pipp Startet 22.November.2011 Del på Facebook Startet 22.November.2011 Jeg ser OBS selger mahogni laminat skipsdørk til en billig penge. Jeg har lyst til å fjerne det gamle belegget og lime på laminat. (Bygger lite) Er det noen her som har erfaring? Sitér dette innlegget Link to post
littmild Svart 22.November.2011 Del på Facebook Svart 22.November.2011 Har ikke erfaring med det, men laminatgulv skal monteres med god toleranse til veggene for å unngå at det "buler" ved temperaturforskjell, om dette har noe særlig utslag på så små flater som finnes i en båt vet jeg ikke. Tenker du å lime det? Det fuktige miljøet i båt bør det vel tåle. Som sagt, ingen erfaring, bare tenker "høyt", lurte litt på dette selv da jeg la gulv hos en kamerat for noen måneder siden. Sitér dette innlegget - Anders Hanche Aasmundsen. CEVNI (2017) - D5L (2012) - SRC (2012) - ICC (2010) Medlem: Leisure Owners Association Link to post
pipp Svart 22.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2011 Jeg tenkte å lime med Sika og liste luker ol som før Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 22.November.2011 Del på Facebook Svart 22.November.2011 Tror nok ikke laminat tåler vann så godt. Jeg har det hjemme og en liten dam over skjøtene gjør at det sveller. Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 22.November.2011 Del på Facebook Svart 22.November.2011 Det er mye forskjellig kvalitet ute å går. Har sett noen tråder her på forumet der folk har lagt laminat i båten. Sjekk gjerne med dem hvilke erfaringer de har gjort seg. Jeg la laminatgulv i en seiler jeg hadde. Det holdt en sesong før jeg rev det ut igjen. Svelte opp på grunn av fuktigheten, og så ikke ut. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
DieselDahl Svart 22.November.2011 Del på Facebook Svart 22.November.2011 Hvis det ikke er teak eller lignende må det være plast (pvc el.l.) for å tåle vann. Såkalt laminat til innendørsbruk er hardpresset pappmasjé med en syltynn hinne av tre og tåler selvfølgelig ikke fukt. Du kan bruke finérplater med teakoverflate, eller imitasjon i pvc. Det siste er minst "ekte", men er lettvint utendørs. Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 22.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2011 Pvc teakimitasjon er som silikonpupper, fint førsteinntrykk, men.............. Sitér dette innlegget Link to post
Tollex Svart 22.November.2011 Del på Facebook Svart 22.November.2011 Jeg har tenkt på det samme. Ble skikkelig gira når jeg så denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/49833-ny-doerk-i-fairline-42-fra-teppe-til-parkett Men jeg vet ikke om det holdt seg like fint over flere år... Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 22.November.2011 Del på Facebook Svart 22.November.2011 Pvc teakimitasjon er som silikonpupper, fint førsteinntrykk, men.............. Like fine etter mange år men fortsatt uekte...... for den som bryr seg Sitér dette innlegget Link to post
10ta9c Svart 22.November.2011 Del på Facebook Svart 22.November.2011 Vi la Alloc commercial på kjøkkenet for noen år siden. Selger mente det i praksis kunne brukes på baderom. Hadde trygt tatt sjansen på å bruke det i båt. Pergo skipsdørk skal vel være av samme kvalitet. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
REM Svart 22.November.2011 Del på Facebook Svart 22.November.2011 Du bør bruke plastlaminat (PVCel.) for å forhindre at gulvet sveller i fuktig luft. Plastlaminat på sin side kan bli glohett å gå på hvis det står i sola. Treparkett er det beste tror jeg. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
pipp Svart 22.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2011 Det er denne jeg tenker på. http://www.pergo.com/nb-no/Forbruker/Produkter/Laminatgulv/ Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 22.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2011 http://www.pergo.com...er/Laminatgulv/ 70206-0311 Skipsgulv Mahogni Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 22.November.2011 Del på Facebook Svart 22.November.2011 Jeg har det hjemme og en liten dam over skjøtene gjør at det sveller. Det er ikke laminatet som sveller, men det underlaget det er limt til (vanligvis MDF) som gjør at det sveller når du får vann på skjøtene. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.