alidal Startet 5.Desember.2011 Del på Facebook Startet 5.Desember.2011 (redigert) Husk å sjekke slanger etc....... Redigert 5.Desember.2011 av alidal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 5.Desember.2011 Del på Facebook Svart 5.Desember.2011 Denne testen viser hvor sikker propan er. De måtte forseile kabinen for å få til en eksplosjon. 2,1 og 9,5 prosent propan i luften er (nedre og øvre eksplosjons-grense). Propan er også luktfri. Av sikkerhets-messige grunner er den derfor tilsatt " MERKAPTAN " som gjør at du vil merke propanen i en blanding på bare 0,4 prosent i forhold til luft. Det må altså fem ganger mer propan til for at blandingen skal være brennbar. Men en skal følge forskriften, og sjekke/ teste anlegget jevnlig. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Kaskazi Svart 5.Desember.2011 Del på Facebook Svart 5.Desember.2011 Jeg tror at folk har god kontroll på faste gassanlegg, men i de senere år er det blitt populært med gassgrill ombord. Ser at mange lagerer gassgrill med gassboks i uventilerte lasterom under dekk. Mange tenker ikke på risikoen her. Tror at deter et tidsspørsmål når vi får ulykker med gassgrill ombord. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 5.Desember.2011 Del på Facebook Svart 5.Desember.2011 OOOps, har vanligvis gassgrillen under bakdekket ved motoren.. Da skal gassbeholderen frem i rommet i baugen Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 30.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 30.Oktober.2013 (redigert) sjagen hadde funnet denne nyheten, tykker den også passer under en tråd.......... denne gangen var det ikke en test............han som var i båten hadde en sagolik tur http://www.dagensbat...g-i-tusen-bitar Segelbåt exploderade och flög i tusen bitar Redigert 30.Oktober.2013 av Gunga Din (see edit history) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Roger jo Svart 31.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2013 (redigert) En stygg ulykke godt det gikk bra. Det jeg savner i artikklen er at en enkel Gassvarsler hadde kunnet reddet sitvasjonen. Og jeg forstår heller ikke hvorfor han ikke reagre på lukten, det stinker som råttende egg. Det med at gassindikatoren blir ødelagt, forstår jeg ikke helt hvasom menes. Etter mln mening og erfaring er, det som får er gassindikator til ikke å virke er for lite OLJE i glasset. DET ER VILTIG Å SE AT DET ER NOK OLJE I GLASSET SKAL LIGGE OVER MINIMUM OG OPP MOT MAX MERKE Og så må den brukes. Men sjekk at kranene til blusset er stengt og Hovedkranen åpen. Der er fint å lage artikker, men denne er vell mer tll å skremme folk Gass er trykt i båt , men en skal vite litt om forskriften. Et lite suk, uvettig bruk av kartplotterer er langt farligere , kan komenteres på IM ikke her. Skrevet på samsung. Redigert 31.Oktober.2013 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.