Ficher Startet 8.Desember.2011 Del på Facebook Startet 8.Desember.2011 Hei. Blir mulig frakt av en båt ( 25 fot halvplaner) fra Mørekysten til Stavanger . Andre som har erfaring her ....... tenker da på behandling av båt / viberasjoner humper m.m Kan båten få en hard behandling med veitransport i forhold til fraktebåt? (gnissing av stroper m.m)? Blir et stort seriøst fima som mulig tar jobben på en trailer. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Puffen Svart 8.Desember.2011 Del på Facebook Svart 8.Desember.2011 Har fraktet båter både på båt og bil. Ingen problemer uansett, så lenge du har med proffe transportører og ikke minst sjåfører æ gjøre. Solgte en 28 fots båt til Stavanger i fjor. Gikk for egen maskin til Ålesund, og der kranet vi den rett på dekk på en av båtene til NorLines. Det ble enklest og billigst, i og med at de har egen kran for lasting og lossing. Du må imidlertid ordne med krybbe selv. Kan også være litt utfordring med at de ikke vet nøyaktig når båten passerer, og ting kan derfor måtte skje på litt kort varsel. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S AIOLOS Svart 9.Desember.2011 Del på Facebook Svart 9.Desember.2011 Hvis bilen har luftfjærer, noe som er helt vanlig nå så går en slik transport helt fint uten skader av noe slag. Sjåføren stopper jo uansett underveis og sjekker stropper og hydrauliske støttebein. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Smellingen Svart 10.Desember.2011 Del på Facebook Svart 10.Desember.2011 (redigert) Dekkslast på en lastebåt er nok det greieste. Flere små rederier som driver med det. Molde Sola må være en kurant strekning. De heiser båten rett opp fra sjøen med stropper, og setter den ut igjen , nesten "i fart". Har brukt båtene Nyksund og With Junior til dette. Helt OK. Prisen er nok mye lavere enn for lastebil også. Tipper mindre enn 10 båtpenger. http://www.ulvan-rederi.no/junior.htm Vær obs på at erstatningsansvaret er mindre ved sjøverts transport enn på land, så pass på at du har forsikret båten. Lykke til Redigert 10.Desember.2011 av Smellingen (see edit history) Sitér dette innlegget Fagfolk kan ha rett... Link to post Share on other sites More sharing options...
M/S AIOLOS Svart 10.Desember.2011 Del på Facebook Svart 10.Desember.2011 Klart det er det letteste med båt, både for eier og ikke minst lommebok Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Hafrsfjord Svart 10.Desember.2011 Del på Facebook Svart 10.Desember.2011 .........Vær obs på at erstatningsansvaret er mindre ved sjøverts transport enn på land, så pass på at du har forsikret båten. Lykke til Hvordan det er med forsikring på skipslast vet jeg ikke men da jeg fraktet min snekke fra Søgne til Sola på lastebil, spurte jeg sjåføren/lastebileieren om jeg måtte tegne egen forsikring for transporten. Da fikk jeg til svar at jeg faktisk var den første som hadde spurt om akkurat det... selvfølgelig var lasten på bilen forsikret.... sa han . Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Kjetil1 Svart 10.Desember.2011 Del på Facebook Svart 10.Desember.2011 Da jeg fikk fraktet min Cranchi 34 landeveien fra Drammen til Sola, gikk det finfint, bortsett fra at de nok var borti noe da båten ble heist på hengeren. Ett blad på en av propellene ble knekt av, samt en skrape i bunnstoffet langs bunnen var eneste ting å pirke i. De brukte gode spredere på stroppene ved løft. Båten stod trygt og godt og den var godt stroppet, uten gnissinger av noe slag. Slik frakt skjer ofte, og de som gjør dette kan sakene sine, sålenge man finner noen som er noenlunde proffe... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post Share on other sites More sharing options...
Puffen Svart 10.Desember.2011 Del på Facebook Svart 10.Desember.2011 (redigert) Når det gjelder fraktforsikring, så må du sjekke. Standardforsikring i lastebilbransjen er basert på en øvre kg. pris. Båten skal være ganske gammel før verdien er så lav at den dekkes fullt ut av dette standardbeløpet. Vil forøvrig anbefgale at selger er representert ved opplasting og tar bilder når alt er på plass. Deretter at kjøper er med under lossing. Erfaring tilsier at det skjer for mye underveis Redigert 10.Desember.2011 av Puffen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
jonn Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Hei, Du kan ringe: Håseth sønner T – 71 26 50 60. De ha kranbiler som frakter båter landet rundt. Vi har brukt de i jobben og privat, de tar min Halco 29, (ca 3400 kg) 18 meter rett ut. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.