Jump to content

Da er ny badeplattform ferdig. romslig og solid,Hva syns dere?

Scand 360 dc

Recommended Posts

Dekket er av et plastmateriale som heter synteak. Det ser veldig ekte ut å har nesten gjennomgående nater. Laget hele plattingen i tre, det er 15mm osb plater som er forsterket med ganske kraftig treverk under. pakket alt inn i glassfiber så plattingen er ganske tung og kraftig. plattformen henger av seg selv på hekken(ingen støttestag). Men dette lar seg kun gjøre fordi hekken er rund å da får du festet den på en helt annen måte en om hekken var rett. Har desverre ikke tatt noen bilder under prosessen.

I vakkert vær, så er det ingenting som er så deilig som å sette seg på sin egen brygge. Nydelig plattform, men vi får jo aldri nok bilder ;-)

Men, jeg tror jeg ville vært forsiktig med kjøring i medsjø. Om du får vann over denne plattformen, så er jeg redd for at "noe" ryker. Går plattformen, så er det jo greit, men river du av mer, så er det kanskje ikke så greit. Den vil også henge i ankertauet, og kunne slå mot båten.

Prøv den godt i medsjø, og se hvordan den reagerer med mye vann ovenfra/overslag. Vann inneholder MYE energi og vekt.

Redigert av Fusebox (see edit history)

Skikkelig bra plattform, men den innfestningen der så noe svak ut! Jeg ville som et minimum montert to skråstag fra bakkant av plattformen og inn til skroget langt nede. Den dagen du er ute i litt rusete vær og får noen solide dønninger som slår oppunder den lange plattformen, risikerer du å se plattformen seile sin egen sjø mens du sitter igjen med en båt med store hull like over vannlinjen..

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Plattformen er limt til skroget å festet meget godt, men har satt på tre alurør nå som går fra underside plattform til trimplan som er meget solid. tror det skal mye til for at dette ikke

holder til midt bruk i vestfoldskjærgården. At noen ikke syns det er pent var forventet, men når du ser hele båten i sin helhet er ikke plattformen så voldsom som bildene viser. Du blir litt lurt av disse bildene. Men det er jo self. en smaksak. :cheers:

• 4 måneder senere...

Kjempe fin plattform selv om den rent estetisk er i største laget, selv mener jeg at det praktiske går fremfor det estetiske slik at pluss og minus lir pluss her

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Ut fra headingen tolker jeg det slik at du ønsker et ærlig svar:

Jeg synes absolutt ikke dette ble bra. Jeg synes faktisk du nærmest har ødelagt hele båten. Den klassiske, linjerene akterenden på Årø 28 fortjener en langt bedre sjebne enn denne boreplattformen. I tillegg risikerer du problemer på låring. (uavhengig av ev. stor motor som du refererer lenger oppe) Har du egentlig noengang blitt overrasket av grov sjø/uvær til havs? Denne platformen kan bli direkte farlig for deg og din familie.

Jeg tror også du vil få problemer den dagen du ev. skal selge båten videre.

Trenger du denne plassen, så bør heller du spare til større båt, bobil eller alternativt hytte.

Du ønsket tilbakemeldinger, og det har du herved fått, beklager.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...