Christel III Startet 28.November.2011 Link til dette innlegget Startet 28.November.2011 Etter suksessen med Frøken Fryds julebord, er dette som å hoppe etter Wirkola Men er det interesse for å få til et skikkelig vår-treff i Kollavågen på Askøy fra Fredag 04. Mai til Søndag 06. Mai? Stedet er veldig populært, så hvis det skal være sjans for å få leiet kaien og det flotte grillhuset, må man handle allerede nå. For de av dere som ikke har vært her før: Kollevåg ligger på vestsiden av Askøy, like øst for Hanøy. Området var tidligere bossfyllingsplass for Bergen kommune. Friluftsområdet er på hele 680 dekar. Naturen er “gjennskapt” med tilrettelagte sandstrender og gressplener. Friluftshuset i Meavågen ble åpnet under en markring av “Friluftslivets år” i 1993, og er en åpen konstruksjon på gråsteinsmur, med søyler av rundtømmer og torvtak. Inne i huset er det fire store griller og sitteplass for ca 160 personer. Utenfor huset er det steinkai, danseplattning og utesitteplasser. Friluftshuset er et åpent hus som vanligvis kan benyttes fritt av de som besøker friluftsområdet. (Her er det snakk om å leie kaien og huset for å sikre oss plassen). Jeg har sendt en forespørsel til Bergen & Omland Friluftsråd om å leie området, så gjenstår det om det er noen interesse for å samles. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Amfea Svart 29.November.2011 Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 Så sant jeg ikke bytter skift, og det ikke kolliderer med treff i Sagaklubben kommer gjerne vi oppover på treff. Sitér dette innlegget Frod'n Fjellet nytes best fra fjorden Medlem i SagaKlubben Link to post
beauty of aqua Svart 29.November.2011 Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 Det høres jo utrolig koselig ut! Jeg er med på den. Hvor mange båter er det plass til her da? Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Christel III Svart 29.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 Tja, tror det er plass til flere enn nok... Fant dette bildet på nettet. Sannsynligvis fra Lost Weekend festivalen. Men inne ved selve kaien er det vel plass til 4 båter longside uten problemer. Ligger man seg utenpå hverandre er det bare fantasien som setter grenser:-) (Fergen "Showboat ligger innerst ved kaien på bildet) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Skipper Worse Svart 29.November.2011 Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 I organiserte former må det jo gå an å ligge på rekke med baug-inn ... med forbehold for Quindebestets ikke alltid like forutsigbare forgodtbefinnender tilsier jeg oppmøte. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
primusmotor Svart 29.November.2011 Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 Selfølgelig er primusen på jobb:-( Men derimot har jeg 360 graders sjøutsikt;-) Helgen etter passer mye bedre:-) Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
Jarl-Espen Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Er desverre på jobb den helgen Får håpe det blir bedre oppmøte enn i fjor. Da var vel eg eneste som møtte opp Sitér dette innlegget Link to post
Frode Stiansen Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Dette kunne jeg godt tenkt meg å delta på, men kvalpen har konfirmasjon den helgen.... Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 I organiserte former må det jo gå an å ligge på rekke med baug-inn ... med forbehold for Quindebestets ikke alltid like forutsigbare forgodtbefinnender tilsier jeg oppmøte. Hei Baug inn krev vel ankring bak. I alle høve på einskrogsbåtar:-) Som nevnt i første innlegg så er Kollevåg ein gamal bossfylling. Botnen er dekt med presenningsduk som eg dekt med grus. Difor er ankring ikkje tillatt. Om dette er tilfelle med kaien òg veit eg ikkje. Ask A Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 30.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Anker-forbudet gjelder Vestrevågen, der sandstrandene er. Det er tillatt å ankre i hele vågen inn mot kaien. Ser det er endel som melder at de ikke kan den aktuelle helgen. Jeg har fått tilbakemelding fra Bergen & Omland Friluftsråd idag, der de ikke tar imot bestillinger på området før 01.01.2012. Så da kan vi kansje flytte det til helgen etter, hvis det passer bedre? Er vel muligens for sent å legge inn en poll, her, men jeg skal spørre Ingar om det lar seg gjøre:-) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Ida Marie III Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Hørtes ut som et trivelig tiltak dette Christel III. Men jeg sitter nok på flyen med en Bittburger og pløyer en eller annen kanale nede i Holland eller Tyskland, på vei hjem til gammlelandet med skuta, etter mine bravader nede i Europa i det tidsrommet. Men regner med du lett drar i gang en eller annen utskeielse senere i sommer, og da stiller jeg sterkt... Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 30.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Stor fare for at vi svinger noen begre sammen til sommeren ja Bare du ikke får så god smak på det gode liv i brakkvann at du aldri kommer hjem igjen da.... Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Christel III Svart 30.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Avstemming lagt inn Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Frøken Fryd Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Dette høres morro ut. Det eneste jeg har på tapetet på vårparten som er spikret er våroppsettet så det må jeg dobbelsjekke. Bildet i innlegg 4 er faktisk tatt fra min båt dagen etter jeg sjøsatte for første gang. Det er også parkeringsmuligheter og teltplass om noen skulle bomme litt med vårpussen. Er det slik at kommunen kan reservere etter 1/1 kan vi jo banke datoene da? Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Det var da voldsomt så langt frem i tid folk legger planer da For meg spiller det ingen rolle.Har ingen planer for 2012,med unntak av 4 ukers sommerferie...Har dog ingen planer på hva jeg skal bruke den på Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
JGH Svart 30.November.2011 Link til dette innlegget Svart 30.November.2011 Kan alle helgene eg, men stemte 25-27. for da har eg etter planen langhelg. Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
nimba Svart 1.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 (redigert) Det var da voldsomt så langt frem i tid folk legger planer da For meg spiller det ingen rolle.Har ingen planer for 2012,med unntak av 4 ukers sommerferie...Har dog ingen planer på hva jeg skal bruke den på Grunnen er nok fordi Kollevågen er nesten like populær som Koengen -Og for oss som ikke er hjemme hver helg men har 9 sommerferier er det greit at disse helgene planlegges..... Jeg for min del kommer hjem denne helgen så vi stiller gjerne , skal jeg legge inn et ønske ville jeg også valgt helgen etter... Ah...så ikke meningsmålingen... Redigert 1.Desember.2011 av nimba (see edit history) Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
Seilaren Svart 1.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 Det er også parkeringsmuligheter og teltplass om noen skulle bomme litt med vårpussen. Da kan det hende også jeg dykker opp hvis det passer. Det har jeg ikke oversikt over enda.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Anders_K Svart 1.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 Er 5 min fra meg med båt så støtter denne Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
junior 1 Svart 1.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 Få ta en lang tur ut osen, jeg stiller opp Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 1.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Desember.2011 Anders_K og Junior 1 : Hvis turen er for kort, så er det bare å ta turen rundt Askøy først:-) Det gjør jeg hvis det er fint vær, og jeg skal fra Florvåg til By`n Så blir ihvertfall maskinen gjennomvarm før jeg stopper den igjen:-) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
TrondT Svart 2.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2011 Kan fort bli morsomt dette... TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Anders_K Svart 3.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2011 Anders_K og Junior 1 : Hvis turen er for kort, så er det bare å ta turen rundt Askøy først:-) Det gjør jeg hvis det er fint vær, og jeg skal fra Florvåg til By`n Så blir ihvertfall maskinen gjennomvarm før jeg stopper den igjen:-) Ja det høres nesten ut som en plan Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Christel III Svart 20.Desember.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2011 Bumper denne opp til topps igjen! Ser ut som flertallet vil ha helger 11.-13. Mai. Jeg sender bestillingen til BOF den 01.01.2012 kl. 00.01, så er vi rimelig safe GLEDER MEG TIL SOL OG SOMMER !!!!!!!!!!!!!! (dette er vel lovlig roping? ) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Anders_K Svart 20.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2011 Høres ut som en plan dette Christel III! Send en bestilling på fint fint vær samtidig da Det er fullt lov å rope om slikt, du er ikke den eneste... Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.