Dianafyren Startet 11.Desember.2011 Del på Facebook Startet 11.Desember.2011 Hei, tenkte og starte en tråd om diana 19 og 700 båtene :) Jeg har selv en 83 modell Diana 700 med yanmar 3GMD på 22,5 hest under dørken, post gjerne ut bilder og del erfaringene deres om diana 19 eller 700 båtene og last gjerne opp noen bilder :) legger hved noen bilder av min nå :) og selvsagt for dem som har vært en dianaeier en gang i tiden heheh :) Her var da noen bilder av min, håper på og få se noen av deres båter også :) Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Så en flott båt på Gøtakanal i sommer med samme flotte navn Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 11.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 nice : Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Fine bilder, og artig å se at det fremdeles finnes mange fine plastsnekker på sjøen. I dag er det jo stort sett hurtigløpere som selges. Hadde selv en Diana 700 m/ Yanmar 3GMD(22,5)kjøpt på Moi-Moner, Fevik, der de ble produsert. Båten var en 81mod. hadde produksjonsnr. 8, og kostet 99500.-kr den gang. Min båt hadde ikke lanternebøyle, men lanternemast midt foran på dekket. Ellers tror jeg ikke det var store forandringer på modellene opp gjennom årene. Var veldig godt fornøyd med båten de tre-fire sesongene jeg hadde båten før den ble solgt. Mener å ha hørt at formene til disse snekkene ble ødelagt i en brann en eller annen gang for flere år siden? Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 11.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Huff da det vet jeg ikke noe om, jeg har vært diana eier i kun noen måneder hehe, men hva tror du om og feste fenderholdere på i baugen der? tror du det går? jeg har alt sammen orginalt unntatt stereoen, jeg kjøpte min for 64.000 er veldig veldig fornøyd Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Greit å feste fenderholdere foran på hver side av pulpiten. Det eneste minuset er vel at dette hindrer litt av sikten fremover under fart. Jeg hadde mine fendere kun liggende i ett av rommene i båten når ikke de var i bruk. Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 11.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 jeg pleier alltid og stå og kjøre og da ser jeg over dem, også skal jeg ikke ha så veldig digre, men du mener det går? Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 11.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Noen andre dianaeiere her eller? hehe, rimelig dødt :) Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 12.Desember.2011 Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 Holdt på å bli Diana eier i sommer. Lå en 19 fots med defekt starter til salgs for 8000,- Var bortreist på jobb og ble for sein. Tror det måtte være billig. Så fin ut på bildene. Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 12.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 ja, da kunne du vært heldig, det ligger en diana 19 på finn nå med nyoverhalt yanmar 15 hester til 25.000 kikket på den? Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 12.Desember.2011 Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 Nei har ikke sett den. Har en 27 viksund columbi og drømmer om sjark, med god plass på dekk. Kikket på den fordi den ikke lå så langt unna og på grunn av prisen. Den hadde nok ligget på finn nå den også om jeg hadde fått kloa i den. Tror ikke de båtene er så vanlige her oppe. Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 12.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 åja, daså, men men, gode båter uansett hehe Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 12.Desember.2011 Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 (redigert) Hei, Har hatt min noen år nå og er stadig fornøyd med denne båten Tror ikke formene er helt vekk for det lages da vitterlig en hybrid båt på dette skroget. Sikkert er bra valg for en hybrid løsning da skroget går utrolig billig helt opp mot 6-7 knop ... Storsjøbåt Hybridbåt Her er bilde av vår båt en grei sommerdag: Og her er vel de siste produserte som Ramin Diva 23: Redigert 12.Desember.2011 av Magne A. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 12.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 Pent bilde av den snekka ja, hvordan motor er det i den? hvilken modell er din? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 12.Desember.2011 Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 Ser ut som formene er havnet i Sverige etterhvert. Artig å se igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 12.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 synes selve diana 700 er penest jeg gamle modellen av den enn den diva modellen Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 12.Desember.2011 Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 Min er en 87 modell og var da blitt Skagerak 720, Yanmar 3HM35 fungerer uten feil (Har hatt en lagerfeil i Kanzaki gearet og defekt dynamo) Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 12.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 okey Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 21.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 Nå er det snart båtsesong igjen :D hvordan går det med båtpussen på dere andre dianaeierne? :) Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 21.Februar.2012 Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 Du Dianafyren har du tatt et søk her på Båtplassen på Diana? Båten har vært nevnt i flere tråder. Jeg eide et eksemplar selv, og syntes det var en trivelig båt. Et par linker som jeg hadde om båten ga diverse artige innspill: Diana 700, noen som kjenner denne båten? Kjøpt båt igjen, Diana 700 Lyke til med båtsesongen i din Diana 700! Sitér dette innlegget Link to post
Dianafyren Svart 21.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Februar.2012 Du ga mye for båten din hehehe :) jeg ga kun 64 lapper for min jeg hehe, og den var i topp stand hehe Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 22.Februar.2012 Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 Er jo noen år siden mitt kjøp da, og en finere utgave med større og bedre motor enn i din ... Dessuten solgte jeg båten med 15.000 i fortjeneste året etter. Hadde seff. ikke betalt den summen i dag Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 22.Februar.2012 Del på Facebook Svart 22.Februar.2012 Her er forresten noen bilder fra da jeg eide Diana 700, så har du noe å strekke deg etter ... Absolutt ei koselig snekke for late dager på fjorden! Sitér dette innlegget Link to post
glalaksen Svart 3.Mars.2012 Del på Facebook Svart 3.Mars.2012 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=33508544 <-----Slik kan de også se ut Sitér dette innlegget Link to post
baljekapteinen Svart 1.Desember.2013 Del på Facebook Svart 1.Desember.2013 En diana 700 tråd passer veldig bra for meg siden jeg nylig har kjøpt en og ikke har erfaring med snekke versus påhengs siden jeg var med bestefar i tresnekka for 30 år siden. Mitt første spørsmål om denne båten er: I kahytten er det et hull midt på gulvet under teppet hvor en kan se ned til skroget. Hvilken funksjon har dette hullet og skal det tettes igjen med noe når en ikke skal inspisere eller hva det er til(har ikke fått sett gjennom alt utsyr/deler i båten ennå) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.