lgboat Startet 17.November.2011 Del på Facebook Startet 17.November.2011 Hei, er usikker på hva dette er. Ser ut som saltvannslekkasje? Noen som kan forklare hva som bør gjøres? Står nede på venstre side av motoren ikke langt fra gearkassa. Takknemlig for hjelp. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Kan se ut som det er tappepluggen for saltvannet? Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 17.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2011 Ok, takk for svar. Da får jeg prøve å trekke til litt (eller bytte hvis det ikke hjelper). Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Ville skrudd den ut, rengjort den og gjenger, og så satt den inn igjen sammen med passende gjengetetningsmiddel. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
Lars H. Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Hvilken Yanmar motor er dette? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
lgboat Svart 17.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2011 Det er 4LHA-STP Sitér dette innlegget Link to post
terron Svart 17.November.2011 Del på Facebook Svart 17.November.2011 Ser ut som om det er avtappingskranen som sitter på undersiden av varmeveksleren - mener å se messingskruen til zinkanoden på endelokket (det er 2 slike på endelokket + en strammeskrue for selve endelokket midt på dette). Ikke helt uvanlig at det oppstår en liten lekkasje i gummipakningen rundt endelokke på varmeveksleren, ofte enkelt å fikse ved å dra til skruen som holder dette. Hvis lekasje så samles dråpene akkurat rundt der hvor denne tappekranen sitter. Så ikke umulig at årsaken ikke er lekkasje i denne kranen, men fra nevnte gummipakning. Hvis du ikke har skrudd på kranen noen gang --> da ville jeg sjekket nevte endelokkpakning først. Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 17.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2011 Flott, da prøver jeg det først. Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 21.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2011 Hei terron, da har jeg ved nærmere inspeksjon funnet at du nok hadde rett. Nå har jeg gitt bolten på endelokkene en halv tørn og er spent på om det var det hele (skal utpå i løpet av uka). Har tørket vekk saltspor og lagt ei fille i åpen plastpose under det jeg tror var lekkasjestedet + samme under ventilen så nå kan jeg få sjekket hvis det evt ikke er tett enda. Takk for tips folkens, fantastisk plass dette her! Sitér dette innlegget Link to post
Tasc Svart 20.Mai.2019 Del på Facebook Svart 20.Mai.2019 Hei - har en 2003 4LHA-STP. Ser at det ryker litt hvitt fra eksosen på høyt turtall og varm motor. Må noe gjøres med dette? Er det lekkasje i kjølesystemet? Sitér dette innlegget Link to post
Martine29 Svart 20.Mai.2019 Del på Facebook Svart 20.Mai.2019 Heisan, anbefaler å lage en ny tråd på dette. Lettere for andre å se hva det dreier seg om?? Sitér dette innlegget Link to post
VegJoh Svart 20.Mai.2019 Del på Facebook Svart 20.Mai.2019 Tasc skrev for 2 timer siden: Hei - har en 2003 4LHA-STP. Ser at det ryker litt hvitt fra eksosen på høyt turtall og varm motor. Må noe gjøres med dette? Er det lekkasje i kjølesystemet? Fra manualen til 4LHA-STP: Poor exhaust color - WHITE SMOKE: - Improper fuel - Faulty spraying by Fuel injection valve - Fuel injection timing lags - Lube oil burns; excessive consumption Ellers så er jo hvit røyk også ofte forbundet med vanndamp (topp / toppakning) Sitér dette innlegget D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.