Lovart låring Svart 21.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2011 Den enkleste sågar billigste løsningen for å slippe eiendomskatt på båtplass er rett og slett å montere en påhenger i enden av bryggen og derved registrere bryggen som båt. Alle gode forslags mor CB!! :clap: :lol: Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Puffen Svart 21.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2011 (redigert) Eiendomsskatt på rekreasjon blir dette. Bryggeier hverken kan eller vil spandere denne ekstrautgiften på oss leietakere, og dermed er det vi som indirekte blir beskattet. Kan det være så vanskelig for en politiker å se det? Så om du synes dette er greit, så er du nok en idiot Og derved skal hytter og høyfjellshotell også være unntatt slik skatt, der denne er innført ? At det er brukeren som betaler til slutt, er opplagt. Synes ikke det gjør saken hverken bedre eller værre. Redigert 21.Desember.2011 av Puffen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 21.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2011 Om Hakkannen har rett, kan den lille gruppen blant oss som bor i båt ha nytte av dette, om dette fører til at bryggeplass kan regnes som adresse. Men jeg har vel en stygg misstanke om at det ikke går automatikk i dette . Skrev akkurat en mail til Sarpsborg kommune med spørsmål om man kan registrere bostedsadresse på bryggeplass. Legger ut svaret her når det kommer. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 21.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2011 Ja det er ganske kjedelig og høre på mouche , men det blir ikke mindre sant av den grunn . Hele poenget var at de har 51 mill til en sportsarena og gud vet hvor mange mill til en opera . Men dårlig råd til viktige ting har de og det sier jeg ikke noe på ! Da var jeg ferdig med "leksa " Dette er populisme i praksis, og det har jeg lite sansen, men mange tiltrekkes av det. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Lovart låring Svart 21.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2011 Jeg holder en knapp på forslaget til CB Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
succes 42 1980 Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Jeg er flau over at jeg bor i Sarpsborg. Lurer på hvor dette skal ende, skatt og avgifter på alt. Tror staten Norge har for mye penger jeg så di ikke ser løsniger. Bruker enormt med penger på byråkrater og konsulenter. Godt jeg har båten i strømstad der virker det som politikerne har bena mer planta på jorda. Husker planbo ( norske) ville øke prisene på brygger ved spa hotellet. Det fikk de ikke lov til av Strømstad komune. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Ja alt er bedre i Sverige, lav skatt, høye lønninger, billig strøm, lav arbeidsledighet etc etc Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
CB. Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Jeg er flau over at jeg bor i Sarpsborg. Det har du god grunn til i denne saken og slik går det når folk stemmer på den røde fare. En får hva en stemmer på, Høyre har et helt annet syn. http://debatt.sa.no/-/bulletin/print/588292_flytebrygger?ref=mst Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
succes 42 1980 Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Selve skatten er høyer i Sverige strømmen er vel nogelunde lik. Men skal vi dra fram andre ting som bompenger ikke i Sverige barnehage fastpris 950 kr med frokost lunsj middag SFO 350 kr i månden. Bil vesentlig billigere for og ikke snakke om omregestrerin av bil 100kr fast pris. Har et venne par som bor i stokolm de har langt bedre lønn en meg. Så min kamerat sier at han har vesentlig bedre økenomi nå kontra han bodde i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
succes 42 1980 Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Contabam har aldri stemt røde bare blått hær:-) Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Så min kamerat sier at han har vesentlig bedre økenomi nå kontra han bodde i Norge. Er det 70.000 svenske ungdommer som er i Norge for å jobbe og allikevel er 27% av ungdommen der arbeidsledig? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
"Mathilde" Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 De kan heller forvalte pengene de har på en bedre måte . Jeg kan ikke bare gå ned til leieboeren og kreve mer i husleie for at jeg har lyst på ny pc . Det er klart at pengene må forvaltes på en best mulig måte, men hva som er er en bra måte varierer med øyet som ser. Alle er enig om at penger ikke skal sløses bort, men bortsett fra det så snakker vi om prioritering. Noen syntes en ting er viktig, andre noe annet. "Ut og kjøpe PC" teorien, blir jo ikke riktig i denne sammenheng. Men her avslører du hvilket syn du har på dette med fellesskap og felles goder. Skatten som kommer inn er "vår" og forvaltes på best måte ut fra hva våre folkevalgte bestemmer. Og du og jeg har fått være med på å velge ut disse folkevalgte. Det er hva et demokrati går ut på. Sitér dette innlegget Link to post
