GlennIversen Startet 8.Desember.2011 Del på Facebook Startet 8.Desember.2011 Hei Er det noen som har noen gode linker for været på sjøen ? Tenkte da på litt annet enn feks yr og storm, gjerne en værmelding som også har med bølgehøyder osv. Saken er at vi skal reise med colorline til kiel i morgen (fredag), på julebord, og jeg ser at yr og storm skriver at det skal bli heftig vind. Vi skal ha med en del folk som er en del engstlige og noen har visst nok lett for å bli sjøsjuke. Hvor høye bølger kan vi forvente, og kjører kielfergen når vinden er forventet opp i storm styrke? Finnes det noen gode råd her inne mot sjøsjuken, som da gjerne også kan kombineres med alkohol (uten å måtte drikke seg full). Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Strayer Svart 8.Desember.2011 Del på Facebook Svart 8.Desember.2011 Prøv denne linken her! http://www.dmi.dk/dmi/index/hav/farvandsudsigter-3/skagerrak.htm Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Desember.2011 Del på Facebook Svart 8.Desember.2011 Der var du hakket før meg. Kan bare legge til at DMI oppleves av meg som den beste når det gjelder vind og bølger i aktuelle område. Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 8.Desember.2011 Del på Facebook Svart 8.Desember.2011 Her finner du en annen versjon av kanskje samme data. Jeg liker denne bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 8.Desember.2011 Del på Facebook Svart 8.Desember.2011 Den var flott Fjellbonden, har lagt den under 'favoritter'. Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 8.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Desember.2011 Tusen takk gutter Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
Faxen Svart 8.Desember.2011 Del på Facebook Svart 8.Desember.2011 Takk for det. Skal med København båten i morgen. Fruen er engstlig. Men det ser ikke så ille ut som Aftenposten melder.... Håper det ikke blir eller Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Roger jo Svart 8.Desember.2011 Del på Facebook Svart 8.Desember.2011 (redigert) Takk for det. Skal med København båten i morgen. Fruen er engstlig. Men det ser ikke så ille ut som Aftenposten melder.... Vi kom hjem fra den turen i dag, hadde "flatt hav" hjem, men turen nedover var nesten som prognosen er for i morgen, dere får en 1/2 mere mer sjø. Burde ikke være noe og bekymre seg for, de i vårt selskap som, trodde at de ville bli syke tok en tablett og ble det ikke. Og som en sa det er ikke meg som er pussa, men båten som ikke står stille. En tablett og to "genever" i magen så tåler en det meste. PS; Å Spise på første bodrsetning kl. 1745 kan være lurt.. Lunsje, på restauranten PUK, som ligger i gaten"Vandkunsten nr 8"; sentralt mellom Strøget og havnen. Redigert 8.Desember.2011 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Mariell Svart 9.Desember.2011 Del på Facebook Svart 9.Desember.2011 (redigert) Tror ikke det blir så ille sydover i kveld/natt. Det har nok vært litt action ombord på nord gående sist natt. Color line har kanselert 0700 turen med Bohus til Strømstad og begge avgangene med Superspeed2 Larvik/Hirtshals i dag. Redigert 9.Desember.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
GlennIversen Svart 9.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Desember.2011 Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
LALUNA II Svart 9.Desember.2011 Del på Facebook Svart 9.Desember.2011 Også Superspeed 1 ligger inne i dag Innstiller ferja - Vi innstiller begge avgangene i morgen. Det blir ganske heftige forhold der ute, sier linjedirektør Odd Grønberg i Color Line. Kapteinen hadde siste ord og ved 15.40-tiden kom den endelige beskjeden om at ferjeavgangene fredag innstilles. Det er meldt enda kraftigere vind utover natta og fredag formiddag. Været begynner å komme inn natt til fredag. Foreløpig ser det ut til at uværet går fort over. Dermed skal lørdagens avganger gå som normalt. Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
