Jump to content

Eberspächer x2 diesel --- starter ikke


MB608

Recommended Posts

088.jpg097.jpg

 

Hei

 

Jeg har flere bilder av den eberspacker x2 men ville gjerne få hjelp for jeg har montert til strøm 31/30 og bryter 7/8 på kontaktboks men vet ikke om hvordan få gnist. pumpa bråker ikke helt stille og vifte var så høyt hele tiden etter jeg slå på bryter men får ikke tenner på har jeg gjordt noe feil? setter pris på hjelp av dere. jeg har ikke båt men har MB 608 som jeg vil sette dieselvarmen inne i kupen om vinteren.. Jeg har flere bilder som jeg kan sende hvis dere er intressert å hjelpe meg.. jeg har bruksavsning men mye ffem og tilbake og små skrifta på eberspacker papirene.... ;/

Redigert av MB608 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Få deg briller, og punktumknapp, så slipper vi lese innlegget 4 ganger for å skjønne problemet.

Forstår eg riktig så er du usikker på om strømmen er koblet til riktige kontakter? Eg har aldri sjekket nr på de kontaktene så eg veit ikkje om det er 30/31. Det har alltid vert logisk hvor kablene skulle.

Pumpa starter ikkje den er fyr i brenneren. Vifta går på ganske høyt turtal til å begynne med. Sikkert for å kunne lufte ut gasser fra antenning.

Mao kan det være diesel din brenner dinmangler. Eller feil på glødeplugg.

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

I dennetråden finner du en god del om feilsøking på Eber X2 (i tillegg til alt mulig annet som har med båt eller ikke å gjøre). Så kanskje du kan finne noen tips der? Jeg har selv en gammel X2 i båten som jeg har tenkt flere år å ta ut og prøve å få liv i, men det kommer liksom alltid noe annet i veien....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...