Æsuf Startet 27.Desember.2011 Link til dette innlegget Startet 27.Desember.2011 Hei, jeg lurer på hvilket forbruk jeg kan forvente meg av en slik sittende på en 15' With Vital? Blir vel fort dyrt å dorge eller hva? Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 27.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2011 Jepp! hehe! denne bikker sikkert 30-35 liter på full spiker! Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Anders_K Svart 27.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2011 Dorging blir sikkert ikke så dyrt men det blir verre når du gir gass.. Min far hadde for 20 år siden en 50hk Johnson 73-modell på en halco 16,5. En liten tur ut å fiske, tok max 10 min å kjøre hver vei så var 10 liter vekk.... Men til sammenligning så brukte Mercury tower of power 90 hk-en jeg hadde nesten en liter i minuttet på full gass.. Dette var og på en Halco 16,5. Omtrent bare skrog og dekk med to stoler og motor på.. Men som sagt; dorging funker den nok fint til. Største problemet der er vel at den vil gå "sur" av lang tids kjøring på tomgang.. Sitér dette innlegget Mvh Anders_K Prosjekt Halco Link to post
Lars K Svart 28.Desember.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2011 (redigert) Tror jeg ville hatt en mindre motor på brakett for å dorge med. En så gammel og "stor" totakter vil gå fort sur og bruke mye bensin,selv på tomgang. Det er hvertfall min erfaring Redigert 28.Desember.2011 av Lars K (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Æsuf Svart 1.Januar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Januar.2012 Tror jeg ville hatt en mindre motor på brakett for å dorge med. En så gammel og "stor" totakter vil gå fort sur og bruke mye bensin,selv på tomgang. Det er hvertfall min erfaring Takker for svar! Tenker jo i grunnen det samme, bare litt vanskelig å vite om hekken tåler den ekstra vekten? 65HK er maks tillat på denne båten. ...og disse 70-tallsmaskinene er sikkert ikke de letteste man får tak i heller. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.