Våtbåt Svart 19.August.2013 Del på Facebook Svart 19.August.2013 Jeg kan stille som telefonvitne. Mer enn gjerne! Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 19.August.2013 Del på Facebook Svart 19.August.2013 Det er ett NUF så om de går konkurs så er du avhengig av at det er midler i boet til å dekke uprioriterte krav. Pr 31.12 var det ca 35000 i omløpsmidler så ser ikke ut til at det er mye og hente i det selskapet. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 19.August.2013 Del på Facebook Svart 19.August.2013 De har mye verktøy og annet i lokalene som namsmannen kan ta beslag i hvis Monaco oppretter en sak og sannsynliggjør at TRT vil "tømme" lokalene for verdier. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 20.August.2013 Del på Facebook Svart 20.August.2013 Men har du fått orden på din båt SelQueen? Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 20.August.2013 Del på Facebook Svart 20.August.2013 Hei finnmarken! Vel, jeg har fått brukt den en gang i år, etter uttallige timer og uker med mekaniker, blir ikke billig. Motor går nå fint på tomgang og fungerer bra når den belastes. Har installerert en sånn 123ignition. Men å kaldstarte den er et mareritt. Den kinner i 20 sek før den starter. Lurer fælt på hva det kan være. Du da, alt ok? Sitér dette innlegget Link to post
emmis Svart 21.August.2013 Del på Facebook Svart 21.August.2013 Du vet vel at forgasserene dine ikke har choke, pump en tre fire ganger ved kallstart og hold litt turtall på motoren 1500/2000 omdr i et par minutter. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 21.August.2013 Del på Facebook Svart 21.August.2013 Du da, alt ok? Jada, alt ok. Synes bare det var så skrekkelig at du skulle få så mye problemer når du faktisk gikk til det skrittet å bytte motor. Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 29.August.2013 Del på Facebook Svart 29.August.2013 hvordan gikk det idag? Sitér dette innlegget Link to post
Monaco 27 Fly Svart 30.August.2013 Del på Facebook Svart 30.August.2013 Regner med du tenkte på rettsaken min i dag, alphaman. Vel, domsavsigelsen er ikke tatt ennå, så vi må muligens vente opp mot en uke før vi får vite det, men jeg fikk litt inntrykk at dommeren hellet mot min side i saken. Mot slutten av saksgjennomgangen gjorde dommeren Nyheim og hans advokat oppmerksom på at det i utgangspunktet sto om en tilbakebetaling på ca. 31.000,- , men at den summen ville kunne bli betydelig større nå. Vi får bare vente og se. Jeg kommer tilbake med oppdatering når dommen er mottat. Nyheim var utrolig rask med å forsvinne ut av lokalene etter at retten ble hevet. Da reiste han seg bare og forsvant. Kunne ikke se at han tok farvel med verken advokaten sin, eller dommeren. Må innrømme at jeg var litt ekstra oppmerksom da jeg gikk fra rettslokalene til parkeringshuset der jeg hadde bilen min. Nyheim har jo tidligere uttalt at han skulle "banke livskiten av meg". Ikke det at jeg egentlig tror han er dum nok til å gjøre det rett etter rettsaken, men hvem vet. Han hadde også med seg et vitne, som heller ikke så ut som mors beste barn. Han forduftet like etter sin vitneforklaring, og hvem vet hvor han oppholdt seg etterpå. Han kunne jo også stå og vente i det skjulte. Nå er jeg ikke akkurat noen svekling selv, og ikke redd for å forsvare meg, men det var 2 rimelig store karer. Kanskje mere flesk enn muskler, men likevel... Vel, vi får vente i spenning en ukes tid, så får vi vel en domsavsigelse, men kan ikke skjønne annet enn at jeg får medhold her også, som i Forbrukerrådet og Forbrukertvistutvalget Rune sa for øvrig i retten at det var heldigvis ytterst sjelden at han hadde noen klager eller reklamasjoner... Joda, det har vi jo alle merket etterhvert Sitér dette innlegget Link to post
