Jump to content

Vurderer å kjøpe båt med Yanmar 6by-260

Inter 9000

Recommended Posts

Valgte selv denne motoren i 2007. Hydrualiske ventil løftere, ingen register reim bytte mm.

Valget falt på denne av flere grunner, men mye på enkelt/minimalt med vedlikehold. Min Motor har fungert uten tekniske feil siden ny, men har noen småting som jeg føler burde forbedres.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Kjenner motor godt. Er en 6 Syl BMW 3.0L Samme som står i X5. Er jo common rail, så vær nøyaktig med diesel kvalitet. I 2008 ble Yanmar BY2 serien erstattet. Den har noen forbedringer i forhold til første genrasjon som var inntil 2008. Det som er lett gjennkjennelig er deksel. Plast på første genrasjon. Send IM, om du lurer noe på teknisk, filtre, priser, service etc.

Jepp, på denne motor anbefaler jeg tilseting, pga dette fører til att vann i Diesel, blir blandet sammen med Diesel. Det er vann molekylene som er større en Dieselen, og dette klarer ikke dysene å forstøve. Dette resulterer i ujevn gange. Litt diesel tilsetting gjør underverker. Bruker konsekvent Diesel tilsetting fra qmi på motor. Har ekstremt god erfaring fra forte diesel treatment. Denne helles direkte i diesel filter ved skifte, og gjør underverker.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...