ahamm Svart 9.Desember.2011 Del på Facebook Svart 9.Desember.2011 60 knop, over 80 i kastene i området nå. Blir nok et spennende julebord cruise... Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
LALUNA II Svart 9.Desember.2011 Del på Facebook Svart 9.Desember.2011 Blir god dreis på rockefoten vil jeg tro Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Mariell Svart 9.Desember.2011 Del på Facebook Svart 9.Desember.2011 (redigert) Ser ut til at det værste været blir på vestsiden av Danmark. Ett ganske hissig lite lavtrykk er vest av Skagen nå og går raskt østover. Fergen passerer vel ikke Færder før 2000 eller noe sånt og har en god del timer igjen før de er nede i sydlige Skagerak. Da tror jeg det har roet seg betraktelig. (kun 4-5 meters bølger ) Men de vil nok merke at de er på noe som flyter og ikke på ett hotell på landjorda. Redigert 9.Desember.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Lars H. Svart 9.Desember.2011 Del på Facebook Svart 9.Desember.2011 Ja, det er et ganske så kraftig lavtrykk på 968mbar som passerer. Mitt barometer her på Skjetten ved Lillestrøm viser 724mmHg, langt under "Storm" nå! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 9.Desember.2011 Del på Facebook Svart 9.Desember.2011 Fergen passerer vel ikke Færder før 2000 eller noe sånt og har en god del timer igjen før de er nede i sydlige Skagerak. Da tror jeg det har roet seg betraktelig. (kun 4-5 meters bølger ) Vel, her er YR sine varsler for bølgehøyden kl. 2000 i kveld! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
SIR DAY Svart 9.Desember.2011 Del på Facebook Svart 9.Desember.2011 (redigert) Vet ikke om flere har det som meg, men jeg foretrekker faktisk heller en seilbåt under 40 fot enn en 30.000 tonner i bølger over 5 meter... Føles liksom at man ikke har kontroll på de store, og det enda før man går i baren..... Den ene gangen jeg har følt sjøsyke var faktisk på Color Festival for noen år siden... Var for 30 år siden på seismikkbåten Malene Østervold (ca 1000 tonn/70 meter) i Barenshavet, fikk en orkan fra vest med opptil 15 meters bølge. Vi måtte gå mot Island i 3 døgn før vi endelig fikk ei "flat slette" og kunne gå 180 tilbake mot Hammerfest. Var show å stå på broen når vi dykket så vannet var over forbygningen Kos dere ombord!! Redigert 9.Desember.2011 av bombom (see edit history) Sitér dette innlegget --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- "Båter" er av TRE.... ;-) SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!) Link to post
Hulda Svart 9.Desember.2011 Del på Facebook Svart 9.Desember.2011 Vel, her er YR sine varsler for bølgehøyden kl. 2000 i kveld! Lars H. Skal stikke nedom og ta en titt på Trudelutt i morgen, for å se om damen fremdeles står tørt på land. Skal gi beskjed om hun flyter i Sonsbukten. I Strömstad begynte det å flyte inn betydelige mengder med ekstra vann nå i ettermiddag. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Desember.2011 Del på Facebook Svart 9.Desember.2011 (redigert) Takk skal du ha, regner med at med 110cm ekstra vannstand kan damen bli våt på føttene! Lars H. Redigert 9.Desember.2011 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
ahamm Svart 10.Desember.2011 Del på Facebook Svart 10.Desember.2011 stena riktignok http://www.dagbladet.no/2011/12/10/nyheter/veret/stena_line/19363551/ Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
Salt Svart 10.Desember.2011 Del på Facebook Svart 10.Desember.2011 Yr har vannstandsberegninger også. bruk URLen http://www.yr.no/stad/Hav/59,01554_11,03566/ - bytt ut "mine" koordinater med de aktuelle, f eks posisjonene der "rute T" passerer Læsø og Anholt. Her kommer du til sida der du kan legge inn posisjonen sjøl (desimale grader) Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.