på, både naturmessig og med tanke på et visst destillert byggprodukt. Skotter er også stort sett veldig vennlige.. Var selv i Port Ellen en ukes tid ifjor, og tross å ha lest litt negativt i reise-artikler om lokalbefolkningen på Islay ble vi godt mottatt og følte oss fort hjemme(på Islay er det faktisk vanlig at alle møtende biler hilser til hverandre med et lite vink). Ps. Lukta fra Port Ellen Maltings som ligger tungt i lufta er en opplevelse i seg selv for en whiskyelsker. Redigert 16.November.2011 av littmild (see edit history) Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Divemaster Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 (redigert) Gi beskjed hvis dere trenger hjelp eller informasjon.. https://baatplassen.no/i/topic/8453-skottland-og-baatliv/ Redigert 17.November.2011 av Divemaster (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
avmønstret5 Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Kommer fra Middelhavet til sommeren og har planer om Skottlandtur i 2013. Noe info fra tidligere turer her på BP? Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Står litt i nyeste Seilmagasinet om Skottland. Ein tur eg og kunne tenke meg å ta, men er usikker på familien/mannskapet på overfarten. Kanskje ta inn mannskap? Vil tru at ferien min neste år blir ca 2 siste vekene i juli og 1-2 første i august. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
CSL Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Kanskje ta inn mannskap? Ja det synes jeg du burde Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
littmild Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Enig med CSL Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
JGH Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 (redigert) Har sett litt på det nå og ruta eg vil ta er Shetland, Fair Island, Orkneys, Wick, Inverness, Banff, Stavanger. Da trenger eg bare mannskap på siste etappen som er vel lang for familien, kanskje ein fin guttetur, med ein dag og to i Skottland før avreise. Men kan ta med ett par på heile turen da eg har ein lugar ledig. Hmm, kjekt med planlegging. Redigert 17.November.2011 av JGH (see edit history) Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
littmild Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Banff-Stavanger er en tur jeg er veldig interessert i å få være med på, som nevnt tideligere i tråden håper jeg selv på å krysse nordsjøen om noen år da økonomien tillater det(må jo helst ha en passende båt først). Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Fanafjord Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 JGH, Kanskje vi kan slå oss sammen? Noe spesiellt grunn at du vil begynne med Shetland? Jeg tenker at ved utreise har man bedre tid å avpasse en god værvindu - og ta den lengste bit først. Tilbake er det litt greit at turen er litt kortere... Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
JGH Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Grunnen til at eg vil begynne den veien er at da kan eg sende kona og sønnen min med fly fra Skottland før Nordsjøkryssen, såklart kan eg reise andre veien og, men humøret og viljen pleier å gi seg etter ei stund og ein flytur er motivasjon. Det lengste stykket er til Shetland (utenom returen da), og det er greit å få det unnagjort. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Fanafjord Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Ikke dum tanke! Meget mulig vi treffes i Shetland da. Vi er muligens litt tidligere ute enn dere og hvis vi avslutter turen i Leirwick er vi nok der rundt den tiden dere kommer over. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Divemaster Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Har sett litt på det nå og ruta eg vil ta er Shetland, Fair Island, Orkneys, Wick, Inverness, Banff, Stavanger........ Ikke regn med Banff som havn ... ta Whitehills ... bedre havn, og fasiliteter, men nært nok. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Dekken Svart 17.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2011 Divemaster, jeg bruker for det meste open CPN med Cmap kart. Hva angis med dybdetall i England, er det dyp ved laveste astronomiske vannstand eller hva? Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 18.November.2011 Del på Facebook Svart 18.November.2011 Divemaster, jeg bruker for det meste open CPN med Cmap kart. Hva angis med dybdetall i England, er det dyp ved laveste astronomiske vannstand eller hva? Lowest Astronomical tide - vedr dybde Highest Atronomical tide - vedr bro og spennklarering.. internasjonal standard slik jeg kan se rundt i verden. Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Fanafjord Svart 14.Februar.2012 Del på Facebook Svart 14.Februar.2012 Ser ut at vi reiser fra Bergen rundt dne 21.Juli mot Banff eller Wick eller noe midt i mellom. Vi blir muligens to båter som reiser i lag fra Bergen og så går vi nord mot Orkney og Shetland. Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Otto R Svart 14.Februar.2012 Del på Facebook Svart 14.Februar.2012 Her fra vår tur i 2009, det var en fin tur https://baatplassen.no/i/topic/57837-shetlandskottland-2009/page__p__793360__hl__shetland+%2Cskottland__fromsearch__1#entry793360 Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 5.Juli.2012 Del på Facebook Svart 5.Juli.2012 Tar den opp igjen. Vi skal over mot slutten av måneden. Noen flere? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
JGH Svart 5.Juli.2012 Del på Facebook Svart 5.Juli.2012 Eg begynner ferien i slutten av mnd, men får vel ikkje resten med på ein sånn tur. Sliter nok med å få seilt ein tur til Shetland. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Fanafjord Svart 5.Juli.2012 Del på Facebook Svart 5.Juli.2012 JGH, Det var trist å høre... Gi en lyd om du reiser - kanskje vi treffes i Lerwick? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
JGH Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Ja, er litt leit at eg ikkje får med min sønn på 13år på litt havseilas. Kanskje eg må avertere etter ett par som kan ver med på ei vekes ferie :) "Har ein ledig lugar på tur, og avreise er månedskifte juli/august om vermeldingene er bra. Har du/dere fri, så ta kontakt ;) " Kanskje ei annonse å finn.no? Men, spørsmålet blir da, skal eg sette seil mot Shetland mens han sover? Han sover jo omtrent døgnet rundt om han får sjangsen. Eller er det litt dårlig gjort og la han våkne halveis til Shetland? Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.