Baard Startet 30.Desember.2004 Del på Facebook Startet 30.Desember.2004 Skal montere en 50 HK Jhonson 4T (Ny) på en With 500. Ser at det er 4 monteringshull, 2 oppe, 2 nede. Men det er ikke mulig å komme til så lavt på akterspeilet på Withen.... Ingen åpning i innlineren.... Er det vanlig med kun 2 bolter, eller bør alle 4 monteres? Sunn fornuft sier 4 for meg da det blir stort moment ved oppbakning.... Noen som har peil? Mvh Baard Sitér dette innlegget /Baard Link to post
Ingar Svart 30.Desember.2004 Del på Facebook Svart 30.Desember.2004 Skal montere en 50 HK Jhonson 4T (Ny) på en With 500. Ser at det er 4 monteringshull, 2 oppe, 2 nede. Men det er ikke mulig å komme til så lavt på akterspeilet på Withen.... Ingen åpning i innlineren.... Er det vanlig med kun 2 bolter, eller bør alle 4 monteres?Dette er et problem på mange båter med dobbeltskrog.En mulighet kan være å montere en vanntett luke i innerlineren slik at du kommer til fra baksiden. Men jeg vil tro det er nok med de øverste boltene, det er disse som tar opp kreftene når man kjører fremover. Så må man heller forsøke å være forsiktig under bakking. Det er på motorer som bare har "skrutvinger" på toppen at det er viktig med ekstra feste nede slik at motoren ikke kan vri seg av i krappe svinger. Sitér dette innlegget Link to post
John_Kr Svart 30.Desember.2004 Del på Facebook Svart 30.Desember.2004 (redigert) Vil nok følge monteringsanvisningen til motoren..... Jeg personlig har aldri kommet til å montere en så stor motor med bare 2 bolter. Går ut i fra at du har kjøpt motor med riktig lengde på stammen ift båten? Redigert 30.Desember.2004 av John_Kr (see edit history) Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Andy Svart 31.Desember.2004 Del på Facebook Svart 31.Desember.2004 'Gamlebåten', en Rana Plast 16 fot hadde en Mercury 50HK 2takter på hekken. Det var kun to bolter på denne båten. Funket problemfritt for oss i over 20 år. P.S. vi brukte doble muttere, samt sjekket av og til at det var stramt festet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.