Meret Startet 14.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 14.Desember.2011 Hei,er ny på forumet og "ny på båt" Har en Windy 22 med GM 350 og 290 drev. Har avmontert drev og lurer på hvor/hvordan jeg smører hekklageret? På Mercruiser og div andre VP gimbalhus er det jo egen nippel til lagret,men ikke på 290 som jeg kan se..... Noe innvendig i motorrom? Noen som har peiling? Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 15.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2011 Jeg antar du mener det lageret som står i svinghjulshuset som er synlig fra utsiden av transomen. Se i tegning under, plugg 78 i svinghjulshuset, nr 75. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
adeneo Svart 15.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2011 (redigert) Det er som Bjørn Lie sier en plugg på svinghjulshuset. Sitter som regel fint plassert bak motoren i de fleste motorrom, blant annet på eldre Windy'er. Pluggen tas ut og fettnippel settes inn, så et par pump med en fettpresse. Selvfølgelig er det ukurante gjenger og ikke akkurat enkelt å skaffe nipler som passer, og jeg pleier å gjenge opp på nytt når dette er ute, men det er ikke en god ide å begynne å gjenge når lagrene står i og man ikke kommer til og får gjort skikkelig rent, så du må nok se om noen har nippel med riktige gjenger, ta med pluggen som står der som mal, hvis ikke noen har satt i nippel tidligere og ikke tatt den ut igjen, det hender også. Redigert 15.Desember.2011 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 15.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2011 Jeg har brukt nippel fra en 40 år gammel Hymas graver en gang. På Windy kommer man lett til i forhold til div Nimbus eller Draco. Grøss............ Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
bcb Svart 16.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2011 Har en Draco 2500 TC. med 2x290 drev.Der var smøre nippler montert når båten ble levert ny til meg.Lett å komme til for årlig smøring. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.