Jump to content

Vårtreff for Baatplassen.no i Bergensområdet 2012

Christel III

Hvilken helg i Mai 2012 passer deg best?  

44 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Etter suksessen med Frøken Fryds julebord, er dette som å hoppe etter Wirkola :lol:

Men er det interesse for å få til et skikkelig vår-treff i Kollavågen på Askøy fra Fredag 04. Mai til Søndag 06. Mai?

Stedet er veldig populært, så hvis det skal være sjans for å få leiet kaien og det flotte grillhuset, må man handle allerede nå.

For de av dere som ikke har vært her før:

Kollevåg ligger på vestsiden av Askøy, like øst for Hanøy. Området var tidligere bossfyllingsplass for Bergen kommune. Friluftsområdet er på hele 680 dekar. Naturen er “gjennskapt” med tilrettelagte sandstrender og gressplener. Friluftshuset i Meavågen ble åpnet under en markring av “Friluftslivets år” i 1993, og er en åpen konstruksjon på gråsteinsmur, med søyler av rundtømmer og torvtak. Inne i huset er det fire store griller og sitteplass for ca 160 personer. Utenfor huset er det steinkai, danseplattning og utesitteplasser. Friluftshuset er et åpent hus som vanligvis kan benyttes fritt av de som besøker friluftsområdet.

(Her er det snakk om å leie kaien og huset for å sikre oss plassen).

flyfoto_kollevag.jpg

kart_kollevag.jpg

zoom_kollevag.jpg

Jeg har sendt en forespørsel til Bergen & Omland Friluftsråd om å leie området, så gjenstår det om det er noen interesse for å samles.

Mvh
Simon

Tja, tror det er plass til flere enn nok...

resized_sett_til_ene_side.jpg

Fant dette bildet på nettet. Sannsynligvis fra Lost Weekend festivalen.

Men inne ved selve kaien er det vel plass til 4 båter longside uten problemer. Ligger man seg utenpå hverandre er det bare fantasien som setter grenser:-)

(Fergen "Showboat ligger innerst ved kaien på bildet)

Mvh
Simon

I organiserte former må det jo gå an å ligge på rekke med baug-inn ... med forbehold for Quindebestets ikke alltid like forutsigbare forgodtbefinnender tilsier jeg oppmøte.

Hei

Baug inn krev vel ankring bak. I alle høve på einskrogsbåtar:-)

Som nevnt i første innlegg så er Kollevåg ein gamal bossfylling. Botnen er dekt med presenningsduk som eg dekt med grus. Difor er ankring ikkje tillatt. Om dette er tilfelle med kaien òg veit eg ikkje.

Ask

A

Anker-forbudet gjelder Vestrevågen, der sandstrandene er. Det er tillatt å ankre i hele vågen inn mot kaien.

Ser det er endel som melder at de ikke kan den aktuelle helgen.

Jeg har fått tilbakemelding fra Bergen & Omland Friluftsråd idag, der de ikke tar imot bestillinger på området før 01.01.2012.

Så da kan vi kansje flytte det til helgen etter, hvis det passer bedre?

Er vel muligens for sent å legge inn en poll, her, men jeg skal spørre Ingar om det lar seg gjøre:-)

Mvh
Simon

Hørtes ut som et trivelig tiltak dette Christel III. Men jeg sitter nok på flyen med en Bittburger og pløyer en eller annen kanale nede i Holland eller Tyskland, på vei hjem til gammlelandet med skuta, etter mine bravader nede i Europa i det tidsrommet. Men regner med du lett drar i gang en eller annen utskeielse senere i sommer, og da stiller jeg sterkt... :cheers_wine:

Dette høres morro ut. Det eneste jeg har på tapetet på vårparten som er spikret er våroppsettet så det må jeg dobbelsjekke. Bildet i innlegg 4 er faktisk tatt fra min båt dagen etter jeg sjøsatte for første gang.

Det er også parkeringsmuligheter og teltplass om noen skulle bomme litt med vårpussen.

Er det slik at kommunen kan reservere etter 1/1 kan vi jo banke datoene da?

Det var da voldsomt så langt frem i tid folk legger planer da :headbang:

For meg spiller det ingen rolle.Har ingen planer for 2012,med unntak av 4 ukers sommerferie...Har dog ingen planer på hva jeg skal bruke den på :giggle::confused:

Grunnen er nok fordi Kollevågen er nesten like populær som Koengen :giggle:

-Og for oss som ikke er hjemme hver helg men har 9 sommerferier er det greit at disse helgene planlegges..... :sweat:

Jeg for min del kommer hjem denne helgen :smiley: så vi stiller gjerne , skal jeg legge inn et ønske ville jeg også valgt helgen etter...

Ah...så ikke meningsmålingen...

Redigert av nimba (see edit history)
  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...