Jump to content

God LED-lykt, finnes den?

REM

Recommended Posts

Jeg har vært gjennom det meste tror jeg av oppladbare LED og halogenlykter. Uten unntak vil jeg betegne da alle som søppel. Er det noen som har ei god lykt å anbefale? Kan godt koste en del, men:

* Må gi godt arbeidslys i motorrom og ganglys ned svaberget om kvelden

* Må ha permanent 12/220V ladestasjon. Ikke løs kabel/adapter.

* Må ha utfellbart/justerbart understell for stabil oppstilling.

* Må ha akseptabel batterikapasitet. Min 2 timer kontinuerlig bruk?

* Bør være rimelig vanntett, og tåle å gå i bakken.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

denne lykta har jeg, litt stor men sykt gromm, noe alla den tassen har.

Ja, veldig bra til sitt bruk, men nå var det mer som arbeidslys jeg trenger ei lykt. Litt overkill kanskje?

led lenser[/url] kan jeg trygt anbefale.

Må være oppladbar, ikke løse batterier.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Jeg har 2 stk led lenser h7. En i båten og en hjemme. Batteriene varer lenge og lykta er utrolig god. Brukes til å lyse etter krabbe, søkelys og ellers. Jeg har også en magicshine oppladbar på sykkelen. Denne lykta gir ikke en konsentrert lysstråle, men spredning av lyset som vist lengre oppe i tråden. Kjempegodt lys og jeg må dimme for å unngå å blende bilister. Denne har lader og holder for feste på sykkelstyre eller annet beslag/rør o.l samt utstyr/holder slik at den kan brukes som hodelykt. Bra batterilevetid, holder flere timer på full styrke før den må lades, den har flere lysstyrker. Den mangler stativ for lading, men batteiet ligger utenfor lykta i egen pakke slik at en kan fastmontere lykta om man ønsker og bare ta batteripakken med og plugge i laderen.

Jeg har 2 stk led lenser h7. En i båten og en hjemme.

Samme har vi, og er kjempefornøyd. Den hjemme er mest brukt og fikk ny på garanti pga ledningsbrudd. Siden har den fungert perfekt.

Disse har godt lys med trinnløs dimmer og variabel spredning.

Dessuten lyser den der hvor du prøver å se ettersom den sitter på samme knotten som øynene.

REM, jeg tror du bør ønske deg en eller to av denne til jul sammen med en neve AAA-batterier.

I båten har jeg tre Ledlenser lykter. En H-7 hodelykt, en T-7 lommelykt og en X-21 stavlykt. Sistnevnte lyser noe vanvittig, men egner seg ikke akkurat nedi et trangt maskinrom. Da er det bedre med en liten hendig hodelykt.

Jeg har dårlig erfaring med oppladbare lykter som skjelden eller aldri blir brukt. Enten må de stå på lading hele tiden for at man skal være sikker på at de virker når man trenger dem, men da ryker batteriet over tid.

Alternativet er å lade dem opp, for så å håpe på at det fremdeles er strøm på dem den gangen man får bruk for dem.

Jeg har derfor valgt å bruke vanlige batterier på lyktene i båten, og heller gjort det til rutine å skifte batterier på dem en gang i året. (LED lykter lyser vannvittig lenge før batteriene er oppbrukt).

Jeg har også en H-14-R oppladbar hodelykt. Den bruker jeg hele høsten og vinteren på mosjonsturer i skogen. Da er det greit å kunne plugge den i laderen av og til.

Kan trygt anbefale deg en ledlenser lykt med vanlige batterier til bruk i båten!

Mvh
Simon

Finner du ikke lykta du vil ha på DealExtreme Så spørs det om den finnes:-)

Har kjøpt flere men kan anbefale: Sykkel/hodelykt Trenger en liten overgang til å passe i våres kontakter for ei krone eller noe sånt. Er litt stor og tung som hodelykt, men mye lys. Veldig (helt?) lik denne

Men det blir tollgebyr (177.-?+ca60 i moms)dvs under 500 totalt.

Liten lommelykt med kjempelys, taktisk lys, dvs god og brei lyskjegle med skarpere sentrum. tok med lader og oppladbare batterier av type 14500, ca AA bare lengre og mere volt.

Litt større med enda bedre lys. Taktisk lys her også. Husk lader, batt, sykkelholder og bæretaske:-)

Om en passer på hvor mye en bestiller i hver bulk holder en seg under de 200.- som er våres tollgrense.

Levering har tatt ifra 10 til ca 40 dager. Har kjøpt litt forskjellige hodelykter som jeg ikke har prøvd ennå så veit ikke om jeg kan anbefale ennå. Men det er tilbakemeldinger på de fleste produktene der.

Har et par LedLenzere da jeg mente det var mest/best for pengene, men nå veit jeg bedre:-) Men LL er sikkert og trygt med forhandler i nærområdet.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...