CB. Svart 9.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2011 (redigert) En grei test for å finne ut om bensinen er brukbar eller ikke er å helle en 1/2 liter på en flaske,helst glass.Finn en gammel pussefille og dynk den litt i bensin,tre den på, deretter tenn på. Knuser flasken er bensinen helt grei. Redigert 9.Desember.2011 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Worry II Svart 9.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2011 Jeg vet om en russer som testet dette ofte. Vyacheslav Molotov het han tror jeg.. Han hadde sikker mye gammel bensin han var usikker på om var gammel Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 9.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2011 Apropos, det er vel ingen som lagrer batteriene på murgulv over vinteren..? Jeg gjør det, i garasjen i kulda, og de fungerer like fint hvert år, akkurat som bensinen fra i fjor. Derimot.......... Men jeg har aldri opplevd noe lignende selv. Forgasseren kan være tett av rust eller sandpartikler, men ikke den gørra der. Kanskje amerikansk bensin, evt etanoltilsetninger, er verre enn den norske? Vi skal jo få mer etanol her også etterhvert... .....bensin som avleirer i dyser og rør i forgassere under vinteren er vanlig kost hver eneste vår, men kommer nesten alltid av feilaktig vinterkonservering hvor forgasseren ikke er kjørt tom for bensin. Bensinen på tanken er derimot aldri noe problem, og jeg anbefaler vanligvis å ha så lite bensin på tanken som mulig over vinteren, mest på grunn av brannfaren, og så etterfylle noen liter før oppstart på våren, og har aldri hatt problemer med den fremgangsmåten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.