Kjetil1 Startet 11.Desember.2011 Del på Facebook Startet 11.Desember.2011 Jeg har bak i maskinrommet en skroggjennomføring med stoppekran, sjøvannsfilter og en lang slangestuss på, som ikke går til noe, og jeg kan ikke se at den skal gå til noe heller. Mistenker at den har vært til vanninntak til klimaanlegget, men at noen en gang har laget nytt inntak der det går an å komme til filteret. Det ubrukte inntak med filter står vanskelig til. Så er spørsmålet om jeg skal fjerne dette og støpe igjen hullet, eller bare la hele greia være, i tilfelle jeg får bruk for et inntak der... Det er jo krane på dette inntaket som selvfølgelig står stengt hele tiden... Det blir noe jobb da det som nevnt står vanskelig til, jeg tror ikke jeg får lirket meg inn og bak til inntaket, og jeg synes det er noe herk å støpe underifra og opp... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
Kalle74 Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Selv hadde jeg bare latt det være hvis gjennomføringen ser grei ut. Jeg hadde kanskje vurdert og skrudd av kranen og satt på et blindlokk. Sitér dette innlegget Kan ingenting om noe, litt om mye og mye om litt. Link to post
jentorge Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Skiftet i sommer alle gjennomføringer på min båt. Kjøling til motor og toalett inntak var lette å skifte og disse så fine ut når jeg fikk de ut. Utløp septik så klin umulig ut å skifte og jeg vurderte å la den være der. Tenkte litt over det og kom til at de forrige eiere også ville fundert litt på å la den være. Tok ut septik og skulle banke den ut med et lite kakk med hammeren. Den knuste som om den var laget av porselen. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Hvis ikke du har peiling på hvor gammel den er, ville jeg fjernet den. Dessuten må du jo støpe halve tykkelsen utenfra hvis du skal gjøre det skikkelig. Det er vel ikke så styr det. Sitér dette innlegget Link to post
Haraune Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 kan jo være praktisk å ha om du skulle få behov for å senke båten under slep Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Har også et hull for mye. Har satt inn en ny gjennomføring og blindlokk. Vet aldri når jegnfår behov for det, står liksom så greit og tilgjengelig. Vurderte å tette det, men gjorde altså ikke det. Har vurdert å kjøre oppvaskvannet ned der, så slipper jeg å ha alt i overflatevannet. Men da blir det kanskje surkling fra vasken under fart. Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 11.Desember.2011 Del på Facebook Svart 11.Desember.2011 Om du setter på en kuleventil under vasken og stenger den når den ikke er i bruk så blir det vel ingen surkling?? Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Desember.2011 Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 Ville støpt igjenn..... pokker så ubeleielig om noe skulle gå galt. Blindlokk vil vise at du har tatt ansvar, men er der vedlikeholdsfritt? Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Arne Hansen Svart 12.Desember.2011 Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 Hvis du får tørket bunnen skikkelig og skal ha den oppe til det varme vårværet kommer så hadde jeg støpt igjen med glassfiber og primet etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 12.Desember.2011 Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 Hvis du skal støpe igjen - så gjør det i alle fall ordentlig. Hos meg er en skroggjennomføring flyttet - og det gamle "tettet" - men ikke ordentlig. Resultat: vanntrukken galssfiber, omfattende lekkasjer, skader innvendig i båten etc. Endte med å sette dette bort. Skroget ble slipt ned i aktuelt område, vassen glassfiber skjært bort og det hele bygget opp igjen. I tillegg en del innredningsarbeider på innsiden. Den nette sum godt over 70 000,- Moralen er altså: gjør jobben skikkelig hvis du først gjør det (!) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 12.Desember.2011 Del på Facebook Svart 12.Desember.2011 grei rutine å sjekke båten etter fukt av og til... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.