Jump to content

Hva synes dere om endringene på Finn.no?

saga

Recommended Posts

Finn.no endret sine internettsider nå like før jul. Har fulgt med, men kan ikke se at dette har blitt diskutert her på forumet. I så fall så har det gått meg hus forbi.

Jeg har tidligere benyttet Finn.no til annonsering og kjøp av båtdeler. Daglig så har jeg vært innom både båter til salgs og deler til salgs for å se om det kunne være noe interessant. Da fikk jeg enkelt opp rubbel og bit av de siste annonsene som var lagt inn.

Nå er imidlertid annonser for båttilbehør kommet under "Torget" sammen med "saker og ting", mens båtmotorer er oppdelt i innenbords og utenbords under båt mens motordeler kommer under en egen kategori.

Jeg synes Finn.no har klart å ødelegge et tidligere godt annonseforum ved denne omleggingen og spredningen/oppdelingen av båtdeler/motorer/motordeler. Tidligere så kunne man i tillegg enkelt skifte fra båt til f.eks. eiendomsannonsene ved at hovedkategoriene stod øverst på siden. Også dette har de tatt bort. :nonod:

Hva mener dere andre?

Redigert av saga (see edit history)

Jeg er enig, jeg synes det var et steg i feil retning. Den er fortsatt oversiktlig, men jeg synes det nye utseent bærer preg av å være laget av "amatører". Synes den gamle hadde et mye mer profesjonelt utseene. Det eneste positive jeg ser er at nå kan også bilannonsene sorteres etter dato. Det kunne de ikke før (båtsidene kunne det før også).

Det blir naturligvis mye smak og behag, men jeg synes den gamle var bedre. Jeg fikk også øyne opp for båte baatnett.no og seilguiden.

Som nevnt over blir vel dette en smaksak. Jeg synes sidene til Finn.no var bedre før.

Ellers synes jeg det er en uting at prisen ikke står på oversiktssidene når det gjelder båtmotorer og motordeler.

Slik det er nå (og var før) må man klikke seg inn på annonsen for å se prisen. Hvorfor så tungvint? :nonod:

Finn.no endret sine internettsider nå like før jul. Har fulgt med, men kan ikke se at dette har blitt diskutert her på forumet. I så fall så har det gått meg hus forbi.

Hei.

Det er i alle fall blitt verre for den som skal SELGE det en annonserer.

Tidligere kunne du f.eks være litt aktiv med din annonse og legge inn feks andre/nye bilder av produktet du skulle selge og annonsen din ble oppdatert og kom igjen inn under dagens / ukens. (dette skjer ikke lengre) Fordelen for den som skal selge er selvsagt at en slipper og ha annonsen liggende bakover i tid opptil 2 mndr. Det er jo ikke alle som går inn og søke 2 mndr tilbake i annonsene. Dette var jo det positive for selgeren.

Bakdelen for aktiv kjøper var at produktet dukket opp igjen som ny annonse selv om den hadde ligget inne opptil 2 mndr.

Uansett, så likte jeg selv det slik det var før, men det er jo en smaksak.

Ha ellers et Godt Nyttår.

RLWI

Det blir naturligvis mye smak og behag, men jeg synes den gamle var bedre. Jeg fikk også øyne opp for båte baatnett.no og seilguiden.

Jeg har også fått øynene opp for andre annonsesteder. Bruker www.autodb.no en del. Kjøpte båthenger som var annonsert der i høst - også er det jo gratis å annonsere der da.

En mager trøst at det ser ut som de fleste er av samme oppfatning som meg, at Finn.no har endret seg til det værre. Men - men, sammenlignet med hva de har å stri med i andre land (Asia) så er det jo ikke rare bekymringene.

Har lenge gått med planer om å lage et annonse opplegg for båter og båtustyr her på baatplassen. Så langt har det blitt med tanken, for man trenger kanskje ikke flere slike sider?

Jo, det syns jeg!

Eller det hadde vært bedre og kategorisert annonsemarkedet her bedre, da jeg syns det er litt rotete!

Syns forøvrig at finn.no er blitt til det værre!

Spesielt annonser under båtutstyr er blitt tungvint

Har lenge gått med planer om å lage et annonse opplegg for båter og båtustyr her på baatplassen. Så langt har det blitt med tanken, for man trenger kanskje ikke flere slike sider?

Vi tåler flere slike sider. Men har vi ikke et slikt salgs opplegg her da??

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Hei

Grunnen til at finn endret format var at andre søkemotorer som feks. Notar sitt "supersøk", hentet inputen direkte fra finn.

Før det vurderes markedsplass på båtplassen bør også dette momentet med. Det er veldig ofte de samme objektene som ligger på forskjellige annonsetorg selv om selger bare har lagt det inn på feks. finn.

Godt nytt år til alle!

Haig

Skiller meg nok ut fra de som har svart før. Den nye er MYE bedre. Den gamle var noe sær. Bla. kunne man ikke klikke seg tilbake. Man måtte gå via oversikt. Det slipper jeg nå.

Har dere begynt å bli gamle å sære eller? Forandringen denne gang var til det bedre! :flag:

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Synes ikke endringene på finn.no sine båtsider er blitt til det bedre totalt sett, men det tar sikkert litt tid å bli kjent med det nye også.

Synes også at www.baatnett.no er greie sider.

En annonsefunksjon her på baatplassen med litt andeledes system enn det som finnes i dag hadde vært supert, men det kreves sikkert mye arbeid av de som skal administrere dette.

At det ville blitt en suksess føler jeg meg sikker på. :newyearsign:

Aldri en dag uten båt.

Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret

Skiller meg nok ut fra de som har svart før. Den nye er MYE bedre. Den gamle var noe sær. Bla. kunne man ikke klikke seg tilbake. Man måtte gå via oversikt. Det slipper jeg nå.

Har dere begynt å bli gamle å sære eller? Forandringen denne gang var til det bedre! :flag:

Jeg er ikke akkurat så datakyndig, men jeg hadde aldri problemer med å gå inn på en båtannonse, også trykke tilbake i nettleseren slik at jeg kom over til oversikten. Nå har jeg problemer med det. Jeg bruker stort sett explorer, og etter omleggingen har jeg periodevis fått så mye feilmeldinger på finn at jeg ikke har giddet å bruke det lengre. Skal legge til at det har vært færre feil nå i de siste dagene, men nettleseren min kom helt klart bedre overrens med gamle finn :newyearsign:

Jeg er ikke akkurat så datakyndig, men jeg hadde aldri problemer med å gå inn på en båtannonse, også trykke tilbake i nettleseren slik at jeg kom over til oversikten. Nå har jeg problemer med det.  Jeg bruker stort sett explorer, og etter omleggingen har jeg periodevis fått så mye feilmeldinger på finn at jeg ikke har giddet å bruke det lengre. Skal legge til at det har vært færre feil nå i de siste dagene, men nettleseren min kom helt klart bedre overrens med gamle finn :newyearsign:

Tips; når du vil åpne en annonse; hold "SHIFT" nede når du klikker. Da åpnes annonsen ( dvs URL linken ) i et nytt vindu. Når du har lest det du skal, og vil tilbake er det "alt+F4" ( lukk ) som gjelder.

Da får du iallefall kommi deg TILBAKE der du startet ifra..

Suzuki

No boat needed..

• 1 år senere...

Hei

jeg ser at gamle anonnser på Finn.no er lagret og lar seg åpne via gamle linker. Men er det noen som vet om det går an å søke i gamle anonnser. Jeg tenker både på annonser på båter som er solgt, samt for annonnser som er gått ut på dato eller er tatt vekk av annonsør ?? :confused:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...