Fanafjord Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 (redigert) Stakkars, det går jo nesten ikke an... Redigert 6.Juli.2012 av Fanafjord (see edit history) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Dekken Svart 6.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Ligger i Oban på skotske vestkysten etter en helt førsteklasses seilas over Nordsjøen ( 56 timer) og en naturopplevelse gjennom caledonia kanalen. Planen er å gå rundt scotland og så videre til stavanger eller så.. Avhengig av været. Max i nordsjøen var 18 sek meter som løya til rundt 8 syd øst og fin slør. Fantastisk natur her og god whisky. Anbefales! Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 10.Januar.2014 Del på Facebook Svart 10.Januar.2014 Her er en film fra båter som seilte rundt 2013. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
littmild Svart 10.Januar.2014 Del på Facebook Svart 10.Januar.2014 Her er en film fra båter som seilte rundt 2013. Fin film :) Alltid bra med litt materiale som fórer drømmene. Men, spørsmålet blir da, skal eg sette seil mot Shetland mens han sover? Han sover jo omtrent døgnet rundt om han får sjangsen. Eller er det litt dårlig gjort og la han våkne halveis til Shetland? Syns nå det hørtes ut som en plan, Jon Gunnar Ta tiden til hjelp, om noen år når han blir eldre og får smaken på øl og whisky vil det neppe være noe problem å få til slike turer ;) Og skulle du trenge mannskap så kjenner du vel en seileglad fyr i Kragerø som gjerne er med, om ikke jeg tar helt feil Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
aileenll Svart 11.Januar.2014 Del på Facebook Svart 11.Januar.2014 Fin film fra kjente og kjære steder. Er det lov å spørre hvor lang tid turen tok? Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Careka Svart 4.August.2014 Del på Facebook Svart 4.August.2014 de som laget filmen brukte 4 uker. og vi kom hjem fra omtrent samme ruta på lørdag og da hadde vi brukt 4 uker. men har ikke hasta avsted,. vi gikk ikke opp til shetland da det ikke ble tid. vi gikk hjem fra Stromness på orkenøyene . Været har vært vekslende, en dag sol neste tåke,. og endel regn, men det gjør intet, mye flott å se på og mye historie. vi fikk seilt parasailor ned hele Loch Ness i stålende solskinn. + mye annet. 3 dager på Stornoway, 3 dager på Stromness. her er det mye flott å få med seg. Eneste , er at det er dårligt ned nett og til tider ogsdå mobildekking langt ute i vest. ligger du til anker i flott bukter, så er du nok utenfor mobildekking :) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
VannTro Svart 4.August.2014 Del på Facebook Svart 4.August.2014 Flott å se at dere kom dere over Careka. Leste gjennom bloggen din nå Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Careka Svart 4.August.2014 Del på Facebook Svart 4.August.2014 den er ikke ferdig ennå. får se om jeg får lagt in alt i løpet av uka, Men fin tur var det. mye kultur, vær +++ fikk besøkt englands mest avsideliggende pub, 18 mil til nærmeste bilvei, og så var den drevet av noen Belgiere :) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
VannTro Svart 4.August.2014 Del på Facebook Svart 4.August.2014 Aldri noen ulempe med Belgiere bak kranene. Sjekker bloggen fra tid til annen Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
aileenll Svart 4.August.2014 Del på Facebook Svart 4.August.2014 Fin blogg Careka: http://lagoon380careka.blogspot.com/ Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
GeirT Svart 4.August.2014 Del på Facebook Svart 4.August.2014 Du passerte 15nm nord for Sleipner. Ropte på deg på VHF men fikk eg svar ? ;) Misunnelig på den fine turen din. Ser frem til resten av blogger. Sitér dette innlegget Geir Link to post
Careka Svart 4.August.2014 Del på Facebook Svart 4.August.2014 Ja, jeg gikk forbi, men hørte deg ikke, jeg ropte deimot selv på Songa Trym 4 ganger med 5 min mellomrom fikk ikke svar, ropte så på Havila Conf. som lå ikke langt unna, og der svarte de på 16 med en gang. Fikk så oppdatert vær av dem, Vi hadde en slitsom siste døgn med kryss og 10-15 s/m Da er det godt å komme til havn og få litt søvn :) Hadde halinisasjoner på slutten, så alt mulige merkelige ting ute i sjøen :) visst da at nå e eg skikkelig trøtt. det ble 3 timer søvn på 2 døgn, Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Herman Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 Hadde halinisasjoner på slutten, så alt mulige merkelige ting ute i sjøen :) Guffent det der. På tur nedover Nordsjøen satt jeg ifølge min kone og snakket med kompasset på slutten. Og jeg sverger på at det svarte Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Framtia Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 når man snakker med kompasset kan det gå rett vest.... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
aileenll Svart 5.August.2014 Del på Facebook Svart 5.August.2014 når man snakker med kompasset kan det gå rett vest.... Det blir ikke så galt om en seiler fra Egersund til Scotland! :-) Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.