:båt1 Startet 21.November.2011 Del på Facebook Startet 21.November.2011 Hei alle sammen! Jeg ønsker å få omtrekt toalettet i Scanden min i vinter å lurer derfor på hvem som utfører slikt arbeid i tønsberg distiktet, helst så billig og bra som mulig . Toalettet på classicen er ikke veldig stort og ligger i akterkabinen men det mange knotete hjørner og kanter som jeg ikke vet hvordan jeg trekker med skai selv. Tusen takk! MVH: ;båt1 Sitér dette innlegget Link to post
Emilie 1 Svart 22.November.2011 Del på Facebook Svart 22.November.2011 Sandvik båtbyggeri i horten Huseklepp på Ørsnes Mike Aldridge Master Boat Builder Var de jeg kommer på i farten. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.November.2011 Del på Facebook Svart 22.November.2011 Det er ikke et alternativ å lakke istedet da? 2-komp polyuretanlakk blir nesten som emalje, lett å holde rent. (Må grunnes med denne først) Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 22.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2011 Ja det er selfølgelig et alternativ Ingar toalettrommet blir desuten mer motstandsdyktig mot vann på den måten er åpen for flere alternativer Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 22.November.2011 Del på Facebook Svart 22.November.2011 Trekk selv. Hvis det er så stygt at du vil betale noen for å ordne, Kan du jo få en stor glede ved å få det mye finere enn det er. Selv om ikke det blir helt strøkent. Det er forferdelig vanskelig å få det helt strøkent når man ettermonterer, med møbler i båten. Her er noen gode råd: Du må skrape ordentlig rent, og slipe. Alle ujevnheter blir synlige igjennom den nye skaien. Sparkle opp skarpe kanter. Lag runde hjørner. Lag runde/myke profiler av skumgummi. Ha minst 20 grader når du limer. Limet må holde romtemperatur. Kjøp en gassmaske og bruk den, da vil du ha mye mer tålmodighet når du holder på. Ikke bruk spraylim fra sprayboks.(til og med 3M er for dårlig til dette formålet.) Ha masse skarpe knivblader, og kutt litt etter litt. Det er fort gjort å kappe for mye. Særlig hvis det er runde vegger det er snakk om. Bruk hele bladet når du skjærer. Da er det mye lettere å få fine lange kutt. Pass fingrene. Mine har nettopp blødd i 5 dager etter et feilskjær.(uhuuu). Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 22.November.2011 Del på Facebook Svart 22.November.2011 Ikke bruk spraylim fra sprayboks.(til og med 3M er for dårlig til dette formålet.) Forslag til godt lim som er enkelt å bruke? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
taunus Svart 23.November.2011 Del på Facebook Svart 23.November.2011 Lim som er brukenes er bla Casco attack vegg/gulvlim. Da kan man rulle på med rulle og vente til det kleber. Dette er greit hvis du har tørre omgivelser. Er det fuktig er det verre da dette limet lager masse fukt i rommet for å tørke. Dette er lim for nybegynnere. Man kan bevege litt på skaien hvis man legger den tidlig på. Så har man en ren fille i andre handa og stryker med. Kan ikke brukes i tak da skaien blir tung og ramler ned. På jobb bruker vi Saba sprøytelim. Det er selvfølgelig supert, men der er alle ting tilrettelagt, det er nybygg,og man får en hjelpende hånd av kollega. Det går fint ann og sprøyte hjemme hvis man har kompressor, og låner eller kjøper en limsprøyte. Da er en koppsprøyte med overliggende kopp å foretrekke. (fordi den har større arbeidsvinkel enn en med underliggende kopp.) På jobb har vi sugesprøyte som kan sprute opp ned. Når jeg trakk om min egen båt. Brukte jeg noen steder vanlig kontaktlim en 5cm remse i toppen. Deretter vannbasert Casco attack. Da har man god tid til å stryke ut og bli nogenlunde fornøyd. I et lite rom må du nesten ha en vifteovn som ventilerer ut fukt. Jeg lånte også en koppesprøyte til sprøytelim. Sitér dette innlegget Link to post
viksund 990 Svart 23.November.2011 Del på Facebook Svart 23.November.2011 Jeg brukte vannbasert kontaktlim på skrogtrekk i båter min. Trekket festet seg og glatt og rett ble det, kjempefint! Men etter ca 3 år begynte skaien og slippe under dollbordet. Da jeg løsnet trekket hadde limet smuldret seg opp, dette sannsynlig vis pga kondens mellom glassfiber og trekk. Når jeg i senere tid har satt opp trekk har jeg kjøpt trekk og lim på maritim.dette har blitt bra. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 23.November.2011 Del på Facebook Svart 23.November.2011 Jeg vil presisere at det bare er casco attack limet jeg kan uttale meg om. vil også foretrekke skikkelig giftig kontaktlim, men er mye mer krevende og håndtere. Husk!! det blir aldri bedre enn underlaget. Sitér dette innlegget Link to post
Kjapp33 Svart 23.November.2011 Del på Facebook Svart 23.November.2011 Kjøp kontaktlim av en båtbygger, kjøpte 2 Liter grønt "sprøytelim" av scand for 200 kr sist jeg gjorde en slik jobb. Brukte billigste biltema luftsprøyta. Og gassmaske selvsagt. Med dette limet har du mulighet for å løsne skrogtrekket innen 1 minutt for å finjustere. Også vet du at det henger år etter år, istedenfor å prøve seg frem med lim som muligens løsner etter 2-5 år. Nb, jobben tar mye lenger tid enn man skal tro Men så blir jo avtredet som nytt etterpå! Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 Ja hvis du har et båtbyggeri i nærheten er jo det det greieste. Jeg jobber på et, så det er jo lett for meg. Husk tynner til å gjøre ren sprøyta med. Dyse delen av sprøyta kan ligge i tynner over natta. slik slipper du å gjøre ren sprøyta hver dag. Ikke la gummideler ved avtrekkeren ligge i tynneren.. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 24.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2011 tusen takk for tipt alle sammen men nå var vel spørsmålet egentlig om hvem som kunne utføre denne typen arbeid i distriktet. Har masse jeg skal trekke og vet vilket lim jeg bruker men akuratt dette plundrete toalettet kunne jeg tengt meg at noen proffe tok. tusen takk for mange tips og er åpen for nye tips også Sitér dette innlegget Link to post
Lakk`ern Svart 25.November.2011 Del på Facebook Svart 25.November.2011 Hei. Da har du jo også ett firma i Horten som sikkert tar slike jobber og.Horten transport intriør,heter de. De syr kalesjer,trekker om møbler,interiør til biler,busser,tog og en hel masse andre oppdrag,er utrolig dyktige salmakere alle sammen.Firmaet ligger på samme industriområdet som Maxbo i Horten. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 25.November.2011 Del på Facebook Svart 25.November.2011 tusen takk for mange tips og er åpen for nye tips også På min Classic, var dassen malt med Bengalac. Dette gjorde dassen veldig lett å holde ren og hygenisk. Septic og skytrekk er en lukt og bakteriefelle man gjerne vil slippe. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.