Jump to content

Omtrekking av uteplass, mikrofiber eller skai

Windy37GM

Recommended Posts

Heisann

Putene våre i Bavariaen er begynt å revne litt her og der og skaien er vasket istykker. Derfor skal det trekkes om.

Vi sliter litt med valget av trekk. Vi har sett på mikrofiber i mørkegrått samt lys beige skai. Vi har utført ketchup testen på begge (klint inn en område med ketchup, ventet 1 time og forsøkt å vaske av. Mikrofiberen klarte seg nesten perfekt (99%), skaien klarte seg 95-7% og ble nesten strøken etterpå (synsing på høyt plan)).

Pro Mikrofiber:

Pent etter søling med ketchup

Vannavstøtende så det holder.

Lett å holde rent med vann

Vi har settt 10 år gammel blå mikrofiber som var like fint etter 10 år

Con mikrofiber

Mørk farge, kan bli dystert

Pro skai

Penere farge

Grei vannavstøting

Lettere å selge båten engang pga lyse farger.

Con skai:

Ryker sikkert igjen etter 7-9 år

Kan kanskje bli klamt når det er veldig varmt

Er det noen som kan synes litt i vilden sky for å hjelpe oss med valget? Hva ville du selv gjort?

Her er 2 bilder, 1 av hver type :-)

Grått (fra en Nidelv 725):

49_709747181_xl.jpg

Beige skai (fra en Bavaria28):

98_-1907144990_xl.jpg

Mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Så at spm var til Ella, men svarer om oss:

Vi brukjer Thoresen kalesjer i Tønsberg (http://www.arvidthoresenbaatkalesjer.no). Jeg har sett arbeidet han gjorde på en kompis sin båt (Sealine 28) og det var meget bra utført arbeide i beige skai. Min kompis hadde sett arbeide som var utført på en Fairline Targa 37, og det var grunnen til at han valgte Thoresen. Derfor velger vi samme karen/firma.

Jeg synes også det er et poeng å bruke noen lokale her i byen på slike jobber. Også mhp evt reklamasjon hvis det skulle oppstå.

Mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

Hei,

Jeg har alltid lurt på hvordan Bavarian vil ta seg ut med blå eller mørkgrå farge på utesalongen, og jeg vil tro at dette blir meget pent. Orginal utgaven er litt kjedelig med alt det kvite synes jeg, så å få inn litt farge blir suverent :thumbsup:

De aller fleste bav 32 S har kvitt skai trekk og jeg vil tro at om du trekker om til grått microfiber så vil dette slå positivt ut ved et ev salg i fremtiden.

Vær også klar over at du bør slipe over de kvasse kantene på beslaga (inne i putene)til de nedfellbare ryggputene som danner solsenga, før du trekker med nytt stoff.

Grunnen til dette er at disse kvasse kantene gjør at skaien/stoffet revner mye lettere. Har sett flere baver med samme problemet.

Mvh

Renita

Pro Mikrofiber:

Pent etter søling med ketchup

Vannavstøtende så det holder.

Lett å holde rent med vann

Vi har settt 10 år gammel blå mikrofiber som var like fint etter 10 år

Con mikrofiber

Mørk farge, kan bli dystert

Microfiber er vel mer i tiden enn skai og du kan vel finne de fargene du måtte ønske. Er båten lys ellers så er det vel ikke noe i veien for å bruke den fargen du viste på bildet, synes det er penere enn skai og ser også som sagt mer moderne og mer exklusivt ut.

Jeg driver og trekker om min båt i grå alcantara:))

Jøss ekte alcantara, trodde det nesten ikke var å oppdrive etter at "alle" begynte med disse microfiber alcantarakopiene.

Det er ihvertfall et knallbra stoff det duPont alcantarastoffet, var dyrere enn hud på møbler i gamle dager og det har vel ikke blitt billigere med årene.

Trur jeg havner på 33-34000,- omtrent+demontering på det jeg ikke klarte å få ut selv

Da med bunnstoffet som et pustende stoff slik at luften kan evaukere når man setter seg og grått mikrofiberstoff

mvh

Bavaria32sport

Redigert av Bavaria32Sport (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...