Jump to content

Evinrude 6hk vil ikke starte!


Diddn

Recommended Posts

Hei jeg har et problem som jeg ikke finner ut av, har renset forgasseren og motoren gikk før jeg renset forgasser. Når jeg hadde renset forgasser loddet jeg ledningen til stoppknappen. Så når jeg skulle starte motoren så var det akkurat som det "smallt" når jeg trakk i snoren og det kom blå eksosrøyk ut av eksosen men din ville ikke starte. Til slutt ville den ikke tenne heller. Da jeg tok båten på land dro jeg i snoren og da var det akkurat som om den hadde lyst til å tenne.Coilene er byttet og Cdi boks er helt ok. Den har en tennplugg som er ny og en som er gammel. Noen som kan gi meg noen ideer om hva/hvor feilen kan ligge?

 

Mvh Diddn

Redigert av Diddn (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har du sjekket gnist og bensintilførsel?

 

Start med å sjekke begge pluggene om det er gnist på de når du drar i snora.

 

Er det det sjekker du bensintilførselen, blir pluggene våte eller blir de kun fuktige? eller er de tørre?

 

En annen ting,

kan jo selvfølgelig også være den splinten/halvmånen som skal holde svinghjulet på plass.

Har hørt om mange OMC (Johnson /Evinruder av eldre årgang, hvor denne splinten/halvmånen har delt seg, slik at svinghjulet har flyttet seg på veivakslingen, og da feiltenner den.

Ha en fin dag

Link to post
Share on other sites

Motoren starter nok med feil nr. på plugg, men du kan få motorskade dersom du kjører med denne over tid.

Sjekk om det er bensin i flottørhuset. Flottør kan henge seg opp og stenge for bensintilførsel.

Du kan alltids gi den en dram rett i plugghullet for å gi den en hjelpestart.

Redigert av Fjellmatros (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...