Jump to content

Lakkere ny oljekjøler til TAMD 71B?


BOBO II

Recommended Posts

Siden jeg er helt Grønn :confused: må jeg spørre her på BP. Skal lakkere ny olje kjøler til en av mine Gamle grønne TAMD 71B. Hvilken grunning er best for formålet og hvem har billigst grønnmaling på sprayboks.

 

Fikk tak i en helt ny Oljekjøler i USA for en billig båtpenge betalt 5800.- inkl.frakt

.. Marinepartseuropeskal ha 24.000.- båtpenger

olje_kjoeler.jpg Noen må jo tjene uhorvelig mye peeng der ute :smash:

 

Blir morro og fylle tanken på første tur til våren den ble gratis :lol:

Redigert av Bergstad (see edit history)

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Benytt 2K epoxyprimer fra SeaJet(017), Jotun, Hempel eller andre. Det er den samme grunningen som benyttes som grunning av plast og aluskrog.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Ville nok brukt en syregrunning i bunn,deretter en 2 komp. epoxy. Deretter en 2 komp. lakk over til slutt.

Ta deg heller en tur til noen lakkerings verksteder,å kjøp noen orntlige produkter der.Da kan du jo kjøpe eksakte kvanta du trenger.Blir nok billigst og best resultat av det.

Missforstå meg rett:mange som selger bra produkter der ute,men er litt unødvendig å kjøpe masse greier når du trenger minimalt av hvert produkt :-)

Link to post
Share on other sites

Ville nok gått for en gått for en ordentlig lakk oppbygging. Det har jo selvfølgelig noe med vedheften til metallet å gjøre.Hvis det ikke grunnes,med riktig grunning får man bare problemer i ettertid.Med flassing.Mye bedre å gjøre det riktig med en gang.Så en man ferdig med det.

Link to post
Share on other sites

Helt enig Lakk`ern Å legge lakk på metalldeler uten skikkelig grunning er bortkasta arbeid. Jeg benytter altid SeaJets 017 2K primer og har ennå ikke opplevd at lakken flasser av. Jeg benytter et lite målebeger og med 3:1 blandingsforhold har du i lang tid av en boks på 1 liter.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Takk for alle innspill :thumbsup: riktig grønnfarge skal den få. Tar først Seajet Primer og riktig grønnfrage fra volvo. Spiller ingen rolle om jeg får litt for mye. Det blir nok litt flekkeing på andre komponenter som har flasset av med årene .

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Knert 1 og Nordan Family 27 fant den på Ebay solgt av 53_7.jpg

 

Det er unødvendig og betale 24000.- båtpenger på en ny del når det finnes alternativer. Jeg har nå fått meg en ny hobby er innom ebay minst en gang om dagen i tilfelle det er noe som kan passe til mine grønne.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Tja si det...... :confused: det har vel noe med alder og gjøre, tror ikke disse har vært ute eller forsøkt renset noen gang. får noe for høy temp på olje under belastning på SB motor slik at buzzer slår inn. tar for lang tid til olja blir kjølt ned og trykket blir normalt igjen på tomgang.

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...