Ingar Startet 27.Desember.2011 Del på Facebook Startet 27.Desember.2011 Ingen stor sak, men jeg stusset litt når jeg så hvem som eide båten.... Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 He-he.. 500 kr i døgnleie.. kanskje ? Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Det er jo en fordel at båten har navnet på eieren klistret over hele siden, det er et problem når en kommer inn med båten å noen har tatt plassen, ikke bare bare å flytte båter rundt, det praktiske med å fortøye sin egen båt er en ting men også det ansvaret du kan bli stilt til ansvar for ved å løsne fortøyninger på en annen manns båt. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Ingen lapp eller noe på båten, for å forklare hvorfor? Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Ser han har ordnet seg med strøm også ....har sett han ligge i havna tidlige år også (på utsiden) men er jo freidig å legge seg på andres plasser uten å spørre Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Håp Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 ....... men også det ansvaret du kan bli stilt til ansvar for ved å løsne fortøyninger på en annen manns båt. Hva kan du bli stilt til ansvar for da? Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 De skader eieren måtte finne etter å funnet igjen båten sin et annet sted en der han fortøyde. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Ingen lapp eller noe på båten, for å forklare hvorfor? Må si at jeg hadde blitt ganske irritert om noen hadde fortøyd på min båtplass - nær sagt uansett. En lapp med forklaring hadde bare hjulpet om begrunnelsen for å fortøye hadde vært særdeles god. I sommer så jeg at noen hadde tatt seg tilrette i nabobåsen. En stor havseiler - for stor for båsen. Det var lagt igjen en lapp riktignok, men begrunnelsen var at de hadde tatt en tur til byen At eieren av plassen bare kunne ringe et mobiltelefonnummer. Jeg må si jeg var glad han ikke hadde valgt min plass. Vi kom hjem fra Sverige og hadde et seilas på 12 timer bak oss. Hadde vært ganske irriterende å måtte vente en times tid på å få losset feriebagasjen, og i mellomtiden lånt en annen plass osv... Mulig jeg er litt hårsår sånn, men akkurat da hadde jeg ikke vært helt i humør til slikt Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Opplevde det med forrige båt, etter fire uker på tur, samt at det regnet i tillegg. Ble ikke veldig glad da nei Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Kjetting og hengelås hadde vært min reaksjon om de i tillegg stjeler strøm av min kontakt + politianmeldelse Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Skal ikke mye til for å stresse opp folk som har betalt hundrevis av tusener for båtplassen sin. Kommer man ut i distriktet er gjestfriheten en helt annen. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Ja om man er på en brygge der det ikke er egne målere til hver båtplass og man. Selv ikke bruker plassen for tiden så er det nok enklere, men hos oss som. Et eksempel så koster gjerne en plass 30000.- for sommeren og man har egen strømmåler da er det ikke like greit Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 De skader eieren måtte finne etter å funnet igjen båten sin et annet sted en der han fortøyde. Med mindre jeg faktisk hadde påført båten hans skader ved flyttingen ville jeg ikke bekymret meg for å bli stilt til ansvar for det. Sitér dette innlegget Link to post
free Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 jeg er da gjestfriheten selv å låner ut min egen å naboplassene titt å ofte men da har jeg gjort klare avtaler slik at jeg vet at dette ikke skaper problemer for noen. Er ofte utpå alene å det er veldig kjedelig å komme inn å finne en annens båt på min plass, jeg må da gå ut av havnen igjen for å gjøre klar fendere og tau for så å rappe plassen til en annen stakkar, så er det å ringe rundt for å forsøke å finne ut hvem det er som har tatt min plass eller å forsøke å flytte den uvelkomne båten. Nå tror jeg disse problemene er en saga blått etter at vi har fått en bølgebryter med masse ledig plass på utsiden, da går det jo an å være litt gjestfri. Jeg ville ikke ha noen problemer med at noen lånte min plass når jeg allikevel har båten på land men på den annen side kan det jo bli mitt problem om denne båten skulle synke der, hva da? Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Kommer man ut i distriktet er gjestfriheten en helt annen. Dette har da ingen ting med manglende gjestfrihet å gjøre. Mener du at det er greit å bare fortøye i en privat båtplass uten å spørre om lov først? En ting er om man befinner seg i båten og det bare er snakk om noen minutter for å losse, slippe av personer, hente noen etc. Men å forlate båten.... kunne aldri ha falt meg inn! Men du syntes altså det er greit? Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Uansett om det legges igjen lapp eller ikke er det irriterende for båtplasseier da man ikke legger inn i tidskjemaet at noen har lånt plassen deres som koster deg heft og opp til timer før du kan fortøye deg i egen bås. Til dere som synes det er sært å vil ha plassen sin fri hvordan hadde dere stilt dere til å kommet hjem til full gårdsplass/garasje/reservert parkeringsplass av biler da noen "bare" skulle i byen en tur og hadde ikke parkeringsplass.... hjelper lite med en lapp i ruten da.... Sitér dette innlegget Link to post
Chiefengineer Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Man tar seg ikke til rette og "låner" en båtplass uten videre. Kopler man til strøm også er det toppen på frekkhet. Selv ville jeg ikke hatt noen problem med å låne bort plassen min om den var disponibel på forespørsel, men hadde noen tatt seg til rette uten videre er saken snudd helt på hodet. Det er definitivt et veldig dårlig utgangspunkt for en dialog. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Glad jeg bor på Vestlandet der man kan besøke holmer og skjær uten å bli kjeppjaget av sinte hytteeiere Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Det kan jeg misunne deg men hva det har med tyvlåning av båtplass å gjøre ser jeg ikke helt... Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Folk som tar seg til rette har jeg mindre til overs for, men om man låner en plass i 30 minutter midtsommers for å fylle litt vann og sende mor opp for å kjøpe brød og avis, ja da ville ikke jeg tatt av som en rakett. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Ingar; hvilke regler gjelder for båtplassen? Selveier? Leie hele året? Har du båten på vannet? Jeg har en kommunal leieplass, dvs de som har vinterleie kan velge hvilken plass de bruker bl.a " min" Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 men om man låner en plass i 30 minutter midtsommers for å fylle litt vann og sende mor opp for å kjøpe brød og avis, ja da ville ikke jeg tatt av som en rakett. Utfra reaksjonene her inne tror jeg sannelig vi kan vente en anmeldelse for slike uting...Jeg blir stadig vekk forbløffet over hvor lett antennelige folk er. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 27.Desember.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 Ingar; hvilke regler gjelder for båtplassen? Selveier? Det er privat sameie. Som sagt, det er ikke noen stor sak, syntes bare det var et artig poeng når jeg så hvem som lå der. Er vant med dette da det alltid er 'min' plass utenforstående legger seg på siden jeg har kjøpt en ekstra 'gangbar' utrigger slik at man kan gå på begge sider av båten. Aldri opplevd at noen har spurt på forhånd. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 27.Desember.2011 Del på Facebook Svart 27.Desember.2011 men om man låner en plass i 30 minutter midtsommers for å fylle litt vann og sende mor opp for å kjøpe brød og avis, ja da ville ikke jeg tatt av som en rakett. Nei det er folk velommne til å gjøre , men gjør de slik så er de der og så de kan flytte båten iløpet av 5min når du trenger plassen. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 28.Desember.2011 Del på Facebook Svart 28.Desember.2011 Når skal vi få innført det systemet som Danskene og tildels Svenskene har med RØDE og GRØNE skilt i båsene. Det kunne blitt en fin bi inntekt til de båtforeningene som har vaktsystem. Og så hadde vi virket litt mer GJESTFRIE. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.