haugi Startet 3.Desember.2011 Del på Facebook Startet 3.Desember.2011 Så denne gamle traveren og syns det er for galt at den hugges. Er det noen med tid, interesse og penger her inne som har mot til å ta vare på den? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 3.Desember.2011 Del på Facebook Svart 3.Desember.2011 Det er jo et prakteksemplar, og på skjermen min står det 404, så da er vel det prisen. Forøvrig har du glemt en kolon i linken din slik at den ikke virker : http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=32111469 Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 4.Desember.2011 Del på Facebook Svart 4.Desember.2011 Har ikke penger men resten har eg. frister litt Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
adeneo Svart 4.Desember.2011 Del på Facebook Svart 4.Desember.2011 Har ikke du nok gammelt skrot å stri med? Sitér dette innlegget Link to post
Jetling Svart 4.Desember.2011 Del på Facebook Svart 4.Desember.2011 Ja dette hadde vært noe for deg Geir. Seriøst altså Har sjøl hatt 2 skøyter, og lengter stadig tilbake til sjarmen, men ikke arbeidet som medfølger. Men her har du en finfin sjanse Geir Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 4.Desember.2011 Del på Facebook Svart 4.Desember.2011 Har ikke du nok gammelt skrot å stri med? Hehehe har jo det Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
haugi Svart 4.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2011 Det er jo et prakteksemplar, og på skjermen min står det 404, så da er vel det prisen. Forøvrig har du glemt en kolon i linken din slik at den ikke virker : http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=32111469 Godt du fant ut av det uansett adeno:) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 4.Desember.2011 Del på Facebook Svart 4.Desember.2011 Hvordan tolkes det målebrevet? Er båten 63,14 BT eller 48,45 BT? Er den over 50 BT kan man ikke føre den med fritidsbåtskippersertifikatet slik gjeldende regler er. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Poseidon Svart 4.Desember.2011 Del på Facebook Svart 4.Desember.2011 Hvordan tolkes det målebrevet? Er båten 63,14 BT eller 48,45 BT? Ifølge Skipsregisteret er den oppført med 63,34 BT og ifølge siste skjøte er den omsatt for 1 NOK . . . Kjenningssignal LHVL Skipsnavn SØNNAVIND Register NOR Status AKTIV J. nr. Dato Opplysninger / tekst 01186 1918.01.08 MELDING Skipsnavn SØNNAVIND Kjenningssignal LHVL Hjemsted LANGESUND Reg. pliktig JA Bygge verft Byggested DIMMELSVIK Byggeland NORGE Byggeår 1917 med navn VIGRA II, KLEIVDAL 01954 1954.08.11 MÅLEBREV Dokument dato 1954.08.11 Målebrev nasjon NORGE Skipstype PASSASJERSKIP/FERGER: PASSASJER/CRUISE Material TRE Framdrift MOTOR Lengde 60,000 FOT Bredde 15,700 FOT Dybde 8,100 FOT Bruttotonnasje 63,34 Nettotonnasje 28,18 04250 2008.05.23 NYTT NASJONALITETSBEVIS Nasj. bevis dato 2008.05.23 04250 2008.05.23 SKJØTE Beløp 1 NOK Eier RISEPLASS, DAGFINN TOLLEFSEN Fødselsnr 310167 Adresse ROSSEDALEN 4820 FROLAND NORGE Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Nonsense Svart 4.Desember.2011 Del på Facebook Svart 4.Desember.2011 Håper denne går til hugging. Ellers blir den vel overtatt av en (snart) blakk drømmer som lar den synke ved kai, slik standarden er for de fleste av disse fartøyene. Dette er mye mer enn en mann klarer alene. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 4.Desember.2011 Del på Facebook Svart 4.Desember.2011 Håper denne går til hugging. Ellers blir den vel overtatt av en (snart) blakk drømmer som lar den synke ved kai......... he, he..........fikk følelsen av at sparket i en bestemt retning her. Men du har nok rett, ikke uten grunn at prosjekter som disse blir solgt for en krone. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Nonsense Svart 4.Desember.2011 Del på Facebook Svart 4.Desember.2011 Var ikke meningen å sparke i noens retning, selv om jeg ser at det kan oppfattes slik. Håper virkelig det ordner seg for Geir Hel, når først situasjonen er blitt som den er blitt. Jeg synes også det er viktig at en del historiske fartøy blir tatt vare på. Ofte dog ender regningen til slutt hos det offentlige i form av lokal forurensning, heving og hugging av mange av disse båtene. Disse pengene burde heller vært brukt på å redde de beste/mest historisk interessante båtene. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 4.Desember.2011 Del på Facebook Svart 4.Desember.2011 Skrekk å gru. Denne tusingen koster fort en mill eller to. Sitér dette innlegget Link to post
stinilsen Svart 4.Desember.2011 Del på Facebook Svart 4.Desember.2011 er enig med nonsense. Skal man ta på seg et slikt prosjekt må man både ha tid,utstyr,og penger til å kunne gå på. Sitér dette innlegget ALLTID.UANSETT Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.