Biscaya Startet 23.Desember.2011 Del på Facebook Startet 23.Desember.2011 Noen som vet om en "delevelger" for Volvo Penta på nett som tar hensyn til motorens serienummer? Jeg har funnet delekatalog som PDF-filer på nett som jeg har lastet ned, men delekatalogen sier ikke noe om hvilke serienumre som gjelder hvis en komponent har blitt endret i løpet av produksjonstiden. F.eks har jeg klart å finne 4 forskjellige delenumre på dyser til mine TAMD63L, men finner ingen informasjon hvilke serienummer-serier de tilhører. Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
Roger jo Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 (redigert) Ville kun stolt på hva som stå på de dysene som er i båten, hvis du mener at de har stått der siden båten var ny. Redigert 23.Desember.2011 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
RSL Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 F.eks har jeg klart å finne 4 forskjellige delenumre på dyser til mine TAMD63L, men finner ingen informasjon hvilke serienummer-serier de tilhører. Bare fire? Her er det 5 som skal/kan erstatte 1 som er utgått. MEN... det kan hende at de seienumrene du etterlyser er de numrene linket til hver av disse 5. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
king kong Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 Noen som vet om en "delevelger" for Volvo Penta på nett som tar hensyn til motorens serienummer? Jeg er ganske sikker på at dette kun kan gjøres av Volvo forhandler online. Du har sikkert vært her. http://www.marinepartseurope.com/en/default.aspx i ditt tilfelle må du vite delenr på dysen for og bestille deler. Jeg tipper du kan lese av delenr på din orginale dyse, men du må da ta den ut for og lese nr. MVH K.K Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 23.Desember.2011 Del på Facebook Svart 23.Desember.2011 Volvo Penta har enkelte forhandlere med nett-butikk. Her skal det være mulig å finne frem til gjeldende part# basert på motorens serienummer. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Biscaya Svart 25.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Desember.2011 Bare fire? Her er det 5 som skal/kan erstatte 1 som er utgått. MEN... det kan hende at de seienumrene du etterlyser er de numrene linket til hver av disse 5. RSL Jeg fant også de 5, men regnet ikke med den ene av de 4 som ble erstattet fra motor serienummer 183029 og utover. Delekatalogen sier f.eks ingen her om dette gjelder for hele resten av motorserien eller bare en del av serien. Siden mine hovedmotorer har serienumre lavere enn dette, er jeg uansett like langt... Volvo Penta har enkelte forhandlere med nett-butikk. Her skal det være mulig å finne frem til gjeldende part# basert på motorens serienummer. Brigg Forslag til nettbutikker/forhandlere som har dette? Nettsiden du linket til kom opp med Weiberg & Gulliksen som forhandler som igjen sendte meg videre til marinepartseurope.com. Fant ikke noen serienummer-velger der..... Sitér dette innlegget Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser Link to post
Brigg Svart 25.Desember.2011 Del på Facebook Svart 25.Desember.2011 Det er vel ikke noen serienummervelger tilsvarende det man kan være vant med fra bilverdenen. Men dersom man leter seg frem til sin motor vil man få opp gjeldende part# på ulike deler, og dersom det er forskjellige part# avhengig av serienr vil dette være spesifisert. Eksempelvis for vår D6 - her avhenger part# på injektorene av serienummeret, se posisjon 35 i denne oversikten. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.