bella580C Startet 23.November.2011 Del på Facebook Startet 23.November.2011 Noen som vet hvor giver sitter? Skal prøve meg på en tilkobling til tempmåler. Synes det er i seneste lager når det piper fra kontrollboksen Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Double Weber Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 Er det giver på disse motorene fra fabrikken? Jeg hadde en Yamaha 225hk 1993 og på den måtte jeg montere en selv for å overvåke temperaturen på blokka. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
bella580C Svart 24.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2011 Og hvor skal denne monteres på blokka? Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Double Weber Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 Du skrur ut en av boltene på topplokket og trer den på der og skrur den på igjen. Gjerne skrape vekk litt av lakken der føleren blir liggende slik at den får rent metall å kjenne på. Så må du trekke en kabel fra den og frem til "dashbordet" der du monterer viseren. Jeg hadde også vanntrykksmåler på min slik at jeg hele tiden kunne se hvor mye kjølevann den fikk. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Arne Hansen Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 Er det lov å spørre om hvor du monterte vanntrykksføler? Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 24.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2011 Noen som har koblingskjema til vanntrykksmåler og tempraturgiver.... Altså hvor på motor med bilde eller skjema? Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Double Weber Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 Her kan du kople til vanntrykksmåler. Skru ut en av de boltene som er merket med pil. Under der får du tilgang til kjølevannet. Det anbefales å bruke den siden som er "lavest". Det ene "tårnet" er lavere en det andre. Skrur du inn slangenippelen i det tårnet som er høyest kan du rissikere at slangen blir liggende å gnikke på innsiden av motorlokket. Jeg gjorde det og endte opp med hull i slangen og masse saltvannssøl. Her er forresten en link til den tråden jeg lagde når jeg overhalte min Yamaha. Linken går inn på det innlegget jeg skrev om vanntrykksmåleren. Jeg skriver kanskje litt mer om det senere i tråden, men jeg orket ikke lete mer. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 (redigert) Her er link til Sylindertemperaturmåler. Redigert 24.November.2011 av Double Weber (see edit history) Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 Og Her er link til Vanntrykkmåler Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Double Weber Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 Det er tommer-gjenger på den vanntrykksmåleren, så der trenger du en overgang til mm. på Yamaha. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.