Jump to content

Hva håper vi nissen kommer med i år?

Pettern1972

Recommended Posts

Regner med at de fleste her ønsker seg harde pakker adressert fra en eller annen båtbutikk under treet i år?

Hva ønsker dere at nissen kommer med i år?

Her i huset er det søkelys og ny batterilader som står øverst på listen...

Redigert av Pettern1972 (see edit history)

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Jeg sendte følgende jule ønskeliste til julenissen i februar i år. (Gjelder å være tidlig ute)

Kjære jule nisse, beklager at jeg skriver ønske listen min så tidlig i år. Men det er en god grunn, du må nemelig begynne å spare nå. Ja, jeg vet at jeg av og til har litt dyre ønsker, men siden min kone ble så fornøyd med dynetrekkene som vi (hun) ønsket seg i fjor, og hva det enn var vi fikk året før som hun sikkert også var fornøyd med. Så må det da være mitt år i år, kan jeg få en slik? Det er alt jeg ber om...

julen_2011.jpg

Men realistisk sett, så blir det nok to nye forbruks batterier til båten som jeg allerede har. Kan ikke klage på det heller :)

Nissen har utsalg i Moss. tok ikke sjansen på at fruen ikke skulle finne frem, så jeg hjalp henne litt. Under treet vil det ligge en ny VHF med innebygget AIS-mottaker og håndapparat til 2. etg.

Ser at det er behov for å kjøpe inn en SeaTalk NMEA konverter i tillegg. Da kan jeg benytte eksisterende GPS og slipper styr med å montere ny GPS. Enklere å koble ledningser enn å bore :yesnod:

Det gjelder å være snill helt til julaften!

santabad.jpg

Til båten ønsker jeg meg:

*kompassenhet til Autopiloten

*ny varmtvannsbereder

*ny Dieselvarmer

*nye vindinstrumenter

*iPad

*Seil

*mer fritid

Det jeg misstenker jeg får utenom den vanlige Pysjen og andre myke teite gaver, er en

overview_gallery_slide1.jpg

Fra unga.

Hun yngste bor hos meg og synes nok det er en veldig fin idé da jeg som regel er i båten og denne saken kommer til å befinne seg hjemme der hun er.....

Flinke barnet :-)

RSL (Stolt far)

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Vet det kommer en Glomex rundstråleantenne med mastefeste til meg, eg har klagd så masse på elendige signaler med den antenna eg har. Skreiv på FB at eg hadde bestillt ny antenne (på kødd) og gikk ikkje lang tid før telefonen kom at eg måtte avbestille den antenna. Da eg sa at eg aldri hadde bestillt, men bare ville få bekrefta julepresangen fra kona, så :discuss:

BOAT = Bail Out Another Thousand

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...