Monaco 27 Fly Svart 10.September.2013 Del på Facebook Svart 10.September.2013 Da har jeg omsider fått oversendt domsavsigelsen i min sak mot TRT. Det ble som forventet fullt medhold for meg (igjen). Det eneste minuset, var at jeg ikke får dekket egne saksomkostninger, ettersom retten mente det var <god grunn for å få saken prøvd for retten, fordi den var tvilsom, eller først ble bevismessig avklart i retten>, som det het i dommen. Nå hadde ikke jeg noen store saksomkostninger uansett, ettersom jeg ikke hadde brukt advokat. Dermed begrenset det seg til tapt arbeidsfortjeneste for tiden jeg hadde tatt fri fra arbeid, hotell for en natt, togbillett til 399,- og ca. 100 l. diesel. Men for TRT, som også må dekke sine saksomkostninger selv, blir det nok BETYDELIG dyrere. De har benyttet en advokat under forbrukerrådet og forbrukertvistutvalgets behandling av saken, og 2 advokater under tingrettens behandling. Dessuten har vel han også en del reiseutgifter både for seg selv og advokatene. Nå har TRT 2 uker på seg til å betale meg tilbake ca. 32.000,-. Spent på hvordan DET går. Når det er gjort, skal han med største fornøyelse få tilbake søplet han har solgt meg. Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 10.September.2013 Del på Facebook Svart 10.September.2013 gratulerer Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 10.September.2013 Del på Facebook Svart 10.September.2013 Jeg har et ønske om at man kan la være å nevne person-navn, men kun forholde seg til firmanavn. Dette har årsak i at fra lille Grimstad er der 2 personer med helt like navner. Åpent forum er søkbart på blant annet Google..... Kommentar fra moderator: Navnet er anonymisert. Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 10.September.2013 Del på Facebook Svart 10.September.2013 Herlige nyheter dette! Gratulere, håper det er penger til deg og at dine problemer forsvinner... Jeg har lært, igjen, å sjekke seriøsiteten og referansene til håndtverkere. Sitér dette innlegget Link to post
BåtGeir Svart 11.September.2013 Del på Facebook Svart 11.September.2013 Jeg har et ønske om at man kan la være å nevne person-navn, men kun forholde seg til firmanavn. Dette har årsak i at fra lille Grimstad er der 2 personer med helt like navner. Åpent forum er søkbart på blant annet Google..... Kommentar fra moderator: Navnet er anonymisert. Det er forsåvidt greit. Men det er jo registere som forteller hvem som eier og eventuellt sitter i styret. Så det er uansett veldig enkelt å finne det ut basert på firmaopplysinger Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 11.September.2013 Del på Facebook Svart 11.September.2013 Helt enig, offentlig informasjon er det ingen grunn til å skjule. Sitér dette innlegget Link to post
Monaco 27 Fly Svart 30.September.2013 Del på Facebook Svart 30.September.2013 Takker for støtten og gratulasjonene, men seieren mot TRT var kanskje ikke så mye verdt... Fristen TRT fikk til å innfri dommen er gått ut, og ingen penger er kommet inn. Jeg ser at annonsene på finn er borte, og det er jo for så vidt positivt, så slipper flere å bli lurt. Telefonnr. er fjernet hos opplysningen 1881 også. Bare firmanavn og adresse som kommer opp. Dermed tyder det på at driften er avviklet (jfr. innlegget til Jørn-erik tidligere i tråden). Lokalene er sikkert også tømt for verdier. Jeg kontaktet Namsmannen, men de sa de selvsagt kunne sjekke ut lokalene, og se på saken, men de mente det var stor sjanse for at det ikke var noe å hente. Dermed ville jeg bare sitte igjen med en regning på ytterligere 1500,- fra dem. Jeg har nå sendt e-post til dommeren i saken, for å finne ut hva jeg nå kan gjøre videre. Ettersom de ikke har innfridd sin del av dommen, trenger vel ikke jeg å gjøre det heller. Det vil si at jeg beholder begge drevene. Nå er jeg jammen glad jeg beholdt det ene drevet som sikkerhet, og dermed har 2 dårlige drev, for prisen av ett bra. Ellers hadde jeg hatt veldig lite igjen av verdi. Vil tro jeg kan selge det som er brukbart av drevene, eller reparere dem selv, og selge dem komplett. Kan jo bygge opp ett med de brukbare delene fra begge, og selge resten av de brukbare delene. Da kan jeg i hvert fall redusere tapet en god del. Ikke SÅ vanskelig å bygge opp drev. Det jeg har på gammelbåten min, overhalte jeg selv, og det har jeg nå kjørt problemfritt nærmere 500 timer nå. Bare TRT som ikke klarer det :-) Sitér dette innlegget Link to post
