Fausken Startet 6.Desember.2011 Del på Facebook Startet 6.Desember.2011 har netop kjøpt meg en Refleks 66mk ovn og må ha meg en liten tank til den, ser føre meg at det holder med ca 5 liter stor tank til mitt bruk. Er det nokon som veit kvar eg kan få tak i en slik tank som tåler at det står diesel på? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Desember.2011 Del på Facebook Svart 6.Desember.2011 (redigert) Refleks har egne tanker de, men de koster litt. Husk at du må ha uttak i bunn, da du skal ha fall til ovnen Syns 5 liter var veldig lite da, ovnen bruker fra 0,12L til 0,30L i timen Ps. deter mulig jeg har en tank liggende, den er sylindrisk med jur, vil tippe den er på 15-20 L Redigert 6.Desember.2011 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lnjk Svart 6.Desember.2011 Del på Facebook Svart 6.Desember.2011 Syns 5 liter var veldig lite da, ovnen bruker fra 0,12L til 0,30L i timen Hva om man kjører returdiesel fra motor inn på 5 liters tanken og har litt godt dimensjonert overflod i f eks 4 liters høyde i retur til motor dieseltank? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Desember.2011 Del på Facebook Svart 6.Desember.2011 Det er en grei løsning, har tenkt på det samme i egen båt. Blir litt mere røropplegg, så det spørs jo hvor mye man vil legge i det Sitér dette innlegget Link to post
Fausken Svart 6.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Desember.2011 ja såg de hadde egne tanker, men de kosta ca 2300,- å etter å ha bestilt ovn å rør for 10 000,- tenkte eg at eg kunne prøve å spare litt på tanken i det minste. Er du eventuelt interisert i å selge den tanken du har? kan du ta et bilde av den evt? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Desember.2011 Del på Facebook Svart 6.Desember.2011 Ja, det er kostbart Skal ta en titt på tanken i morgen jeg, og knipse noen bilder. Jeg mener den er i syrefast, og den går billig Sitér dette innlegget Link to post
Fausken Svart 6.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Desember.2011 høres perfekt ut! Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 6.Desember.2011 Del på Facebook Svart 6.Desember.2011 Hei Når eg monterte Dickinson i båten vår så monterte eg ein tank til påhengsmotor. Ein får dei for nokre få hundrelappar hjå CO og BT. Det har funka fint i snart åtte år. Dersom det er fall så er det ikkje naudsynt med uttak under tanken. Dersom det ikkje er fall så må du ha ei pumpa uansett. Då er det heller ikkje naudsynt med uttak under tanken. Monter gjerne eit lite filter på slangen. Dersom du monterar tanken rett så er det òg lettvint å ta den ut av båten. Då kan fylling skje på land/bensinstasjonar. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.Desember.2011 Del på Facebook Svart 7.Desember.2011 Jeg hadde tanken fremdeles, men nå glemte jeg og ta målene da Tipper den er ca 20cm i diameter, og 45-50cm lang, så da var den ikke så stor som jeg trodde. Har ett par bilder til hvis du trenger de Commodore81 Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 19.Desember.2011 Del på Facebook Svart 19.Desember.2011 Da er det bare og hente tanken, så du får fyra opp i båten Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.