Jump to content

Dianatråden

Dianafyren

Recommended Posts

Hei, tenkte og starte en tråd om diana 19 og 700 båtene :) Jeg har selv en 83 modell Diana 700 med yanmar 3GMD på 22,5 hest under dørken, post gjerne ut bilder og del erfaringene deres om diana 19 eller 700 båtene og last gjerne opp noen bilder :) legger hved noen bilder av min nå :) og selvsagt for dem som har vært en dianaeier en gang i tiden heheh :)

cimg0570.jpg

cimg0571.jpg

cimg0572.jpg

cimg0588.jpg

cimg0591.jpg

cimg0604.jpg

cimg0606.jpg

cimg0607.jpg

cimg0619.jpg

cimg0623.jpg

cimg0624.jpg

Her var da noen bilder av min, håper på og få se noen av deres båter også :)

Fine bilder, og artig å se at det fremdeles finnes mange fine plastsnekker på sjøen. I dag er det jo stort sett hurtigløpere som selges. Hadde selv en Diana 700 m/ Yanmar 3GMD(22,5)kjøpt på Moi-Moner, Fevik, der de ble produsert. Båten var en 81mod. hadde produksjonsnr. 8, og kostet 99500.-kr den gang. Min båt hadde ikke lanternebøyle, men lanternemast midt foran på dekket. Ellers tror jeg ikke det var store forandringer på modellene opp gjennom årene. Var veldig godt fornøyd med båten de tre-fire sesongene jeg hadde båten før den ble solgt. Mener å ha hørt at formene til disse snekkene ble ødelagt i en brann en eller annen gang for flere år siden?

Hei,

Har hatt min noen år nå og er stadig fornøyd med denne båten :cheers_wine:

Tror ikke formene er helt vekk for det lages da vitterlig en hybrid båt på dette skroget.

Sikkert er bra valg for en hybrid løsning da skroget går utrolig billig helt opp mot 6-7 knop ...

Storsjøbåt

Hybridbåt

Her er bilde av vår båt en grei sommerdag:

dsc00791.jpg

Og her er vel de siste produserte som Ramin Diva 23:

Redigert av Magne A. (see edit history)
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

En diana 700 tråd passer veldig bra for meg siden jeg nylig har kjøpt en og ikke har erfaring med snekke versus påhengs siden jeg var med bestefar i tresnekka for 30 år siden.

Mitt første spørsmål om denne båten er: I kahytten er det et hull midt på gulvet under teppet hvor en kan se ned til skroget. Hvilken funksjon har dette hullet og skal det tettes igjen med noe når en ikke skal inspisere eller hva det er til(har ikke fått sett gjennom alt utsyr/deler i båten ennå)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...