kromfelgen Svart 1.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2013 Annonsene på finn er nok ikke borte. Denne dukket opp i går: http://www.finn.no/finn/boat/motor/object?finnkode=44305901 Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 4.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2013 På bildene i annonsen ser det da ut for at det er flere motorer namsmannen kan ta beslag i for å inndrive kravet.... Er det ingen fra Grimstad m/omegn som kan stikke innom og sjekke om det er drift. Se på en motor og få noen priser. Da vet man i det minste at namsmannen ikke kommer til tomme lokaler. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Monaco 27 Fly Svart 4.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2013 Dersom noen har anledning, og lyst til å sjekke ut lokalene for meg først, ville det selvsagt vært supert. Men ifølge annonsen (og bildene) har han jo flere fabrikknye motorer, og dersom det er tilfelle, er det jo rikelig verdier å ta pant i. Dersom ikke pengene kommer innen en uke, sender jeg trolig saken over til namsmannen. Om noen er innom lokalene før den tid, så gi meg gjerne beskjed om hva dere så der. Som sagt i mitt forrige innlegg, har jeg sendt e-post til dommeren i saken min, men den er foreløpig ikke blitt besvart. Det synes jeg var litt skuffende.... Sitér dette innlegget Link to post
Våtbåt Svart 7.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2013 Det er ikke akkurat en butikk han har, det ligger i en bakgård litt vekk fra gaten. Inne i lokalene var det en haug med motordeler og verktøy, samt en stor gravemaskin og en enda større speedbåt. Det så ut som et normalt verksted. Jeg tror det kan være verdt å sjekke med utleier om han fortsatt leier lokalene og om det er drift der. Hvis halvparten av det jeg så står igjen kan det være verdt å få namsmannen til å ta beslag i lokalene inkl verktøy etc. Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 13.November.2013 Del på Facebook Svart 13.November.2013 har det skjedd noe mer her? Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 13.November.2013 Del på Facebook Svart 13.November.2013 Tok en titt ved butikken i går, har kan se ut som det er litt aktivitet der enda. Står en gammel 1 syl bukch uttafor. Men har en mistanke på at de har byttet navn til Baatdelbutikken ettersom e så en stor svart VAN med den logoen på seg ved bergemoen http://www.180.no/firmavis/11565139994990.htm Sitér dette innlegget Link to post
Monaco 27 Fly Svart 13.November.2013 Del på Facebook Svart 13.November.2013 (redigert) Ser han har begynt å annonsere under sitt navn (Rune) nå på Finn.no, istedenfor under TRT-navnet. Er vel i et desperat håp om at folk ikke skal skjønne at det er det samme som TRT. Jeg har fremdeles ikke fått tilbakebetalt noe fra dem, til tross for at fristen fra Tingretten gikk ut for ca 1,5 måned siden. Jeg har lagt ut drevene for salg på Finn.no, og skrevet om rettsaken, TRT og Rune Nyheim i annonsen. Regner med drevene kan selges nå. Når ikke han oppfyller sin del av dommen, trenger ikke jeg oppfylle min del (å returnere drevene). På denne måten får jeg kanskje redusert mitt tap, men det viktigste av alt er få advart andre mot TRT-fella. I går ble jeg kontaktet av nok en bruker her på forumet, som hadde vært i møte med Nyheim i Forliksrådet, og der Nyheim har avsluttet med at han ville ta saken til Tingretten. Aust-Agder Tingrett kan vel snart holde av en egen rettssal til TRT/Rune Nyheim. Men kan ikke skjønne annet enn at dommerne der snart må begynne å se et mønster, og at dette vil påvirke Nyheims troverdighet, og dermed resultatet av domsavsigelsene. Når det gjelder den van'en Retox nevner, kjørte Rune den til rettsaken jeg var i. Rune har jo drevet Båtdelbutikken parallelt med TRT omtrent siden starten, men nettsiden til båtdelbutikken ble etter kort tid erstattet med bare en tekst som sa at butikken måtte stenge inntil videre, grunnet leveranseproblemer. Nå er det endret igjen, og nå står det error 404 (eller noe sånt), Access denied m.m. Regner med butikken ikke fikk inn varer, grunnet manglende oppgjør til leverandørene. Redigert 13.November.2013 av Monaco 27 Fly (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 13.November.2013 Del på Facebook Svart 13.November.2013 Bare et steinkast unna TRT finnes et firma som heter Tr Båt & Fritid http://www.trbaat.no/ Men det ser overhode ikke ut som de har noe med hverandre å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 13.November.2013 Del på Facebook Svart 13.November.2013 Tr Båt og fritid er en annen som startet opp for ikke alt for lenge siden, Kjempe hyggelig kar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.