sprattus Startet 20.Desember.2011 Del på Facebook Startet 20.Desember.2011 Jeg har fått lekkasje rundt propellhylsa bak i båten.kan det være at den er tæret sund pga krypestrøm ?Jeg ser at vannet pipler inn rundt hylsa .Båten er tett utvendig Dette er altså en trebåt.Jeg syns zinkklossene tæres fort opp skiftet i august i år nå er dem borte.Det er en vannkjølt hylse fra Nogva. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 21.Desember.2011 Del på Facebook Svart 21.Desember.2011 Lekker det mellom treverket i stevnen og hylsa kan hylseflensen være ristet løs, Var med på et forlis der hele hylsa løsnet da vi vrei omstyringen til bakk. Var heldivis nærme land så eieren av sjekta fikk kjørt den inn på en strand før den gikk ned, Sjekk at hylsa og boltene sitter godt. Du kan også ha tæringskader. Det er viktig å ha nok sink til beskyttelse så lenge båten ligger ute. Krypstrøm kan gjøre store skader, er det andre som har problemer i nærheten ? Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 21.Desember.2011 Del på Facebook Svart 21.Desember.2011 Sjekk for eksempel denne tråden. Du kan ha krypstrøm blandt annet fra en defekt lensepumpe/bryter som sammen med sinken fører til lutdannelse i treverket slik at treet 'råtner'. 'Nok sink' kan fort bli for mye på en trebåt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.