Jump to content

Leie av redningsflåte

SIR DAY

Recommended Posts

Seiler for det meste langs kysten, men vil til sommeren også gjøre litt større krysninger, feks til Skagen og Shetland. Vil føle meg litt bedre ved å ha redningsflåte ombord, men har ikke budsjett for innkjøp.

Noen som vet hvor man kan leie, og som har erfaring?

:sailing: :sailing:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Båter" er av TRE.... ;-)

SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Jeg hadde i alle fall ikke seilt til Shetland uten flåte. Å leie flåte er kanskje et greit alternativ? Kjøp av flåte til 10.000 kroner blir nevnt, men de skal inn til service med korte intervaller og til stive priser. Likevel har du da flåte hele sesongen gjennom, og det kan hende du trenger den om uhellet skulle være ute - også ved et kystseilas. Så jeg er nok kanskje mest enig med Plutonium her. Sikkerhet koster, men er samtidig kanskje den beste investeringen du kan gjøre :smiley:

Det er sikkert trådstarter klar over. Og for alt vi vet har han både gummibåt og redningsdrakt.

Så jeg synes nå leie kan høres ut som et godt alternativ i mange sammenhenger, selv om jeg nok vil eie min når jeg får den høyt nok opp på budsjettet. Må være bedre å leie en og få realisert turen, enn å kanskje måtte spare et år til.

Hvis man seiler kun 1-2 turer over åpent hav i året så er jo kanskje leie et bra alternativ!! Jeg ferdes bare innaskjærs med motorbåt, men skulle jeg ha passert et lengre havstrekk ville jeg for det første hatt en god radar, redningsdrakt og redningsflåte i tillegg til vanlig sikkerhetstester og navigasjonsutstyr. Nødpeilesender ville også vært et pluss

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Kan sikkert gå over Nordsjøen uten flåte,(gjort det før!!) da redningshelikopter vil være ca 1 time fra uansett. Og fordi jeg ikke har råd til enda mer remedier så vil jeg heller leie. Litt av dette er også å roe ned mine gjestende landkrabber, aka mannskap.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

"Båter" er av TRE.... ;-)

SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Hørtes intersant ut at det er mulig og leie flåter. Var ikke klar over det da vi krysset over til Dannmark i sommer, og den eneste bekymringen min var nettopp mangelen på flåte ved event brann, eller voldsom lekasje. Rart med det, men det og hoppe i sjøen med en drakt som vi hadde, og ligge der på det åpne havet å vente på hjelpen,vil få en til å føle seg ganske liten... selv om nødmeldingen er gått ut...

Så ved returen fra Holland og hjem til neste sommer, kommer jeg definitivt til å spandere å leie en flåte...

Noen som vet ca pris på det ??

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...