Jump to content

Feil på QL interceptor/problem med reklamasjon


isbjorn

Recommended Posts

Hei.

Er det noen i forumet som har hatt feil på QL interceptor?

Jeg opplevde at den ene levde sitt eget liv, Gulliksen i Ålesund så på saken å fant ut at der var kortsluttning i kabel til den ene flapsen, det var fuktighet/vann i koblingsboksen mente dem.Det er fysisk umulig at koblingsboksen har stått under vann, så det må i tilfelle være kondens som forsaker fuktighet i den.

Men man må vell kunne forvente at dette tåler fuktighet, det er jo vantette plugger på ledningene.

Flaps og kabel ble byttet og alt var i orden.

Saken ble sendt inn til Volvo Penta sem reklamasjon, noe di avslo pga av at dem mente det var vann i koblingsboksen!

Dette kan jeg ikke godta uten videre! VP reklamerer med at systemet er “sealed for life”.

Andre som har hatt lingnende problem med Interceptor hær inne?

Link to post
Share on other sites

Kan sikkert oppstå ulike typer feil her, men en kjent feil er beskrevet i denne tråden.

http://sagaforumet.com/phpBB2/viewtopic.php?t=805&sid=17caa5ef0adbe83919124b36a968e73a

Sjekk om det defekte trimplanet virker om du bytter stb og bb kontakt fra interceptorene til "hjernen". Virker interceptoren er det hjernen som er defekt, ikke interceptoren. Selv har jeg tidligere fått byttet hjernen to ganger på garanti.

Lykke til.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...