Inter 9000 Startet 23.November.2011 Del på Facebook Startet 23.November.2011 Hei. Noen som vet om det er reg reim eller kjede på nye yanmarer. 6BY-260 Noen som har litt fakta og råd. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
880 Svart 23.November.2011 Del på Facebook Svart 23.November.2011 Valgte selv denne motoren i 2007. Hydrualiske ventil løftere, ingen register reim bytte mm. Valget falt på denne av flere grunner, men mye på enkelt/minimalt med vedlikehold. Min Motor har fungert uten tekniske feil siden ny, men har noen småting som jeg føler burde forbedres. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Inter 9000 Svart 23.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.November.2011 hørtes jo genialt ut. Den så jo utrolig flott ut. 358 kg med gir er jo helt ufattelig. 200 kg lettere enn volvo D4. Tåler den mindre av den grunn? Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Viknes 6BY Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 Kjenner motor godt. Er en 6 Syl BMW 3.0L Samme som står i X5. Er jo common rail, så vær nøyaktig med diesel kvalitet. I 2008 ble Yanmar BY2 serien erstattet. Den har noen forbedringer i forhold til første genrasjon som var inntil 2008. Det som er lett gjennkjennelig er deksel. Plast på første genrasjon. Send IM, om du lurer noe på teknisk, filtre, priser, service etc. Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 24.November.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2011 er snakk om en 2009 modell. Må enn ha tilsetninger i dieselen?? Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
Viknes 6BY Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 Jepp, på denne motor anbefaler jeg tilseting, pga dette fører til att vann i Diesel, blir blandet sammen med Diesel. Det er vann molekylene som er større en Dieselen, og dette klarer ikke dysene å forstøve. Dette resulterer i ujevn gange. Litt diesel tilsetting gjør underverker. Bruker konsekvent Diesel tilsetting fra qmi på motor. Har ekstremt god erfaring fra forte diesel treatment. Denne helles direkte i diesel filter ved skifte, og gjør underverker. Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 24.November.2011 Del på Facebook Svart 24.November.2011 Viktig: Yanmar anbefaler ingen diesel tilsetting på denne motor, men tror de gutta har sovet litt i timen. Snakket med yanmar Norge ved annledning, men de hadde vel ikke helt styr på By Serien den gangen.. Sitér dette innlegget Link to post
Flid Svart 25.November.2011 Del på Facebook Svart 25.November.2011 Hva tror du gubbeveldet hos Yanmar Norge sier om garanti på maskinen hvis du bruker tilsetninger... Sitér dette innlegget Link to post
Viknes 6BY Svart 25.November.2011 Del på Facebook Svart 25.November.2011 garantien til yanmar Norge er til yanmars fordel.... De har vel vist hvor mye garantien gjelder.... Og de vill lagt drivstoff, smøreolje kvalitet til grunn, for evt ett havari... så garantien er ikke verd så mye etter 2 år... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.