Jump to content

Forbruk på en -73 Evinrude 65HK?

Æsuf

Recommended Posts

Dorging blir sikkert ikke så dyrt men det blir verre når du gir gass.. Min far hadde for 20 år siden en 50hk Johnson 73-modell på en halco 16,5. En liten tur ut å fiske, tok max 10 min å kjøre hver vei så var 10 liter vekk....

Men til sammenligning så brukte Mercury tower of power 90 hk-en jeg hadde nesten en liter i minuttet på full gass.. Dette var og på en Halco 16,5. Omtrent bare skrog og dekk med to stoler og motor på..

Men som sagt; dorging funker den nok fint til. Største problemet der er vel at den vil gå "sur" av lang tids kjøring på tomgang..

Mvh

Anders_K

Prosjekt Halco

Tror jeg ville hatt en mindre motor på brakett for å dorge med.

En så gammel og "stor" totakter vil gå fort sur og bruke mye bensin,selv på tomgang.

Det er hvertfall min erfaring :smiley:

Takker for svar! Tenker jo i grunnen det samme, bare litt vanskelig å vite om hekken tåler den ekstra vekten? 65HK er maks tillat på denne båten. ...og disse 70-tallsmaskinene er sikkert ikke de letteste man får tak i heller.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...