succes 42 1980 Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Det vet jeg ikke men det jeg skal fram til. Er at her hvirker det som det er skatt og avgifter som er løsningen for de trenger penger. Momsen kom i begynnelsen av 70 tallet skulle være en midlertidig ordning for og rette opp økonomien den har blitt der. Det virker for meg som avgifter er løsningen hele tia. Rydd opp litt i byråkrati mener jeg da Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Helt enig og det er ikke lite rydding som må gjøres heller. Fortsetter det denne veien må vi ut med en 5er straks vi går ut av inngangsdøren og det kan naturligvis forsvares med mere til felleskapet, vi har jo så dårlig råd at vi sparer oss til fant. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
"Mathilde" Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Ja uff a meg hvor ille vi har det...... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Momsen kom i begynnelsen av 70 tallet skulle være en midlertidig ordning for og rette opp økonomien den har blitt der. Momsen overtok for omsetningsavgiften i 1970, men har aldri hørt at dette var en midlertid ordning? Moms er forøvrig nokså vanlig i de fleste land og siste årene har denne vært økt betydelig i landene rundt oss. En meget effektiv måte å innkreve penger på som jeg har oppfattet det. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
CB. Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Den burde i alle fall holdt seg på 20 % slik at de fattige og svake ikke skal lide være seg båtfolk eller folk i båt. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Mouche Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Da hadde vi samtidig måttet redusere statens totale utgifter med 5%. Skal vi begynne med kuttene i eldreomsorgen og sykehusene? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Fru Jacobsen Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Med tanke på hvor vi faktisk diskuterer hvor ille ting er så må jeg jo undre meg litt på hvor mye bedre vi vil ha det. Vi sitter med hver vår båt, gode jobber og i samme forum diskuterer vi oppdatering av tekniske "Nice to have-things" for hundretusener av kroner. Jeg betaler faktisk skatten min med glede for at alle skal ha det helt greit. Men jeg er også enig at mye kunne vært forvaltet annerledes Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Sitrin Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Ingen vil vel betale mere for en båt/motor etc. enn de behøver. Det samme mener flere om skatter og avgifter også. I Norge er skatte og avgiftsnivået høyt og mange er missfornøyd utfra hva man får igjen. Andre land klarer seg utmerket uten det høye skatte og avgiftsnivået vi har i Norge. Hva blir det neste! Kontroll av hva du har investert og bruker av utstyr i båten? Det er flere områder det kan kuttes utgifter uten at det går på eldreomsorgen osv. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Fru Jacobsen Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Ok det visste jeg ikke. Da er jeg i MOT skatter og avgifter da Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
CB. Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Da hadde vi samtidig måttet redusere statens totale utgifter med 5%. En kan kutte mange andre steder, sågar behøver en strengt tatt ikke kutte heller. Du nevnte helsesektoren, det er ikke penger som er hovedproblemet der men innkompetent helseminister. 5 % ned på momsen, billigere båt,motor, utstyr, økt salg som igjen medfører økte skatteinntekter. Problem løst. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
succes 42 1980 Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Fårstår at vi må ha skatt men det er jo skatt og agifter på snart alt skal bli bomring for og komme til Fredrikstad. Blir vel bomring til sarpsborg også om litt og tenker jeg. Mange har det bra i Norge mange tjener bra men di glemmer de som har rundt 250000 kr i året. Jeg må skru og gjøre alt selv jeg for og få ting til og gå rundt. Båten kjøpte jeg for benger jeg fikk for en ulykke jeg var i. Hadde aldri hatt rå til det fra egen lomme selv om den ikke kostet så mye. Bil har aldri hatt bil som er yngre en 12 år. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Mener det var en sak rundt skattelegging av oljearbeiderne i Nordsjøen for en del år siden (30?) som minner om denne. De som arbeidet på plattformer som sto på bunnen ble skattelagt som industriarbeidere på landjorda siden de var på "landfast" installasjon. De som var på flytende installasjon ble skattelagt som sjømenn på båt siden de ikke var på landfast installasjon. Selv om de var ankret på stedet. Husker jeg riktig? Hvordan endte det opp? Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Fru Jacobsen Svart 22.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2011 Men da er det vel greit at vi får inn litt skatt slik at du fikk den behandlingen du trengte etter ulykken samt at du fortsatt tross lav inntekt kan brekke et ben eller gå på en smell og fortsatt få dekket dette Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.